האם ראוי לברך על טראמפ "שחלק מכבודו לבשר ודם"?

חשוב בשלטונו כמלך, זה ללא ספק.

דן והורג במשפט, בקל וחומר מזה שיכול לתת פקודה לתקוף ולהרוג אלפים.

אין מי שימרה את פיו, לא רק במדינתו אלא גם במדינות אחרות מפחדים להמרות את פיו.

חשוב בשלטונות ובנשיאות כמלך. אולי, אולי, אולי, אולי.
וכן הורג במשפט, ואין מי שימחה בידו. לא שמענו שהוא מוציא להורג, והוא לא יכול להוציא להורג. (לצאת למלחמה וימותו אנשים לא קשור).
ואינו משנה מדברו מלאו להן ומהן ללאו. אחרי ביבי, האחרון שהייתי מדביק לו את התואר הזה, זה טראמפ.
 
חשוב בשלטונות ובנשיאות כמלך. אולי, אולי, אולי, אולי.
וכן הורג במשפט, ואין מי שימחה בידו. לא שמענו שהוא מוציא להורג, והוא לא יכול להוציא להורג. (לצאת למלחמה וימותו אנשים לא קשור).
ואינו משנה מדברו מלאו להן ומהן ללאו. אחרי ביבי, האחרון שהייתי מדביק לו את התואר הזה, זה טראמפ.
לגבי הסעיף האחרון, יש הבדל בין סוגי "דברו".
יש דברו אסטרטגי שזה רואים אצל נתניהו מאז הבחרו לראשונה (ועוד מלפני) שניתן לומר עליו שאינו משנה מדברו ויש את דברו הטכני והפוליטי שאותו הוא משנה כמו כלום לצורך קיום דברו האסטרטגי.
 
חשוב לי להוסיף,
שהברכה היא לא רק על הכבוד שהאיש מקבל.
אלא בעיקר על הנכבדות בה הוא נוהג.
ולכן צריך שיהיו מהתנאים שלו שיעמוד בדיבורו, כי מילה זה מילה, והוא יקיים את מה שהוא אמר.
כמו אצל הקב"ה, שלא משנה את דברו.
(ולכן גם אמרו שצריך בגדי מלכות, כדי שיופיע בצורה מכובדת).
וזה הכבוד שחלק לבשר ודם, שיהיה מכובד ונוהג בנכבדות, חוץ מהכבוד שהוא מקבל.
ככה אני חושב.
ואם נלך בתר טעמא, כמו שאתם אוהבים לומר.
אז נראה לי שטראמפ ממש אין בו את כל אלו,
הוא מתנהג כמו משוגע, זורק מילים לרוח מתפרץ כמו תינוק, צועק משתולל, רק יש לו כבוד.
בסדר, אבל על זה לבד לא מברכים.
 
לגבי הסעיף האחרון, יש הבדל בין סוגי "דברו".
יש דברו אסטרטגי שזה רואים אצל נתניהו מאז הבחרו לראשונה (ועוד מלפני) שניתן לומר עליו שאינו משנה מדברו ויש את דברו הטכני והפוליטי שאותו הוא משנה כמו כלום לצורך קיום דברו האסטרטגי.

וזה בדיוק, לא מלך - כי לא דברוּ על דברוֹ האסטרטגי - אלא על דברו.
אם הבטיח שיבנה כאן כביש, הוא יבנה.
אם הבטיח שיטפל בבעייה, הוא יטפל.
כי מלך לא משנה מדיבורו.
די לחילוקים המוזרים ולסלף את מה שכתוב.
 
ואינו משנה מדברו מלאו להן ומהן ללאו. אחרי ביבי, האחרון שהייתי מדביק לו את התואר הזה, זה טראמפ.

וגם כאן חסרה הבנת הנקרא. ברדב"ז כתב "אין מי שמשנה על דבריו" דהיינו שאף אחד לא ממרה את פיו ופועל להיפך ממה שהוא ציווה עליו, ולא שהוא עצמו משנה בדיבורו (וכי חסר מלכים לא יציבים?)

משעשע לראות את הדיון שהתפתח בעקבות חוסר ההבנה הזה.
 
חשוב לי להוסיף,
שהברכה היא לא רק על הכבוד שהאיש מקבל.
אלא בעיקר על הנכבדות בה הוא נוהג.
ולכן צריך שיהיו מהתנאים שלו שיעמוד בדיבורו, כי מילה זה מילה, והוא יקיים את מה שהוא אמר.
כמו אצל הקב"ה, שלא משנה את דברו.
(ולכן גם אמרו שצריך בגדי מלכות, כדי שיופיע בצורה מכובדת).
וזה הכבוד שחלק לבשר ודם, שיהיה מכובד ונוהג בנכבדות, חוץ מהכבוד שהוא מקבל.
ככה אני חושב.
ואם נלך בתר טעמא, כמו שאתם אוהבים לומר.
אז נראה לי שטראמפ ממש אין בו את כל אלו,
הוא מתנהג כמו משוגע, זורק מילים לרוח מתפרץ כמו תינוק, צועק משתולל, רק יש לו כבוד.
בסדר, אבל על זה לבד לא מברכים.
ומבטן מי זה יצא ?
 
ואם נלך בתר טעמא, כמו שאתם אוהבים לומר.
אז נראה לי שטראמפ ממש אין בו את כל אלו,
הוא מתנהג כמו משוגע, זורק מילים לרוח מתפרץ כמו תינוק, צועק משתולל, רק יש לו כבוד.

הטעם הוא הכבוד שיש למלך, ואת זה יש לו בשפע.

כל מה שכתבת לא קשור לשום דבר, ולא חסרים מלכים בהיסטוריה שהתנהגו כמו משוגעים.
 
