@מעל ההגיון עיין עוד דוגמא כעין זה כאן בחלק האחרון, ותבין שיש כאן צירוף מקרים מחשיד.
אני לא יודעאז מה הפשט?

רע לו הולך על המצטמק.הרי הוא רוצה את חימום המים ומה שייך לומר 'רע לו'?
כנראה שאת הסוגריים בילקו"י כתב אחד התלמידים מדעתו.כעין זה:
השיעור השבועי כי תצא תשפ"ד
הצג קובץ מצורף 1329
צ"ע, שבילקוט יוסף שיצא בשנת תשע"ו כתב 'מדנפשיה' טעם אחר, ולא הזכיר ששאל את אביו ואת תשובה זו
![]()
אז מהיכן הגיע בשנת תשפ"ד טעם אחר שמרן אמר לו??
לפני כמה שבועות. הובא בעלון של חיי שרה השנה.הרב יצחק סיפר פעמים רבות את הסיפור המצורף כאן, בשם עצמו, שהוא היה בעל המעשה, שהרב עובדיה קרא לו וביקש ממנו שיעיין והוא עיין וראה שאין בדבריו ממש, והוא פלאי [מי שיודע ויכול למצוא את העלונים שדיבר בהם - שיעלה אותם].
ועוד שבספרו ילקוט יוסף, גם המהדורה החדשה [תשע"ו] לא הזכיר כלל מספר זה וסיפור זה, וחזינן שבשנה זו עדיין לא היה סיפור זה בעולם, וצ"ע מתי קרה סיפור זה, אם כבר הרב עובדיה נפטר לאחר שנים אלו, וצ"ע.
הצג קובץ מצורף 1327

אם סיפור זה היה כפי שסיפר - הייתכן שבספרו שכתב בשנת תשע"ו, לאחר פטירת מרן, שהאריך בענין זה, לא כתב עובדא זו, וגם לא הביא כלל את דברי אורחותיך למדני בענין זה??לפני כמה שבועות. הובא בעלון של חיי שרה השנה.
מאי קשיא, תורה שבכתב ותורה שבע"פ.אם סיפור זה היה כפי שסיפר - הייתכן שבספרו שכתב בשנת תשע"ו, לאחר פטירת מרן, שהאריך בענין זה, לא כתב עובדא זו, וגם לא הביא כלל את דברי אורחותיך למדני בענין זה??
אם זה היה מקרה חד פעמי - ודאי שהיינו אומרים כדכתבת, אבל מכיון שזה נשנה שוב ושוב וכפי שהעלנו [עיין לעיל עם הרב משאש ועוד] - זה מראה שלא זהו התירוץ האמיתי.מאי קשיא, תורה שבכתב ותורה שבע"פ.
מתי בכלל יצא לאור ספר אורחותיך למדני?אורחותיך למדני
מתי בכלל יצא לאור ספר אורחותיך למדני?
לפי החשבון זה אמור להיות לפני עשרות שנים, שכן בשיעור כתוב "יום אחד מרן מתקשר אלי: תגמור את הכולל ותבוא אלי" וכו'.
מאי קשיא, תורה שבכתב ותורה שבע"פ.
פעם פרסמתי מאמר, ואח"כ נוספו לו עוד דברים, וגם נזכרתי שכבר דברתי בזה עם א' מגדולי הדור זצ"ל.
אז מה קרה, בגלל שלא הזכרתי זאת באותו מאמר, אז זה לא נכון....
אשריכם בני חדא בקתא ותורה אמת כתיב בה ואינה נדבקת אלא לחותר באמת לאמת!עוד דקדוקי עניות ''תגמור את הכולל, או תגמור בישיבה'', יכול להיות שמרן אמר תגמור את הכולל, או שאמר תגמור את הישיבה והגר"י התבלבל בלשונו ואמר תגמור את הכולל.
לפני הישיבה היה לו כוללמתי בכלל יצא לאור ספר אורחותיך למדני?
לפי החשבון זה אמור להיות לפני עשרות שנים, שכן בשיעור כתוב "יום אחד מרן מתקשר אלי: תגמור את הכולל ותבוא אלי" וכו'.
ולפני כמה שנים זה היה ?לפני הישיבה היה לו כולל
אין לי שמץ. תחפש אולי בויקיפדיה. רק ציינתי את זה שבהחלט יתכן שמרן אביו אמר לו לבוא אחרי הכוללולפני כמה שנים זה היה ?
השאלה הייתה שהספר אורחותיך למדני יצא לאור אחרי שכבר נפתחה הישיבהאין לי שמץ. תחפש אולי בויקיפדיה. רק ציינתי את זה שבהחלט יתכן שמרן אביו אמר לו לבוא אחרי הכולל



זכור לי שאח"כ חזר בו ממש"כ שם. (שאחר העיון פירש הרשב"ץ באופן אחר, וחיזק דברי אביו).עוד שם
הצג קובץ מצורף 1410
פלא שהעלים מעיני הציבור את מה שאמר לפני כמה שנים בשיעור השבועי שברשב"ץ מפורש דלא כלב אברהם ולכן הלכה לא כדעת הרב עובדיה בזה
הצג קובץ מצורף 1411
כך פסק הוא עצמו בילקוט יוסף ברכות שיצא לפני שנתיים בערך
הצג קובץ מצורף 1412
עיינתי בכל כוחי ברשב"ץ, איך אפשר לפרש דבריו אחרת? זה שטייט מפורש.זכור לי שאח"כ חזר בו ממש"כ שם. (שאחר העיון פירש הרשב"ץ באופן אחר, וחיזק דברי אביו).
אני לא זוכר...עיינתי בכל כוחי ברשב"ץ, איך אפשר לפרש דבריו אחרת? זה שטייט מפורש.
נודה למי שיעלה.
אחד מהתלמידים שלו שדרכו להפוך כל דבר, גם להסביר לך שכעת זה יום ולא לילה [כמובן בתנאי שהרב עובדיה או בנו אמרו כך] ניסה בכל כוחו לפלפל בדברי הלב אברהם ולמה הוא לא חולק על הרשב"ץ [למרות שכלל לא ראהו, ובודאי הוא עצמו וגם הרב עובדיה לא היו מעלים על דעתם לפרש כן], וניסה בכל כוחו לשכנע את הרב יצחק, ובתחלה לא הצליח. אולי כעת הצליח.זכור לי שאח"כ חזר בו ממש"כ שם. (שאחר העיון פירש הרשב"ץ באופן אחר, וחיזק דברי אביו).
תורתינו אמת כתיב בה. ואינה נדבקת נמסכת ומתהווה לאחד עם החכם עד להיותה בשר מבשרו עצם מעצמיו, ועד להיותו "דרופתקי דאורייתא" ממש, אלא למי שהוא אמת ומשתדל באמת לאמת וד"ל.ועל זה נאמר אין התורה נדבקת אלא למחפש אחריה באמת ולאמת [אולי @ידידיה יודע את המשפט המדוייק..]
אין שום מצוה לדפוק את הראש בקיר, בפרט במקום שיש מסמר, בכדי ליישב ד' גאון הדורות מרן הגרע"י.א. זה לא ברור שבמקום שיש ראשון שהאחרונים לא ראו עושים כוותיה ולא כמותם
ב. שמא מש"כ האחרונים יותר נראה מסברא
ג. סוף כל סוף כן פסק הגר"ע (ושמא לא היה מוחלט להגר"י שהגר"ע לא ראה הרשב"ץ
ד. גם הרשב"ץ גופיה לא כתב אלא שנראה כן, ולא בצורה מוחלטת (ובשונה מהאחרונים)