רק להא'יר א. איש מהפוסקים (כולל הרמב"ן) לא הזכיר את השבועות לדינא. ב. האומות לא קיימו את שבועתם, ובכך לכאו' בטלה גם שבועת ישראל. נ.ב. נא לא להסיק מכאן שום דבר לגבי דעתי בנושא זה.
המגילת אסתר מביא בדעת הרמב''ם את השבועות
הרמב''ן כידוע חולק, ולדידיה אין שום מצוה לישב בא''י לא בזה''ז ולא בזמן המקדש @אלישמע אולי נתחלף לך רמב''ם ברמב''ן ?
המגילת אסתר מביא בדעת הרמב''ם את השבועות הרמב''ן כידוע חולק, ולדידיה אין שום מצוה לישב בא''י לא בזה''ז ולא בזמן המקדש @אלישמע אולי נתחלף לך רמב''ם ברמב''ן ?
לא הבנתי, ושמא התחלף לך הרמב"ן ברמב"ם ?
עכ"פ אני התכוונתי לדברי בען הקונ', וז"ל: ולפי זה מה שכתב הרמב"ן דאפילו בזמן הגלות נוהגת מצוה זו, היינו שמצוה וחובה לעשות כן כיחידים ולא כל האומה יחד או שיעשו כן יחד כל האומה אבל לא ביד חזקה. ע"כ.
ורצוני לומר, שגם הוא לא הזכירם, ולכן הפלפול הזה בדעתו אינו נכון, כי לדעתו לכאו' צריך גם היום לקום ולכבוש אפי' כולם ביחד ואפי' ביד חזקה.
כבודו כתב שהרמב''ן לא הזכיר את השבועות, וע''ז כתבתי דפשיטא, כיון (יתכן ו)יש מצוה לכבוש את הארץ, ועכ''פ מצוות ישוב הארץ וודאי איכא, ואילו הרמב''ם לא כתב כלום ע''ז, ולדידיה אין מצוה לא מה''ת ולא מדרבנן בשום זמן לישב בא''י, וכ''ש לכבוש. וה''מגילת אסתר'' על השגת הרמב''ן על הרמב''ם בספר המצות, הביא את ענין השבועות ליישב דעת הרמב''ם בזה כנ''ל. ותו לא.