אתה מעוות הכל, ואז מסיק את המסקנה שרצית להסיק.

הוא לא יוצא למלחמה ובאגב ימותו אנשים, אלא נותן פקודה להפציץ מקום מסויים ולהרוג אנשים בפועל.

רמטכ"ל שנותן פקודה לירות, אינו עונה לגדר "מוציא אדם להורג במשפט".
את אייכמן הוציאו להריגה במשפט.
 
וגם כאן חסרה הבנת הנקרא. ברדב"ז כתב "אין מי שמשנה על דבריו" דהיינו שאף אחד לא ממרה את פיו ופועל להיפך ממה שהוא ציווה עליו, ולא שהוא עצמו משנה בדיבורו (וכי חסר מלכים לא יציבים?)

משעשע לראות את הדיון שהתפתח בעקבות חוסר ההבנה הזה.

זה לא חוסר הבנה, זו גי' אחרת.
עכשיו אתה לדון בגי', בבקשה.
 
הטעם הוא הכבוד שיש למלך, ואת זה יש לו בשפע.

כל מה שכתבת לא קשור לשום דבר, ולא חסרים מלכים בהיסטוריה שהתנהגו כמו משוגעים.

זה הפירוש שלך,

מלכים שהתנהגו כמשוגעים לא שינו מדיבורם.
עז"א כשגגה היוצאת מפי השליט.
 
רמטכ"ל שנותן פקודה לירות, אינו עונה לגדר "מוציא אדם להורג במשפט".
את אייכמן הוציאו להריגה במשפט.
כל מחבל שמחוסל וכל תקיפה שמבוצעת זה לאחר הפללה משפטית (אא"כ הוא מסכן את חיי הלוחמים באותו הרגע ואז זו כבר הוראה משפטית כללית מראש על כל המקרים הללו)
נכון שבד"כ לא הביאו אותם למשפט עם עדים וסנגור וקטגור וכו, אבל כן דנו בזה משפטית מה אפשר מה לא וכו וכו.
 
@אלישמע כל הדימוי של טראמפ כמשוגע תן לי להניח שהרבה ממנו מגיע מאותם תעמולנים שיודעים להסביר לציבור שאתה משתמט ונתניהו מושחת.
זה נכון שהוא פחות פוליטי קליקורט, הוא יותר מזיז דברים ומחליט החלטות קשוחות, אבל הוא עדיין לא "משוגע"
 
כל מחבל שמחוסל וכל תקיפה שמבוצעת זה לאחר הפללה משפטית (אא"כ הוא מסכן את חיי הלוחמים באותו הרגע ואז זו כבר הוראה משפטית כללית מראש על כל המקרים הללו)
נכון שבד"כ לא הביאו אותם למשפט עם עדים וסנגור וקטגור וכו, אבל כן דנו בזה משפטית מה אפשר מה לא וכו וכו.
לא הבנתי כלום,
מה קשור עכשיו הרוג מלחמה להוצאה להורג במשפט.
השני, היינו כשתופסים עבריין ומעמידים אותו לדין ומוציאים אותו להורג.
 
@אלישמע כל הדימוי של טראמפ כמשוגע תן לי להניח שהרבה ממנו מגיע מאותם תעמולנים שיודעים להסביר לציבור שאתה משתמט ונתניהו מושחת.
זה נכון שהוא פחות פוליטי קליקורט, הוא יותר מזיז דברים ומחליט החלטות קשוחות, אבל הוא עדיין לא "משוגע"

דברתי אליבא דישטתך/כם, נא התבונן בדברי "מבטן מי יצאו" בעיון.
 
לא הבנתי כלום,
מה קשור עכשיו הרוג מלחמה להוצאה להורג המשפט.
השני, היינו כשתופסים עבריין ומעמידים אותו לדין ומוציאים אותו להורג.
בעולמנו היום, אתה לא יכול להרוג אזרח של הצד שנלחם בך סתם כך.
כמו בנהג שעבר עבירת תנועה ואתה עושה לו משפט (אם רצה או או הגזים), כך להבדיל גם אוייב אתה הורג (זה העונש) ע"פ כללי המשפט. בשונה מהעבר שהחיילים היו יוצאים וקוצרים את ראשי אזרחי האוייב ושובים את כל שללם וכו כיום הכל זה במשפט.
 
בעולמנו היום, אתה לא יכול להרוג אזרח של הצד שנלחם בך סתם כך.
כמו בנהג שעבר עבירת תנועה ואתה עושה לו משפט (אם רצה או או הגזים), כך להבדיל גם אוייב אתה הורג (זה העונש) ע"פ משפט שלא בפניו (בגדול). בשונה מהעבר שהחיילים היו יוצאים וקוצרים את ראשי אזרחי האוייב ושובים את כל שללם וכו כיום הכל זה במשפט.

קודם כל - בלי קשר לכלום.
זה לא נקרא "להוציא להורג במשפט".
להוציא להורג במשפט, הכוונה, לתפוס אדם שגנב או רצח או לא יודע מה, להביא קטגור וסניגור, להקריא כתב אישום, לשמוע צדדים, ולתת פסק דין מוות.
אם זה לא מוסכם, אז אנחנו לא מדברים אותה עברית.
חוץ מזה, אויב שהורגים זה לא עונש, זו התגוננות.
ולכן אם לא נשקפת ממנו סכנה (כגון שהוא נפצע אנושות), או שהוא נכנע, או שהוא הסגיר את עצמו - אסור להרוג אותו.
ולכן אסור לעשות וידוא הריגה.
משא"כ מי שחוייב בדין, שאין מי שישנה מלאו להן ומהן ללאו, מוציאים אותו להורג למרות הכל. גם אם הוא נכנע, וגם אם לא נשקפת ממנו סכנה.
 
ראשי תחתית