מאיזה בויידם הוצאתם את זה?דקה 12
לידו יש את הרב יצחק ברדא שידועה דעתו עליו... "חכם אחד באשקלון"
מאיזה בויידם הוצאתם את זה?דקה 12
הס מלהזכיר.מאיזה בויידם הוצאתם את זה?
לידו יש את הרב יצחק ברדא שידועה דעתו עליו... "חכם אחד באשקלון"
גם אם ישלוף מהארכיון כמה ציטוטים, ודאי שאינה הדרך המקובלת.
ממש לא נכון.קיבל דבריהם כהלמ''מ אא''כ סתר המנהג ונסמך על הגר''א ועוד שכתבו שזה מוכחש מהמציאות. (אף שבזה אינני הולך בהאי דרכא
נשפך ע"ז מספיק דיו, למה לא אמר, ולך יש מסקנות, ולאחרים מסקנות אחרות.לגבי הציונות הגרע''י לא אמר תחנון.
כל דבריו על הציונות והספרים חיצוניים כמעט, התפרסמו רק בשיעוריו, אחרי פטירת מרן הגרע"י זיע"א.הרי כל מה שכתבת על הציונות וספרי החיצוניים, ככל הנראה מרן גאון עוזינו הגרע"י זיע"א העלים עיניו מזה, ו[אולי לא] ידע להעריך נכונה את גאון ישראל מרן הגר"מ זיע"א,
היום ב"ה אכשר דרא, ולא השבית לנו גואל, ויש מי שיעמוד בפרץ, ויזעק את זעקת היהדות החרדית הנאמנה,
ממש יותר צדיקים ממרן האבא...
מדברי מרן הגרע"י זיע"א תשס"ז (אחרי השבחים של הרב יצחק) על הרב ברדא, בספרו חזון עובדיה חנוכה עמ' גס:מדברי הרה"ג יצחק יוסף:
ברשות ידיד נפשי הגאון הגדול מעוז ומגדול מקים עולה של תורה כבוד ראש הישיבה הגאון רבי יצחק ברדא ה' ישמרהו ויחייהו, בעל הספרים המפורסמים יצחק ירנן ועוד.
אין כל חדש תחת השמש ומה שכתב שצריך להדליק בשקיעה ולא בצאת הכוכבים במחילת כבוד תורת מרן הגר"ע זצ"ל הרב ברדה צדק וכבר נכתב על כך בפורום.מדברי מרן הגרע"י זיע"א תשס"ז (אחרי השבחים של הרב יצחק) על הרב ברדא, בספרו חזון עובדיה חנוכה עמ' גס:
"אמנם ראיתי לאברך צעיר אחד ר' יצחק ברדא בשו"ת יצחק ירנן ח"א (סי' נא), שהרהיב עוז לצאת נגד מרן והאחרונים הנ"ל, וכתב שהנוהגים להדליק בצאת הכוכבים לאו שפיר עבדי, שצ"ל בתחלת השקיעה וכו'. גם הביא דברי ר"ת בספר הישר, אך לא הבין דבריו כלל. וכבר תפס עליו הרה"ג נאמ"ן בראש הספר (עמוד 9). והמחבר הנ"ל הודה לו שטעה בהבנת דברי ר"ת בספר הישר, כי לא עיין כראוי, ודעת ר"ת ברורה כי בכל מקום שאמרו משתשקע החמה הוא סוף שקיעה. ובכל זאת העיז לומר דמכל מקום נראה לו דמה שאמרו בנר חנוכה משתשקע החמה היינו תחלת שקיעה, וכבר הכה על קדקדו הגר"ש משאש זצ"ל בשו"ת שמש ומגן ח"א (חאו"ח סי' לא, וסי' לב, ולג), על שמלאו לבו להכריע בין גדולי עולם, והזיד לחלוק על פסק מרן הש"ע, דקי"ל כוותיה אפילו נגד אלף פוסקים, והאריך הרב להשיב על דבריו בזה, וכו'. (וידעתי בני ידעתי, כי הנ"ל עומד במרדו וממשיך לפסוק גם בענינים אחרים, נגד פסקי מרן הש"ע, וכל יראי ה' יתרחקו מהוראותיו, שרא ליה מריה. וה' הטוב יכפר בעד)". עכ"ל.
ובעוד הרבה מקומות אח"כ אישתפיך חמימיה עליו.
ובכנס דורשי ה' באב תשס"ה, דיבר עליו בחריפות גדולה מאוד. (מצו"ב).
