באנר תרומה

הרב ירון אשכנזי נבחר לרב המועצה המקומית גדרה

מדברי מרן הרב יצחק היום בלווין
"הרב ירון בוחר לקו ההלכה רק רבנים שהולכים בדרך של מרן, הוא עוקב אחריהם, מי שלפעמים לא פוסק כמו מרן, מה יש? מותר לחלוק? שיישב בבית ויפסוק מה שרוצה..."
 
מדברי מרן הרב יצחק היום בלווין
"הרב ירון בוחר לקו ההלכה רק רבנים שהולכים בדרך של מרן, הוא עוקב אחריהם, מי שלפעמים לא פוסק כמו מרן, מה יש? מותר לחלוק? שיישב בבית ויפסוק מה שרוצה..."
זו ההשתלטות ההלכתית שדיברו עליה בזמנו.
 
"הרב ירון בוחר לקו ההלכה רק רבנים שהולכים בדרך של מרן, הוא עוקב אחריהם, מי שלפעמים לא פוסק כמו מרן, מה יש? מותר לחלוק? שיישב בבית ויפסוק מה שרוצה..."
ועל דא איתמר:
המערכת החינוכית הספרדית כולה בנויה על שינון, לא עיבוד. חזרה, לא חידוש. קבלת פסק, לא בניין פסק.

ומכאן שאם תלמיד חכם ספרדי מעיז לומר סברא אחרת, או לחלוק, אפילו בענווה, אפילו בהסבר, מיד אומרים שהוא "מנסה לחקות את האשכנזים", או "מערער על המסורת".
וכבר קראנו בקינות: גם כל אשר תראינה עיניך – שתוק!

ומצאתי כתוב: פוסק שאינו מעיז להכריע – אינו פוסק.
ומגיד שיעור שמצטט כל הזמן את דעת פלוני – אינו מגיד שיעור, אלא רמקול עם זקן .
 
ומרגלא בפומי

דהגאון ר' חיים מולאז'ין היה אומר שיכול לענות תשובות מורכבות כמו הגאון רע''א
אבל לומר אמש הגיעני, ומכיון שהרכבת עוברת אני מזדרז להשיבו...
זה אינני יכול...
יקח לי זמן יותר....

אבל היום עונים בטלפון תשובות רגע כמימיריה, וגדולתם של רבנים העונים בטלפון יותר מהגרע''א שהיה צריך אמש הגיעני...

אינני מבין מדוע לא בא המשיח עם גאוני עולם שכאלה.
 
זו ההשתלטות ההלכתית שדיברו עליה בזמנו.
?
זה מוסד של אליהו שושן והוא הולך ע"פ רבותיו. כלום מנע ממך להקים בית הוראה עם רבנים אחרים?
לטעמי ההשתלטות ההלכתית יותר באה לידי ביטוי בדה לגיטימציה שנערכת בבמה מסויימת מידי שבוע על כלל גדולי הדור שלא נאותים לאורו של הדרשן שם.
 
כלום מנע ממך להקים בית הוראה עם רבנים אחרים?
יש ויש.
יש קו הלכה של הרב יצחק ויש של הרב דוד.
יש של הרב עובדיה יוסף ויש של הרב מרדכי אליהו.
יש של הרב מאזוז ויש של הרב אופיר מלכא.
יש של הרב יגאל כהן ויש של הרב אהרן בוטבול.
יש של הרב יעקב הלל ויש של הרב גדעון בן משה.
יש של תימנים ויש של אשכנזים.
 
יש ויש.
יש קו הלכה של הרב יצחק ויש של הרב דוד.
יש של הרב עובדיה יוסף ויש של הרב מרדכי אליהו.
יש של הרב מאזוז ויש של הרב אופיר מלכא.
יש של הרב יגאל כהן ויש של הרב אהרן בוטבול.
יש של הרב יעקב הלל ויש של הרב גדעון בן משה.
יש של תימנים ויש של אשכנזים.
אבל לא ידוע לי שבאחד מבתי הוראה מהנ"ל קיים בולשת העוקבת לראות האם הרב העונה פוסק אך ורק ע"פ רב מסוים, ואם נתפס הרי שמעיפים אותו מן הארגון...
"הוא עוקב אחריהם, מי שלפעמים לא פוסק כמו מרן, מה יש? מותר לחלוק? שיישב בבית ויפסוק מה שרוצה..."
גם בבית ההוראה של הרב הלל, ברור שהקו הוא לא כמו הרב עובדיה, אבל ידוע לי על הרבה רבנים שם [לפחות חמישה - שאלתי אותם בעצמי פעמים רבות] שמזכירים את דעתו של הרב עובדיה בכבוד רב, ומתחשבים בה יחד עם כלל הדעות
אינני אומר שזה דבר לא לגיטימי, או כמו שאמר הרב יצחק "שיישב בבית ויפסוק מה שרוצה", אבל זה בהחלט סוג של כפייה
זו ההשתלטות ההלכתית שדיברו עליה בזמנו.
 
