באנר תרומה

הרב יצחק יוסף: "בדור הבא לא יהיו משוכנזים"

בהתחלה כתב הרבה פסקים מעצמו, וברוב הדברים כיון לדעת מרן זצוק"ל שכתב אחרי זה כדבריו

אני ראיתי שבתחילה הגר"ע יוסף עצמו כתב את הספר הראשון, ואז הרב יצחק יוסף ערך אותו וחתם שמו עליו, וראיה לזה שהגר"ע עצמו מכנהו "ספרי", כגון בשו"ת יביע אומר חלק ח - יורה דעה סימן יט: "עיין מה שכתבתי בספרי ילקוט יוסף חלק א".

ולאחר מכן המשיך הרב יצחק ללקט את פסקי אביו ועל כן קרא שמו "ילקוט", ורק ברבות הימים הוסיף על זה עוד.

מי שחושב שהוא כתב מעצמו וכיוון במקרה לדעת אביו, הוא תמים גדול או מיתמם.
 
תשאל את כולם שם...
כמראה אתה לא מכיר ולא יודע מי הם החברים שם, ואתה מדבר מאי ידיעה.

אין לי מה לשאול, מספר מועט של תלמידי הרב יצחק הם אפילו לא אחוז אחד מכלל הציבור שהולך אחר פסקי הרב עובדיה, ולא התכוונתי אליהם.

רק כתבתי באופן כללי שמי שמברך על במבה כדעת הרב יצחק, לא עושה זאת בגלל דעת הרב יצחק אלא בגלל עדותו.
 
אבל שישימו סוף לעקיצות ולזלולים כלפיו.

לא כל ביקורת עניינית היא עקיצה וזלזול. אפילו "תכלא דפזלון" זו לא עקיצה. רק כדי שיהיה אפשר להתעלם מהפיגוע החמור הזה, שמשליך על כל סדרת ילקוט יוסף, הפכו זאת למשהו של "כבוד ת"ח" שאסור לדבר עליו.
 
אין לי מה לשאול, מספר מועט של תלמידי הרב יצחק הם אפילו לא אחוז אחד מכלל הציבור שהולך אחר פסקי הרב עובדיה, ולא התכוונתי אליהם.
אפי' אני שמסכים איתך כאן -פה אני חושב שאתה קצת נסחף
 
הרב יצחק כמעט ולא, אני לא מצפה ש"יעיפו אותי" מהפורום...

לא בגלל שאתה מפחד שיעיפו אותך (גם אתה מבין שזו בדיחה עצובה, סטייל מורשת מרן פינת צפון קוריאה) אלא בגלל שאין לך מה למכור.

יש כאן בפורום טענות קשות ומהותיות, ואין לך מה לענות עליהן. זה הכל.
 
לא ידעתי שאביו כתב את כל מה שהביא בילקו"י גבי ברכה קודם ההדלקה.

העיקר זה ליקוט מספרי אביו, ואגב זה - תוספת ליקוט מספרים אחרים שדיברו בזה (כמו בפ"נ שהעתיק כל שיבוש אפשרי, גם נגד אביו). וזה לא עיון אלא להיפך ממש.
 
הו שאני לא בדיוק מונח באיסור והיתר אבל אני אוכל להעלות לך בשמחה קישור לשיעור
זה ממש בתחילת השיעור דקה 9

ראשית, הוא אומר שהרב יצחק יוסף אמר סברא לתרץ איזה קושיה, והתירוץ מופיע בצפנת פענח. מנין לו שהרב יצחק לא העתיק את התירוץ מצפנת פענח, ספר המצוי בכל מקום? או ממאן דהו שהעתיק דבריו? לא ברור (בכל אופן גם את הענין קשה לבדוק כי הוא לא נותן מקורות).

שנית, מה שהוא אומר בדקה 15 בשם הרב יצחק יוסף שמדובר בבליעה של דגים וחלב ולא שהתבשלו יחד, זו דוגמא יפה לחידוש של הרב יצחק, שחולק על תלמידו הרב נקי שהבין את הדברים כפשטם. וכבר כתבתי במקום אחר שדברי הרב יצחק מופרכים לחלוטין.
 
כל אחד מבין ש"נמאס" לי שאתה דוחף את הנושא הזה בכל במה אפשרית כמו עכשיו.

מה שכתבת עלי (שאינו נכון עובדתית) תואם הפלא ופלא לרב יצחק יוסף... לא מיבעיא בדרשות אלא גם בספרים. האם נמאס לך ממנו?

ילק"י שבת ח"א כרך ג עמ' כ"ח, בענין מנהג ירושלים להדליק נרות 40 דק' אחר השקיעה:

1757586499925.png

(יש לציין שכמובן אין שום קשר בין זה לזה, כי מנהג הצניעות משתנה לפי מנהג המקום וממילא לא שייך לאסור בגלל מה שנהגו בירושלים לפני עשרות שנים, מה שאין כן לגבי זמן הדלקת נרות).

שם עמ' תכ"ט - בענין נוסח הקידוש והמבטא:

1757586976679.png

(יש לציין שלדבריו אין הבנה כלל, שהרי רוב האחרונים כדעת מג"א ומשנ"ב).

שם עמ' רל"ח - בענין כוונה בקידוש:

1757587117416.png

(יש לציין שמדובר בשמועת שוא ללא מקור מהימן).

