אין שום קשר בין שריקה לקול שירה, לא קרב זה אל זה כל הלילה, אפשר לומר שזה חוסר עדינות לשרוק בפניו של גבר, כמו גם לנגן בפניו (נדון בפני עצמו, ראה להלן), אבל "קול באשה ערוה" לא שייך כאן בכלל, ובוודאי שמותר לקרוא ק"ש כאשר שורקת ברקע, ומסתבר גם שאי אפשר להבדיל בין קול גבר לאשה כאשר מדובר בקול שריקה (הכל נשמע בערך אותו דבר).
ומה שהרשב"א כתב לאסור דוקא קול שלא רגילים בו, זה לקולא, שאם רגיל בקול שירתה מותר לשמוע. אבל שריקה מאן דכר שמיה, הרי זה נשמע קול שגרתי של שריקה.
וכן דעת הגר"ח קניבסקי שהביא בספר דעת נוטה חלק א' (עמוד ריז תשובה סט), וכן נטה לומר הגר"מ הלברשטאם זצ"ל בתשובה שהשיב להרב הלל מאירס, וכ"כ בספר אום אני חומה חלק א' (בסוף הספר סימן ו אות ג) שכמדומה שאין בזה איסור, אלא שאין זה דרך בנות ישראל הכשרות לשיר באופן זה. וכ"כ בספר לבושה של תורה חלק ב' (עמודים תתעא-תתעב) שפשוט שלא שייך בזה קול באישה ערווה, הגם דאינו מתאים לבנות ישראל לעשות כן.
ולהעיר עוד ממנהג ה"קולולו" (צהלולים) הנוהג שנים רבות בעדות המזרח והמערב ללא פוצה פה ומצפצף.
ולגבי אשה מנגנת בפני גבר, מבואר בערוך השלחן (סימן עה סעיף ח) ובספר טהרת הבית חלק ב' (מהדורת תשע"ט עמוד קעח) שאין איסור לגבר לשמוע אישה מנגנת. וכן הובא בשם הגרי"ש אלישיב זצ"ל בספר אשרי האיש חלק אבן העזר חלק ב' (פרק יג סעיף יג). וכן כתב בספר מעין אומר חלק י"ב (פרק ב סימן נב) ששאל את הגר"ע יוסף זצ"ל האם מותר שאישה תנגן בתזמורת או לא, והשיב: מותר, ובתנאי שהיא יושבת בצניעות ולא שרה.
(אגב, הרב מוצפי נשאל אם מותר לאשה לנגן בפני גברים והשיב כדרכו
תשובה מנומקת: "רק בסדום ועמורה").
ואמנם יש לחלק בין שריקה לניגון, כי שריקה יוצאת מפיה, אבל היות ו"קול באשה ערוה" אין בזה, יש לדון רק מצד חוסר צניעות כיוון שלא מצוי, כי אשה מנגנת מצוי, אבל אשה שורקת לא מצוי.
ואם יטען מאן דהו שאשה שורקת גורם לו הרהור, זה מסוג הדברים שאי אפשר להתווכח עליהם. בכל אופן, מדובר בהמצאת איסור חדש שאין לו שום קשר ל"קול באשה ערוה". ערוה זה הרהור וטרדה כתוצאה מדברים מסויימים שהגדירו חז"ל, ולא כל אחד יקום בבוקר ויחליט מה גורם לו הרהור ולכן אסור.
יתכן לאסור משום חוסר צניעות - כנ"ל - דבר שאין רגילות בו, שאשה שורקת, וזה תלוי בזמן, במיקום וכדו'. אם אשה תשב באוטובוס מול גבר ותשרוק - בוודאי שזה יגרום לו להסתכל בה, ולא שנא מלבישת בגד בולט וחריג. מאידך אם אשה תשרוק במטבח, ויהיה בן משפחה שנחשב גבר זר להלכה (כמו גיס) שישב בסלון וישמע, זה אחרת לגמרי.