אבל לא ידוע לי שבאחד מבתי הוראה מהנ"ל קיים בולשת העוקבת לראות האם הרב העונה פוסק אך ורק ע"פ רב מסוים, ואם נתפס הרי שמעיפים אותו מן הארגון...
בשום קו שהוזכר (כולל קו ההלכה הספרדי) לא עוקבים אחרי כל מה שהרבנים פוסקים ולא מעירים להם ולא מעיפים אותם וכו', אלב בכל הקווים יש יסודות ברורים ותנאי קבלה וכו'.
כן מבקשים ודורשים בקו ההוראה של הרב מאזוז לענות ע"פ מה שפוסק, וכן בקו ההלכה של הרב מרדכי אליהו וכן ע"ז הדרך.
ולכן גם בקו ההלכה הספרדי מחפשים רבנים שפוסקים ע"פ הרב עובדיה.
(אולי הטקסט שנכתב לעיל לא הובן, אבל משמעות המילים שנכתבו:
"הרב ירון בוחר לקו ההלכה רק רבנים שהולכים בדרך של מרן, הוא עוקב אחריהם, מי שלפעמים לא פוסק כמו מרן, מה יש? מותר לחלוק? שיישב בבית ויפסוק מה שרוצה..."
אין הפירוש שעוקב אחריהם כל העת לבדוק מה פוסקים, אלא שעוקב אחריהם מתחילה ובוחר רק רבנים שתמיד פוסקים כמו הרב עובדיה, ולא שמזגזגים עם דעות שלהם, כי זה נחמד שיש רבנים שלומדים ומחליטים לבד, אבל אם הם יושבים בקו הלכה של הרב עובדיה הם צריכים לומר את דעתו.
(פעם איזה רב אמר לי שלדעתו צריך להדליק נרות חנוכה בשקיעה, אבל מי שיתקשר אליו וישאל אותו מה הדין הוא יאמר לו להדליק בצאה"כ, כי מי שמתקשר סומך עליו שיגיד ע"פ דעת הרב עובדיה. אא"כ השואל ישאל במפורש מהי דעתו האישית של הרב, אבל אל"כ הרב יענה ע"פ הרב שהשואל מבקש לשמוע).
 
גם אמר הרב יצחק יוסף שהרב ירון וכל אחיו הולכים בדרכו של מרן האבא זצ"ל,
אך הוא טועה, אינני מכיר את הר' ירון, אך שמעתי מחבר המכיר היטב את הראב"ד הרב ציון מהעיר רחובות, שהולך הרבה יותר אחרי האור לציון ופסיקותיו שלו בעצמו, כמעט לא אחרי מרן האבא זצ"ל...
 
גם אמר הר יצחק יוסף שהר ירון וכל אחיו הולכים בדרכו של מרן האבא זצ"ל,
אך הוא טועה, אינני מכיר את הר' ירון, אך שמעתי מחבר המכיר היטב את הראב"ד הר ציון מהעיר רחובות, שהולך הרבה יותר אחרי האור לציון ופסיקותיו שלו בעצמו, כמעט לא אחרי מרן האבא זצ"ל...
כבר אמר מי שאמר שכל בני משפחת עמר (ר' אבנר, ר' ציון, ר' אריה) הולכים אחרי מרן זצ"ל.
השאלה איזה מרן... (וד"ל).
 
מעניין: משמעות המינוי היא שהגר"י אשכנזי יעזוב את שכונת רמות ויעבור דירה לגדרה, או שזה לא מחייב?
 
ומרגלא בפומי

דהגאון ר' חיים מולאז'ין היה אומר שיכול לענות תשובות מורכבות כמו הגאון רע''א
אבל לומר אמש הגיעני, ומכיון שהרכבת עוברת אני מזדרז להשיבו...
זה אינני יכול...
יקח לי זמן יותר....

אבל היום עונים בטלפון תשובות רגע כמימיריה, וגדולתם של רבנים העונים בטלפון יותר מהגרע''א שהיה צריך אמש הגיעני...

אינני מבין מדוע לא בא המשיח עם גאוני עולם שכאלה.
אני מסכים בכללי עם דבריך

אבל בנוגע לקוי ההלכה למיניהם הם כמעט ולא נוגעים

שכן השאלות הנשאלות שם הם שאלות פשוטות מאוד, שכמעט כל אברך שלמד הלכה יכול לענות מתוך שינה

לא דומה בכלל לשאלות שהפנו לרעק"א או לר' חיים וואלאזינ'ר .........
 