ילק"י שבת כרך א' חלק ב' עמ' תר"ס - בענין ברכה קודם ההדלקה:

1757588460361.png

(יש לציין שטעה בזה, כי מנהג הפאה החל מהקהילה הספרדית באיטליה ומהם למדו האשכנזים. וכן בארם צובא נהגו בזה והתירו להם פוסקי הדור. וכן במרוקו בדור שלפני האחרון התפשט מנהג זה אצל הצדקניות).

ילק"י ארבע תעניות עמ' שכ"ד - בענין רחיצה בשבוע שחל בו:

1757588046172.png

(יש לציין שאין כלל חשש ע"ז, וכן ביררו רוב הפוסקים, וגם רוב השיער אינו מהע"ז).
 
מרן הגרע"י זצוק"ל שנלחם "לעזוב את מנהג אבותיהם" פעל כך ע"מ לחזור לנהוג כפי המקובל מדורי דורות ע"פ מסורת ההלכה והפסיקה

וכפי המבואר בספריו ובספרי בניו בארוכה.
גיבובי דברים בעלמא, א"א להסביר לעוור צבעים מהו צבע אדום...
 
(יש לציין שכמובן אין שום קשר בין זה לזה, כי מנהג הצניעות משתנה לפי מנהג המקום וממילא לא שייך לאסור בגלל מה שנהגו בירושלים לפני עשרות שנים,
מעניין שבד"צ עדה החרדית זצ"ל ויבלחט"א לא חושבים כך, וכן הגרח"ק זצ"ל כתב בכמה תשובות שהספרדים צריכים להחמיר בפאה נכרית.
 
ילק"י פסח כרך ג' עמ' תתכ"ד - בענין תפילת ליל פסח:

1757589051254.png

(העתק הדבק מהנ"ל, וע"ש).

ילק"י פורים עמ' ר"ז - בענין הלכות חודש אדר:

1757589344511.png

שם עמ' תשמ"ח - בענין משלוח מנות:

1757589499893.png

(יש לציין שלרוב ככל הפוסקים שדיברו בענין פאה, האיסור הוא מדרבנן, למעט בודדים ממש שכתבו "בדרך אפשר", רק היום בדורנו המציאו בעלי התעמולה איסור דאורייתא והוא נגרר אחריהם, נגד אביו הגר"ע)

ילק"י שבועות עמ' תקנ"ח - בדיני חודש סיון:


1757589899692.png

(יש לציין שזה רק קצה הקרחון, והכניס בתוך הלכות חודש סיון את כל מה שהעתיק בענין ע"ז בפאה).
 
מעניין שבד"צ עדה החרדית זצ"ל ויבלחט"א לא חושבים כך

בד"צ העדה אוסרים לפי מנהג מקומם, מאה שערים, וכן כתב ראב"ד העדה בספר דת והלכה סימן א', וכן אשתו חבשה פאה עד שהגיעו לשם, אבל מאז חבשה מטפחת למרות שדעתו להעדיף פאה.

ולגבי האיסור לספרדים, אדרבה הגר"מ שטרנבוך יצא נגד זה בתוקף גם בספרו וגם במכתב שפירסם:

"לאור הכרוזים על "איסור" לאשה לצאת בפאה נכרית, והשמועה שיש נשים ובמיוחד מהספרדים שהורידו הפאה נכרית ולובשות מטפחת, יש בזה מכשול רב מאוד, דמצוי שאינה מכסה כל שערות ראשה, וכן ברשות הרבים לא מספיק מטפחת לבד, וצריכה מעיקר הדין גם רדיד, דהיינו שני כיסויים כמפורש בשו"ע, שלא להיכשל במקצת שערות מגולות, והיות שלא מסכימות לכסות כל השערות, על כן מקצת שערותיהן מגולות, ויש בזה איסור תורה וגילוי ערוה. הריני מודיע דעתי שכל המהרהר אחר מנהג שנהגו בו רבבות אלפי כשרי ישראל, ובראשם גאונים וצדיקים, ידו על התחתונה, שיש לפאה נכרית יסוד בהלכה במנהגי ישראל וגדולי הפוסקים, ואין לחלק בין אשכנזים לספרדים, שהפוסקים שהתירו סמכו על הגאון הספרדי שלטי גיבורים".
 
וכן הגרח"ק זצ"ל כתב בכמה תשובות שהספרדים צריכים להחמיר בפאה נכרית

למיטב זכרוני לא הוא כתב אלא כתבו בשמו, וכבר בירר איתו מח"ס חן וכבוד את הנושא, ושלח לו מה שכתב הגר"י פוזן (שכל ענין הצניעות תלוי במנהג המקום ואין שום נפק"מ מה נהגה האמא והסבתא, שהרי אם האמא נהגה בפאה ברוסיה והלכה לתימן, אם בתה תנהג כמותה הרי תחשב כפרוצה), ומה שכתב הגר"ב זילבר בזה, והוסיף שלא שייך לקבוע מנהג לאסור בדבר שלא היה מצוי, וכן כתב הגר"ש קורח, ובפרט שהשלטי גיבורים שהוא המתיר הראשון, היה ספרדי, ולמעשה החל המנהג מהקהילה הספרדית ממגורשי ספרד באיטליה, ואחריו באו עוד עשרות פוסקים ספרדים שהקילו בזה.

והגר"ח קניבסקי זצ"ל השיב לו "מה שכתבת נכון" (צילום הכת"י מופיע בספרו).
 
ראשי תחתית