האם עלון הידברות מתאים לבני תורה

אחד הדברים הנפלאים בציבור שלנו הוא צורת בניית הבית. או בשפתינו: 'שידוך'.
הכל נעשה בצורה מכבדת ומכובדת. עם כללים די ברורים.

נכון שלזמן חז"ל אתה צודק,
אבל כיום שרבו הפריצים, כל השיח של גבר עם אשה למטרת נישואין הוא על ידי צד שלישי.
וכל המשנה ידו על התחתונה.

[דרך אגב, אם כבר באת לשנות, בא נחדש כבר את כל עניין ט"ו באב...]
ברור ברור ולא באמתי לשנות שום דבר! ורשמתי כבר את הסייגים (לש"ש ולאחר מעשה כשאנו דנים בו) לעיל ואין צורך לחזור שוב ושוב, ולהבנתי גם פה הם פנו לשדכנית ולא המשיכו ככה לבד.
 
כבר הסכמתי לדברי הרב @משיב כהלכה שהגזמתי

אבל אני חושב שדבריך חמורים ביותר. זה פורם את הקדושה של עם ישראל
יכול להיות, ועדיין (בסייגים שהזכרתי) זה הרבה יותר קרוב לחיובי מאשר לתועבה שכתבת
 
אני התייחסתי רק למילה תועבה. אין צורך להגזים כדי להעביר מסר.
במחילה, אבל כאן זה היה נשמע קצת אחרת:
עדכון: אפילו לא מתקרב להגדרה של "תועבה"... מעשה שבדורות עברו אפילו היה נחשב למצווה, וכיום זו לא הדרך המקובלת לשידוך.
 
עלון הידברות אינו מיועד לציבור החרדי, אבל מאידך גם אין בו תוכן שעלול להזיק.

עלוני הצניעות שמגבירים תאוות עריות, ועלוני האינטרנט שמגבירים תאווה לאינטרנט ולסמארטפונים, מזיקים פי אלף. ודוקא הילדים (שאין להם קשר כלל לשני הנ"ל) קוראים אותם בשקיקה. לא פלא ששיעור הנשירה הוא גבוה מאוד.
א. אולי העלונים של הידברות אינם מיועדים באמת לציבור החרדי, אבל כמעט ואין בית הכנסת חרדי שאין שם את העלונים האלו ואכן רואים את זה בכל הריכוזים החרדים ובכל הערים החרדיות, אם אכן זה לא מיועד לציבור החרדי שלא ישלחו את זה ויהיו אחראים לכך שזה לא יישלח לכל האזורים החרדים.
ב. בחלק השני של ההודעה קצת (הרבה מאד) נסחפת.
 
אגב, את התגובות בפורום דידן הם לא רואים?
לא. אני לא בבית [וביננו אני לא מרגיש בנוח עם זה ולכן אני מתחבר ממש מעט לא בבית, עם שאיפה להתנזר כליל מהאינטרנט, וב"ה לאט לאט גם מצליח].
ואת האמת אגיד לך אני הרבה יותר נהנה להתפלמס איתך בענייני הלכה ומנהגים מאשר עניינים כאלו שסתם נותנים לי תחושה אח"כ שבזבזתי זמן.
עריכה: ראיתי אח"ד שהתכוונת שכאן זה דומה להתכתבות בווטסאפ, אז לדעתי זה לא מתקרב כל עוד ההבדל הוא אם זה "סמארטפון" וזה "מחשב".
 
זה גם אני מסכים.
ולכן גם מצטטים כל מיני אומללים שכביכול סלבים שזכו פעם אחת להניח תפילין, ודאי לא צורה של עלון לבני תורה לראות אנשים חילונים שכאילו נחשבים חשובים, ועל כורחו מוריד ביראת שמים החיבור הזה לאנשים בכתבה שלא זכו מימיהם ללמוד תוס' אחד.
 
גם אם יש שם תכנים מעניינים מ"מ יש שם המון שטויות, ואף מי שלא רוצה לגדל ילדיו בצימצום, מ"מ למה הם צריכים להתפעל מאיזה שחקן קולנוע שמשתדל להדליק נרות, במקום מאיזה מעשה על תורה מידות ודרך ארץ?
נכון לחילוני המצוי זה יכול ליצור חיזוק
אבל בני תורה מתחזקים מכאלו סיפורים???
חרדי מתפעל מאיזה תיכתובת וואצפ עם איזה אושיית תקשורת???
אתמההה???