כמובן הדברים הללו שמפורסמים מאוד, לא מוכרים לתוקפים כאן...
יש כאן אנשים שיודעים רק מה שנגד הרב יצחק...
כמובן שאתה חסיד של יוצאי חלציו הסוררים של מרן זיע"א, ואנחנו של בניו ההולכים בדרכו. תמשיך להאמין למי שנוח לך להאמין. למרות שאתה לא סומך על האנשים הללו בשקל.למה חבל? בשמחה רבה:
בעלון השבועי (ויגש תשפ"ד) דיבר הראשון לציון רבי יצחק יוסף ברמז על הגר"מ מאזוז, ואמר שבקי בשירי ביאליק, וזאת בגלל שהזכיר פעם (או פעמיים) בדרשתו שיר של ביאליק.
אבל בתו של הגר"ע יוסף - רבקה צ'יקוטאי - הזכירה כמה פעמים בראיונות שאביה הכיר ואהב את שיריו של הזמר החילוני יהורם גאון, ואף שר את השירים הללו בסעודת שבת: "כשהיינו מתכנסים לארוחת שבת אחרי התפילות היינו שרים שירי ארץ ישראל, אבא אהב מאד את שיריו של יהורם גאון, הוא ידע את כל המילים בעל פה והיה שר איתנו. אני זוכרת במיוחד שהוא אהב את השיר על משה מונטיפיורי - 'והוא עלה למרכבה ודיו לסוסים אמר' - הייתה שמחה גדולה בבית" (גם סיפרה שהלחין קדיש על אחד משירי העגבים של יהורם גאון).
לא שמת לב שענית לעצמך.ולגבי ביאליק גופא - בעלון "אור יצחק" הביאו מכתב מאת הגר"ע יוסף שכותב: "להלכה אפשר לקרוא בספר האגדה של ביאליק בצנעא ובדרך עראי כשאין אפשרות לעיין בגוף הגמרא, אבל אין לקרוא בזה בפרהסיה בתוך קהל ועדה".
עוד הובא שם מאת בוגר ישיבת 'חזון עובדיה' שאמר להם ראש ישיבתו בזמנו [הראשל"צ המכהן הגר"י יוסף] שלפעמים בילדותם היה מספר להם אביהם הגדול סיפורים מספריו של ביאליק".
מדברי מרן הגרע"י זיע"א תשס"ז (אחרי השבחים של הרב יצחק) על הרב ברדא, בספרו חזון עובדיה חנוכה עמ' גס:
"אמנם ראיתי לאברך צעיר אחד ר' יצחק ברדא בשו"ת יצחק ירנן ח"א (סי' נא), שהרהיב עוז לצאת נגד מרן והאחרונים הנ"ל, וכתב שהנוהגים להדליק בצאת הכוכבים לאו שפיר עבדי, שצ"ל בתחלת השקיעה וכו'. גם הביא דברי ר"ת בספר הישר, אך לא הבין דבריו כלל. וכבר תפס עליו הרה"ג נאמ"ן בראש הספר (עמוד 9). והמחבר הנ"ל הודה לו שטעה בהבנת דברי ר"ת בספר הישר, כי לא עיין כראוי, ודעת ר"ת ברורה כי בכל מקום שאמרו משתשקע החמה הוא סוף שקיעה. ובכל זאת העיז לומר דמכל מקום נראה לו דמה שאמרו בנר חנוכה משתשקע החמה היינו תחלת שקיעה, וכבר הכה על קדקדו הגר"ש משאש זצ"ל בשו"ת שמש ומגן ח"א (חאו"ח סי' לא, וסי' לב, ולג), על שמלאו לבו להכריע בין גדולי עולם, והזיד לחלוק על פסק מרן הש"ע, דקי"ל כוותיה אפילו נגד אלף פוסקים, והאריך הרב להשיב על דבריו בזה, וכו'. (וידעתי בני ידעתי, כי הנ"ל עומד במרדו וממשיך לפסוק גם בענינים אחרים, נגד פסקי מרן הש"ע, וכל יראי ה' יתרחקו מהוראותיו, שרא ליה מריה. וה' הטוב יכפר בעד)". עכ"ל.
ובעוד הרבה מקומות אח"כ אישתפיך חמימיה עליו.
ובכנס דורשי ה' באב תשס"ה, דיבר עליו בחריפות גדולה מאוד. (מצו"ב).
כמובן הדברים הללו שמפורסמים מאוד, לא מוכרים לתוקפים כאן...
יש כאן אנשים שיודעים רק מה שנגד הרב יצחק...
