הרב ירון אשכנזי נבחר לרב המועצה המקומית גדרה

חכמי קו ההלכה עונים רק לפי דעת הילקוט יוסף?

זה חידוש עבורי.
 
בהקלטה שהביאו לעיל מזולדן, הרב ירון אומר שקו ההלכה זה לפי הרב עובדיה, לא לפי ילקוט יוסף.
 
נכון
בהקלטה שהביאו לעיל מזולדן, הרב ירון אומר שקו ההלכה זה לפי הרב עובדיה, לא לפי ילקוט יוסף.
נכון
אבל בפועל בתחילה הם היו בנשיאות הרב דוד יוסף ושמעתי ממגידי אמת שחייבו את כולם להורות לפי דרכו בהלכה כמו לגבי הבמבה
אולם נפרדו דרכם והיום מי שיעיז להורות דלא כהרב יצחק ינזף נזיפה חמורה
בקיצור מלחמה מי הממשיך
 
מדברי מרן הרב יצחק היום בלווין
"הרב ירון בוחר לקו ההלכה רק רבנים שהולכים בדרך של מרן, הוא עוקב אחריהם, מי שלפעמים לא פוסק כמו מרן, מה יש? מותר לחלוק? שיישב בבית ויפסוק מה שרוצה..."
 
מדברי מרן הרב יצחק היום בלווין
"הרב ירון בוחר לקו ההלכה רק רבנים שהולכים בדרך של מרן, הוא עוקב אחריהם, מי שלפעמים לא פוסק כמו מרן, מה יש? מותר לחלוק? שיישב בבית ויפסוק מה שרוצה..."
זו ההשתלטות ההלכתית שדיברו עליה בזמנו.
 
"הרב ירון בוחר לקו ההלכה רק רבנים שהולכים בדרך של מרן, הוא עוקב אחריהם, מי שלפעמים לא פוסק כמו מרן, מה יש? מותר לחלוק? שיישב בבית ויפסוק מה שרוצה..."
ועל דא איתמר:
המערכת החינוכית הספרדית כולה בנויה על שינון, לא עיבוד. חזרה, לא חידוש. קבלת פסק, לא בניין פסק.

ומכאן שאם תלמיד חכם ספרדי מעיז לומר סברא אחרת, או לחלוק, אפילו בענווה, אפילו בהסבר, מיד אומרים שהוא "מנסה לחקות את האשכנזים", או "מערער על המסורת".
וכבר קראנו בקינות: גם כל אשר תראינה עיניך – שתוק!

ומצאתי כתוב: פוסק שאינו מעיז להכריע – אינו פוסק.
ומגיד שיעור שמצטט כל הזמן את דעת פלוני – אינו מגיד שיעור, אלא רמקול עם זקן .
 
ומרגלא בפומי

דהגאון ר' חיים מולאז'ין היה אומר שיכול לענות תשובות מורכבות כמו הגאון רע''א
אבל לומר אמש הגיעני, ומכיון שהרכבת עוברת אני מזדרז להשיבו...
זה אינני יכול...
יקח לי זמן יותר....

אבל היום עונים בטלפון תשובות רגע כמימיריה, וגדולתם של רבנים העונים בטלפון יותר מהגרע''א שהיה צריך אמש הגיעני...

אינני מבין מדוע לא בא המשיח עם גאוני עולם שכאלה.
 
זו ההשתלטות ההלכתית שדיברו עליה בזמנו.
?
זה מוסד של אליהו שושן והוא הולך ע"פ רבותיו. כלום מנע ממך להקים בית הוראה עם רבנים אחרים?
לטעמי ההשתלטות ההלכתית יותר באה לידי ביטוי בדה לגיטימציה שנערכת בבמה מסויימת מידי שבוע על כלל גדולי הדור שלא נאותים לאורו של הדרשן שם.
 
כלום מנע ממך להקים בית הוראה עם רבנים אחרים?
יש ויש.
יש קו הלכה של הרב יצחק ויש של הרב דוד.
יש של הרב עובדיה יוסף ויש של הרב מרדכי אליהו.
יש של הרב מאזוז ויש של הרב אופיר מלכא.
יש של הרב יגאל כהן ויש של הרב אהרן בוטבול.
יש של הרב יעקב הלל ויש של הרב גדעון בן משה.
יש של תימנים ויש של אשכנזים.
 
יש ויש.
יש קו הלכה של הרב יצחק ויש של הרב דוד.
יש של הרב עובדיה יוסף ויש של הרב מרדכי אליהו.
יש של הרב מאזוז ויש של הרב אופיר מלכא.
יש של הרב יגאל כהן ויש של הרב אהרן בוטבול.
יש של הרב יעקב הלל ויש של הרב גדעון בן משה.
יש של תימנים ויש של אשכנזים.
אבל לא ידוע לי שבאחד מבתי הוראה מהנ"ל קיים בולשת העוקבת לראות האם הרב העונה פוסק אך ורק ע"פ רב מסוים, ואם נתפס הרי שמעיפים אותו מן הארגון...
"הוא עוקב אחריהם, מי שלפעמים לא פוסק כמו מרן, מה יש? מותר לחלוק? שיישב בבית ויפסוק מה שרוצה..."
גם בבית ההוראה של הרב הלל, ברור שהקו הוא לא כמו הרב עובדיה, אבל ידוע לי על הרבה רבנים שם [לפחות חמישה - שאלתי אותם בעצמי פעמים רבות] שמזכירים את דעתו של הרב עובדיה בכבוד רב, ומתחשבים בה יחד עם כלל הדעות
אינני אומר שזה דבר לא לגיטימי, או כמו שאמר הרב יצחק "שיישב בבית ויפסוק מה שרוצה", אבל זה בהחלט סוג של כפייה
זו ההשתלטות ההלכתית שדיברו עליה בזמנו.
 
ראשי תחתית