לא חושב שהגר"ז כהן יכול להיות ראיה לזה, סו"ס הוא נוגע בעניין ופועל למען קירוב רחוקים דבר חשוב כשלעצמו, אבל צריך להיזהר לגרור את הרחוקים למעלה ולא להיפך.
 
ש לי שאלה שמנקרת לי הרבה זמן:

אולי מישהו יוכל להסביר לי, במה התייחד העלון של הידברות יותר על עלונים אחרים?! שבאמת כולם מבקשים אותו, ומתאמצים להשיג אותו...
הסיפור של ח.ו. (לא ראוי להעלות את שמו בפורום של ת"ח) שהיה מעניין ומרתק
גרם לאנשים לקחת אותו ומאז הכל היסטוריה
וסתם לשאלה
האם קוראים את השיחה של הרב זמיר?
האם קוראים את ההלכות?
או שמא [ואולי ודאי]
קוראים את הסיפור, את הבדיחות, מוצאים 10 במצא את ההבדל,
ולא מאמינים לסיפור של ההוא שחזר מהשמים וראה אור חזק שמושך אותו למעלה עד שהתעורר מהחלום
יכול להיות שכבר אין העלון צריך גניזה וד"ל
 
הסיפור של ח.ו. (לא ראוי להעלות את שמו בפורום של ת"ח) שהיה מעניין ומרתק
גרם לאנשים לקחת אותו ומאז הכל היסטוריה
וסתם לשאלה
האם קוראים את השיחה של הרב זמיר?
האם קוראים את ההלכות?
או שמא [ואולי ודאי]
קוראים את הסיפור, את הבדיחות, מוצאים 10 במצא את ההבדל,
ולא מאמינים לסיפור של ההוא שחזר מהשמים וראה אור חזק שמושך אותו למעלה עם שהתעורר מהחלום
יכול להיות שכבר אין העלון צריך גניזה וד"ל
פשש איזו בקיאות בן פורת יוסף
 
הסיפור של ח.ו. (לא ראוי להעלות את שמו בפורום של ת"ח) שהיה מעניין ומרתק
גרם לאנשים לקחת אותו ומאז הכל היסטוריה
וסתם לשאלה
האם קוראים את השיחה של הרב זמיר?
האם קוראים את ההלכות?
או שמא [ואולי ודאי]
קוראים את הסיפור, את הבדיחות, מוצאים 10 במצא את ההבדל,
ולא מאמינים לסיפור של ההוא שחזר מהשמים וראה אור חזק שמושך אותו למעלה עם שהתעורר מהחלום
יכול להיות שכבר אין העלון צריך גניזה וד"ל

אם אני מבין את דבריך, העובדה שהעלון בראשיתו היה מוצלח מאוד (בגלל הסיפור של הנ"ל) גורמת כיום תקופה אחרי עדיין לרצות בו.

מסכים ולא מסכים.
יש עוד כמה מאמרים שבעיניי מעניינים מאוד כמו זה של הרב פנגר ועוד.
ומאידך ישנם עלונים רבים שיש בהם מאמרים שונים ומעניינים ועדיין...
 
יש בעלון הזה המון תשובות לשאלות שמציקות לפעמים גם לנו.
אני ממליץ לך בחום על הספר והשבות אל לבבך של הרב מרדכי נויגרשל, שאלות ותשובות קצרות בכל הנושאים, ממש הכול, ובאופן ברור תמציתי וקצר.
 
לא חושב שהגר"ז כהן יכול להיות ראיה לזה, סו"ס הוא נוגע בעניין ופועל למען קירוב רחוקים דבר חשוב כשלעצמו, אבל צריך להיזהר לגרור את הרחוקים למעלה ולא להיפך.
עד כמה שידוע לי, כל מה שהגר''ז כהן עושה, זה בהוראות רבו חכם שלום כהן זצ''ל, ויבלח''ט הגר''ש בצלאל שליט''א, ובהתיעצויות עם שאר גדו''י מכל העדות והחוגים
 
עד כמה שידוע לי, כל מה שהגר''ז כהן עושה, זה בהוראות רבו חכם שלום כהן זצ''ל, ויבלח''ט הגר''ש בצלאל שליט''א, ובהתיעצויות עם שאר גדו''י מכל העדות והחוגים
כל מה שהוא עושה זה לקרב רחוקים.

לקרב קרובים זה סוגיה בפני עצמה.
 
ראשי תחתית