השיעור השבועי בהעלתך תשפה - עמ' 2
הדברים אינן מדויקים, כיון שבבית אפרים לא כתב להקל מחמת שלא דמי לדגלי מדבר אלא מחמת שההולכים בתוך עגלות וכדו', הרי הם הולכים למעלה מי' טפחים, והוי מקום פטור, והילוך כזה אינו מבטל מחיצות.
(אמנם המהרש"ם הביא כן בשם הבית אפרים, אולם כאמור, כל מעיין יראה שאין לזה איזכור בבית אפרים).
והנפק"מ בזה גדולה ועצומה, שהרי כל מה שמיירי הבי"א הוא רק בעגלות אשר פתוחות מלמעלה, ואין להם גג, ובכה"ג שפיר הוי רשות לעצמה כל שהיא גבוהה מי' טפחים, או ברוכב על סוס, שמקומו של הרוכב הוא למעלה מי' טפחים. אולם במכוניות (פרטית - לא משפחתית) של זמנינו, הרי תחתית המכונית איננה גבוהה מקרקע רה"ר י"ט, וגם בתוכה קשה למצוא מקום שהוא ד' על ד' טפחים בגובה י' טפחים, וא"כ אין המכונית נידונית כרשות לעצמה, אלא הרי הוא הולך ברה"ר, ושפיר חשיב בקיעה לבטל המחיצות.
וביותר, שהבי"א לאחר שהביא את סברתו זו, כתב בזה"ל 'ואף שעדיין לא נתחוור לי כל הצורך רק בהשקפה ראשונה מכל מקום יש לי בזה כדי לצרף לשאר התירים' עכ"ל, והיינו בעיקר סמך שם על השיטות שצריך ס"ר בכל יום, ושיהיה מסור לכל העולם, ובסופו של דבר לא סמך על סברא זו להקל.