הערות בנוסח תפילת יו"כ

  • יוזם האשכול יוזם האשכול אלישמע
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
אינם זקוקים לפרנסה? וכי למה קונים פתיחה של הפרנסה באלפים ורבבות???

לא, פשוט לא שמים לב. (הם עוד עסוקים במלחמה על המכירה, ובהלם על המחיר המפוצץ... ;)).
וברצינות, כמה מכוונים מה שהם אומרים, ועוד שמות וניקודים, קוראים את זה וזהו. (יכול להיות שאם יגידו להם שזו הסגולה לפרנסה, ישקיעו בכוונה יותר).
בינינו, מי כאן כיוון סתם את פירוש המילות, ומי כיון כאן את ההוי"ה אדנו"ת שמופיע בכל סידור ספרדי (גם בתפלה על הפרנסה) ?
 
לא, פשוט לא שמים לב. (הם עוד עסוקים במלחמה על המכירה, ובהלם על המחיר המפוצץ... ;)).
וברצינות, כמה מכוונים מה שהם אומרים, ועוד שמות וניקודים, קוראים את זה וזהו. (יכול להיות שאם יגידו להם שזו הסגולה לפרנסה, ישקיעו בכוונה יותר).
בינינו, מי כאן כיוון סתם את פירוש המילות, ומי כיון כאן את ההוי"ה אדנו"ת שמופיע בכל סידור ספרדי (גם בתפלה על הפרנסה) ?
על הרוב כיוונתי הפשוט ולפעמים נתאמצתי לכוון משהו מהכוונות [אינני יודע אם הועלתי או קילקלתי בזה לקוצר השגתי בעניינים אלו].
אגב הרב מאזוז זצ"ל כתב ביומנו שאחר שהבין שחכמת הקבלה רחוקה ממנו ומיום עמדו על דעתו התפלל בכוונה פשוטה אצטט לשונו בהמשך בע"ה.
 
בד"כ הוא לא מודפס בסידורים, אלא מצלמים דפים מכאן או משם, ואיני יודע מה ואיך הם מובאים.
ולעצם שאלתך; למה שיכוונו ? (גם בשאר הויו"ת שבתפילה שהם מנוקדות ויש בהם שילוב הוי"ה אדנות וצריך לכוין ע"פ הסוד נראה לי דרובא דעלמא לא מכוונים, וא"כ למה כאן יכוונו. ובכלל רוב הציבור לא שם לב למה שהוא אומר, כך נראה לי. (וביחוד שאומרים את זה אחרי שגמרו את המזמור, ומי זוכר מה היה שנה שעברה ?) כך נראה לי. אה"נ מי שיודע מה שאומר ובאמת מכוין, אדרבה ואדרבה).
האמת אני חושב שבדברים נדירים כן מכוונים, כמו השמות שכתובים ביהי רצון (מרכבה עליונה וכו') שכולם מכוונים. וכן השם שהזכרתי לעיל.
כשזה שם ה' רגיל שזה תדיר פחות מכוונים, אבל כשיש איזה שם מיוחד שמובא פעם ב... אני חושב שכן מכוונים.
וגם אני אישית אם הייתי רואה כן נ"ל שהייתי מכוון.
 
על הרוב כיוונתי הפשוט ולפעמים נתאמצתי לכוון משהו מהכוונות [אינני יודע אם הועלתי או קילקלתי בזה לקוצר השגתי בעניינים אלו].
אגב הרב מאזוז זצ"ל כתב ביומנו שאחר שהבין שחכמת הקבלה רחוקה ממנו ומיום עמדו על דעתו התפלל בכוונה פשוטה אצטט לשונו בהמשך בע"ה.

הועלת ולא קלקלת, כי אין צריך דוקא להבין מה הכוונה, אלא לכוין את השם כמות שהוא ע"ד המכוונים והיודעים.
הם כתבו זאת גם בשבילנו.
 
האמת אני חושב שבדברים נדירים כן מכוונים, כמו השמות שכתובים ביהי רצון (מרכבה עליונה וכו') שכולם מכוונים. וכן השם שהזכרתי לעיל.
כשזה שם ה' רגיל שזה תדיר פחות מכוונים, אבל כשיש איזה שם מיוחד שמובא פעם ב... אני חושב שכן מכוונים.
וגם אני אישית אם הייתי רואה כן נ"ל שהייתי מכוון.

מעניין, אולי באמת מכוונים.
עכ"פ צריך לבדוק אם אכן הכוונות הללו מודפסות, אחרת ודאי שלא מכוונים.
 
בינינו, מי כאן כיוון סתם את פירוש המילות,
משתדלים להבין מה מוציאים מהפה.
ומי כיון כאן את ההוי"ה אדנו"ת שמופיע בכל סידור ספרדי (גם בתפלה על הפרנסה) ?
כוונתך לשילוב יא....? מי שמתרגל לתקופה קצרה זה כבר נהיה אצלו אוטומט. וכן בשם הוי"ה ואלוקים.
 
משתדלים להבין מה מוציאים מהפה.

אולי


כוונתך לשילוב יא....? מי שמתרגל לתקופה קצרה זה כבר נהיה אצלו אוטומט. וכן בשם הוי"ה ואלוקים.

מי שמתרגל אולי כן, אבל השאלה מי מתרגל ???
מעקימת שפתיך ניכר שת"ח אתה..., הריני מרכין ראשי בפניך.
 
הועלת ולא קלקלת, כי אין צריך דוקא להבין מה הכוונה, אלא לכוין את השם כמות שהוא ע"ד המכוונים והיודעים.
הם כתבו זאת גם בשבילנו.
אני תמיד מסתפק בזה בגלל הדין של חלוקת השם בסת"ם [ואולי אינו דומה], שהכף החיים כתב לעשות החלוקה על אף שלא מבין הכוונות והיריעות שלמה כתב כמדומה לא לעשות שמי שלא מבין יכול יותר לקלקל וכו' [אין הספרים לפני כעת אבל בזכרוני שלא ראיתי ביריעות שלמה ראיה ניצחת לזה וכמדומה שנוהגים הרוב לחלק].
 
אני תמיד מסתפק בזה בגלל הדין של חלוקת השם בסת"ם [ואולי אינו דומה], שהכף החיים כתב לעשות החלוקה על אף שלא מבין הכוונות והיריעות שלמה כתב כמדומה לא לעשות שמי שלא מבין יכול יותר לקלקל וכו' [אין הספרים לפני כעת אבל בזכרוני שלא ראיתי ביריעות שלמה ראיה ניצחת לזה וכמדומה שנוהגים הרוב לחלק].

מעניין מה רוצה היריעות שלמה, אי"ה מאוחר יותר אעיין.
רוב הסופרים הספרדים שאני מכיר אכן מחלקים.
 
ראשי תחתית