עת שערי רצון
חבר מוביל
- הצטרף
- 5/1/25
- הודעות
- 1,678
פסק האור לציון (ח''ד) שניתן לעשות כן במקום צורך, ומוכח מהב''י שזמנה מפלג המנחה, ולאו דוקא סמוך לשקיעה, ובלבד שיגמור עם השקיעה. וכ''ד המ''ב ורבים מהפוסקים. כי בפשטות הקפידא היא לגמור עם השקיעה (או צה''כ) ולא מתי להתחיל. (אמנם יש טוענים שדעת הרמב''ם שיש להקפיד דוקא להתפלל מאוחר, אבל לענ''ד אינו מוכח)
אכן יש אח' (גם אצל האשכנזים) שהחמירו לאחר את הנעילה, אך בכ''ז יש מקום גדול להקל ולהקדים (עכ''פ מ''פלג המנחה'')
למה באמת אצל הספרדים לא נתקבל כ''כ להקדים הנעילה, ולהתפלל בישוב הדעת, במקום להתפלל בלחץ, ולהיכנס לספק ברכות לבטלה בנעילת היום הקדוש ? (ובעיקר בקהילות בני תורה שמתפללים באריכות, וגם מדקדקים בהלכה, ולא רוצים לסמוך על כל מיני קולות של 13.5 דק' וכדו', ועוד ביוה''כ)
יש קצת מנינים שמקדימים מעט ל35-45 דק', אך לכאו' אפשר להתחיל אפילו לפני, והרוב מתחילים רק ב20-30 דק'.
אכן יש אח' (גם אצל האשכנזים) שהחמירו לאחר את הנעילה, אך בכ''ז יש מקום גדול להקל ולהקדים (עכ''פ מ''פלג המנחה'')
למה באמת אצל הספרדים לא נתקבל כ''כ להקדים הנעילה, ולהתפלל בישוב הדעת, במקום להתפלל בלחץ, ולהיכנס לספק ברכות לבטלה בנעילת היום הקדוש ? (ובעיקר בקהילות בני תורה שמתפללים באריכות, וגם מדקדקים בהלכה, ולא רוצים לסמוך על כל מיני קולות של 13.5 דק' וכדו', ועוד ביוה''כ)
יש קצת מנינים שמקדימים מעט ל35-45 דק', אך לכאו' אפשר להתחיל אפילו לפני, והרוב מתחילים רק ב20-30 דק'.