איני דן מי צודק, אבל אין שאלה מה השתנה, זה בדיוק מה שהשתנה אצל אביו.אין כל חדש תחת השמש ומה שכתב שצריך להדליק בשקיעה ולא בצאת הכוכבים במחילת כבוד תורת מרן הגר"ע זצ"ל הרב ברדה צדק וכבר נכתב על כך בפורום.
תקרא שובכמובן שאתה חסיד של יצאי חלציו הסוררים של מרן זיע"א, ואנחנו של בניו ההולכים בדרכו. תמשיך להאמין למי שנוח לך להאמין. למרות שאתה לא סומך על האנשים הללו בשקל.
לא שמת לב שענית לעצמך.
ספר האגדה של ביאליק זה ליקוט של אגדות הגמ', וגם את זה מרן זיע"א התיר רק בצנעא וכשאין אפשרות אחרת.
וזה גם מה שהיה מספר לבניו!!!
מי בכלל דיבר על ספריו השונים שהם ספרי אפיקורס שאסור לקוראם?!
מספריו של ביאליק
דברי חלומות לא מעלים ולא מורידים.
חלמא טבא חזיתכל דבריו על הציונות והספרים חיצוניים כמעט, התפרסמו רק בשיעוריו, אחרי פטירת מרן הגרע"י זיע"א.
אדרבה תביא לי משהו מלפנ"ז.חלמא טבא חזית
חזי לאצטרופי עם דברי הבת רבקה צ'יקוטאיאזיזה דקדוק עצום!!!
ממש לשונותיו של התלמיד העלום מחזו"ע מדוקדקים כלשונות הרמב"ם.
העיקר לבזות ולבלבל את המח.
העליתי כאן הסרטה של מרן זיע"א אומר עליו דברים הרבה יותר חריפים.
כמובן, למזרחניקים.חזי לאצטרופי עם דברי הבת רבקה צ'יקוטאי
לשיטתך - הניחא על יצחק ירנן, אבל ישיבת כסא רחמים מתי פסקה מללמוד אליבא דהילכתא???מדברי מרן הגרע"י זיע"א תשס"ז (אחרי השבחים של הרב יצחק) על הרב ברדא, בספרו חזון עובדיה חנוכה עמ' גס:
"אמנם ראיתי לאברך צעיר אחד ר' יצחק ברדא בשו"ת יצחק ירנן ח"א (סי' נא), שהרהיב עוז לצאת נגד מרן והאחרונים הנ"ל, וכתב שהנוהגים להדליק בצאת הכוכבים לאו שפיר עבדי, שצ"ל בתחלת השקיעה וכו'. גם הביא דברי ר"ת בספר הישר, אך לא הבין דבריו כלל. וכבר תפס עליו הרה"ג נאמ"ן בראש הספר (עמוד 9). והמחבר הנ"ל הודה לו שטעה בהבנת דברי ר"ת בספר הישר, כי לא עיין כראוי, ודעת ר"ת ברורה כי בכל מקום שאמרו משתשקע החמה הוא סוף שקיעה. ובכל זאת העיז לומר דמכל מקום נראה לו דמה שאמרו בנר חנוכה משתשקע החמה היינו תחלת שקיעה, וכבר הכה על קדקדו הגר"ש משאש זצ"ל בשו"ת שמש ומגן ח"א (חאו"ח סי' לא, וסי' לב, ולג), על שמלאו לבו להכריע בין גדולי עולם, והזיד לחלוק על פסק מרן הש"ע, דקי"ל כוותיה אפילו נגד אלף פוסקים, והאריך הרב להשיב על דבריו בזה, וכו'. (וידעתי בני ידעתי, כי הנ"ל עומד במרדו וממשיך לפסוק גם בענינים אחרים, נגד פסקי מרן הש"ע, וכל יראי ה' יתרחקו מהוראותיו, שרא ליה מריה. וה' הטוב יכפר בעד)". עכ"ל.
ובעוד הרבה מקומות אח"כ אישתפיך חמימיה עליו.
ובכנס דורשי ה' באב תשס"ה, דיבר עליו בחריפות גדולה מאוד. (מצו"ב).
כמובן הדברים הללו שמפורסמים מאוד, לא מוכרים לתוקפים כאן...
יש כאן אנשים שיודעים רק מה שנגד הרב יצחק...
חשבתי שאתה לא דובר אמת אבל גם לא כ''כ חכם רואים שהשנה היא תשס''טמדברי מרן הגרע"י זיע"א תשס"ז (אחרי השבחים של הרב יצחק) על הרב ברדא,