בשום קו שהוזכר (כולל קו ההלכה הספרדי) לא עוקבים אחרי כל מה שהרבנים פוסקים ולא מעירים להם ולא מעיפים אותם וכו', אלב בכל הקווים יש יסודות ברורים ותנאי קבלה וכו'.
כן מבקשים ודורשים בקו ההוראה של הרב מאזוז לענות ע"פ מה שפוסק, וכן בקו ההלכה של הרב מרדכי אליהו וכן ע"ז הדרך.
ולכן גם בקו ההלכה הספרדי מחפשים רבנים שפוסקים ע"פ הרב עובדיה.
(אולי הטקסט שנכתב לעיל לא הובן, אבל משמעות המילים שנכתבו:
"הרב ירון בוחר לקו ההלכה רק רבנים שהולכים בדרך של מרן, הוא עוקב אחריהם, מי שלפעמים לא פוסק כמו מרן, מה יש? מותר לחלוק? שיישב בבית ויפסוק מה שרוצה..."
אין הפירוש שעוקב אחריהם כל העת לבדוק מה פוסקים, אלא שעוקב אחריהם מתחילה ובוחר רק רבנים שתמיד פוסקים כמו הרב עובדיה, ולא שמזגזגים עם דעות שלהם, כי זה נחמד שיש רבנים שלומדים ומחליטים לבד, אבל אם הם יושבים בקו הלכה של הרב עובדיה הם צריכים לומר את דעתו.
(פעם איזה רב אמר לי שלדעתו צריך להדליק נרות חנוכה בשקיעה, אבל מי שיתקשר אליו וישאל אותו מה הדין הוא יאמר לו להדליק בצאה"כ, כי מי שמתקשר סומך עליו שיגיד ע"פ דעת הרב עובדיה. אא"כ השואל ישאל במפורש מהי דעתו האישית של הרב, אבל אל"כ הרב יענה ע"פ הרב שהשואל מבקש לשמוע).
לימוד זכות יפה.
אבל גם מדבריו של הרב יצחק, וגם מהידוע לי מרבנים שעונים בקו הנ"ל - זה ממש לא נכון.
 
אבל לא ידוע לי שבאחד מבתי הוראה מהנ"ל קיים בולשת העוקבת לראות האם הרב העונה פוסק אך ורק ע"פ רב מסוים, ואם נתפס הרי שמעיפים אותו מן הארגון...

גם בבית ההוראה של הרב הלל, ברור שהקו הוא לא כמו הרב עובדיה, אבל ידוע לי על הרבה רבנים שם [לפחות חמישה - שאלתי אותם בעצמי פעמים רבות] שמזכירים את דעתו של הרב עובדיה בכבוד רב, ומתחשבים בה יחד עם כלל הדעות
אינני אומר שזה דבר לא לגיטימי, או כמו שאמר הרב יצחק "שיישב בבית ויפסוק מה שרוצה", אבל זה בהחלט סוג של כפייה
מי שיתיר בבית ההוראה של הרב הלל לאשה לעשות הפס"ט ביה"ש מה יעשו לו?
 
יאמרו שילדיה פגומים
ובעלה חייב כרת
לא יאמרו כלום
הקו שלהם הוא מי שרוצה ללכת לפי שיטתנו מה טוב, אבל לא מכריחים אף אחד לפסוק לפי הבן איש חי
הם לא מוציאים עלון חדש כל שבוע, עם ראיות סיפורי מעשיות וכו' שהרב היחיד שצודק הוא הבן איש חי
הרב הלל כתב בספריו את דעתו בזה, וממשיכים לסדר היום ...
 
לא יאמרו כלום
הקו שלהם הוא מי שרוצה ללכת לפי שיטתנו מה טוב, אבל לא מכריחים אף אחד לפסוק לפי הבן איש חי
הם לא מוציאים עלון חדש כל שבוע, עם ראיות סיפורי מעשיות וכו' שהרב היחיד שצודק הוא הבן איש חי
הרב הלל כתב בספריו את דעתו בזה, וממשיכים לסדר היום ...
ימשיכו לתת לו לענות?!
 
אז עם מה אתה לא מסכים?
הקו שלהם הוא מי שרוצה ללכת לפי שיטתנו מה טוב, אבל לא מכריחים אף אחד לפסוק לפי הבן איש חי
הם לא מוציאים עלון חדש כל שבוע, עם ראיות סיפורי מעשיות וכו' שהרב היחיד שצודק הוא הבן איש חי
הרב הלל כתב בספריו את דעתו בזה, וממשיכים לסדר היום ...
 
ראשי תחתית