השיעור השבועי של הגר"י יוסף - העלון, הערות והארות (3)

  • יוזם האשכול יוזם האשכול יעקבי
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
כתבתי מה אני הייתי אומר, והקצנתי מעט, כדי שאולי את זה כן תזכה להבין, ואחרי שהיית מסכים לדבריי שאין זה נכון לכתוב כך, הייתי ממשיך ומדמה מילתא למילתא. (עם תורת החילוק וכל הבדיחות שאתה נוהג לומר על אותו רב...)
הפכת נרדף לרודף, עשוק לעושק.
עשית השוואות מצחיקות מאוד בין כל מיני חכמים. זה מה שעשית.
 
לא הבנתי איפה אתה סותר דבריי.
גם הרב יצחק יוסף (לדוגמא) למד תורה, אבל כשכותב ואומר דברים שאינם נכונים מעמידים את הדברים על אמיתה של תורה.
וכי מזלזלים בו?! וכי בגלל שלמד פוסקים אסור לכתוב שטעה?
גם מי שהוא גאון ובקיא וכו', כאשר אומר וכותב דברים שאינם נכונים יש לפרסם זאת. (וזו ב"ה אחת המטרות של הפורום כאן... בלי משוא פנים!)
כי עשית את הגר"א מלכה כגאוותן מהשוק.
בסה"כ אמר שעיין בהלכה זו ויודע את הפוסקים.
וכבר כתבתי שהאמת איתו.
לא שמעת את לשונו, רק את שונאו ובעל דבבו שמציג את הדברים בניגון של גאווה, ובטון של שחצנות.
וכן לא יעשה,
וכבר נתברר שבעל השמועה אינו מדייק בדבריו ע"פ רוב, וכעדות הרב מאיר יוחנן ועוד ועוד.
ועל הגר"א מלכה לא מצאנו עדיין שום הערה של הנהגה/שקר/דמיון וכיו"ב.
 
דווקא אני חושב שהרב אופיר הוא זה שנרדף כאן.
אז כנראה כשאתה כותב, אתה כותב את ההיפך ממה שאתה חושב...
מה לעשות? צריך לדעת גם תורת החילוק ודימויי מילתא למילתא ור' חיים וקצות וכו'...
אני רואה שאתה ממש חזק בתורה זו.
מחשבות לחוד וכתיבות לחוד.
בהצלחה לך
 
כי עשית את הגר"א מלכה כגאוותן מהשוק.
בסה"כ אמר שעיין בהלכה זו ויודע את הפוסקים.
וכבר כתבתי שהאמת איתו.
לא שמעת את לשונו, רק את שונאו ובעל דבבו שמציג את הדברים בניגון של גאווה, ובטון של שחצנות.
ח"ו. עיקר מטרתי היתה להבהיר למה יכול להיות בעיה בדברים כפי שהם הובאו בשיעור.
אם הרב אופיר לא אמר את מה שהרב יצחק אומר, אז אין שום שאלה.
השאלה היתה, בהנחה שכל מה שהרב יצחק אמר שהרב אופיר אמר זה נכון, האם יש בזה בעיה או לא.
אני טוען שכן, והרב @ידידיה טוען שלא.
אתה אומר שהדברים כלל לא נאמרו, וע"ז אין חולק שא"כ אין שום בעיה.
ובדיוק מסיבה זו לא דיברתי ספציפית על הרב אופיר, אלא אני כל הזמן מביא דוגמאות אחרות, כדי להבהיר את הנקודה שדיבור כזה בין שני רבנים כאלה אינו תקין אם הוא היה נאמר בצורה כזו.
ומשום מה הרב @ידידיה שליט"א מסרב להסכים לכך. (שאם באמת הרב אופיר היה אומר זאת בצורה כזו, יש בזה בעיה).
וכבר כתבתי שהאמת איתו.
וגם אני כתבתי שאיני נוגע בעצם הסוגיא, אלא רק בסגנון שנאמר. (או שהציגו זאת שכך נאמר).
 
אז כנראה כשאתה כותב, אתה כותב את ההיפך ממה שאתה חושב...
ממש לא.
זה שהרב אופיר הוא הנרדף והוא זה שצודק בהלכה, לא מתיר ומצדיק לומר את מה שהרב יצחק טען/חשב/אמר שהוא אמר (בצורה שבה הציג את הדברים).
 
ח"ו, עיקר מטרתי היצתה להבהיר למה יכול להיות בעיה בדברים כפי שהם הובאו בשיעור.
אם הרב אופיר לא אמר את מה שהרב יצחק אומר, אז אין שום שאלה.
השאלה היתה, בהנחה שכל מה שהרב יצחק אמר שהרב אופיר אמר זה נכון, האם יש בזה בעיה או לא.
אני טוען שכן, והרב @ידידיה טוען שלא.
אתה אומר שהדברים כלל לא נאמרו, וע"ז אין חולק שא"כ אין שום בעיה.
ובדיוק מסיבה זו לא דיברתי ספציפית על הרב אופיר, אלא אני כל הזמן מביא דוגמאות אחרות, כדי להבהיר את הנקודה שדיבור כזה בין שני רבנים כאלה אינו תקין אם הוא היה נאמר בצורה כזו.
ומשום מה הרב @ידידיה שליט"א מסרב להסכים לכך. (שאם באמת הרב אופיר היה אומר זאת בצורה כזו, יש בזה בעיה).

וגם אני כתבתי שאיני נוגע בעצם הסוגיא, אלא רק בסגנון שנאמר.
אני מסרב להסכים כי אתה שם דברים בפי הגר"א מלכה מה שלא אמר.
וגם אתה משווה זאת ביחס למרן האבא זצ"ל מה שלא היה ולא נברא.

אז בבקשה ממך, לך תעשה שיעורי בית ותחזור אלינו.
 
אני מסרב להסכים כי אתה שם דברים בפי הגר"א מלכה מה שלא אמר.
וגם אתה משווה זאת ביחס למרן האבא זצ"ל מה שלא היה ולא נברא.
עזוב נקודתית. אני אכתוב שוב: אני לא מדבר על הגר"א מלכה!
אם מישהו אחר או הרב אופיר היה אומר את הדברים כפי שהבאתי, אתה מסכים שיש בזה בעיה?
אל תגיב אם הוא אמר או לא, כי עיקר הדיון הוא על מי שאמר כך ולא על מי שלא אמר כך או שחשבו שאמר כך.
 
אולי מספיק כבר כל אשכול לעבור לדיונים הללו. זה מיגע ואחד החסרונות הבולטים בפורום כל אשכול באיזה נושא שלא יהיה מיד הופך לדיון על רב פלוני ומיד יורד לפסים אישיים. וגם אף אחד לא רוצה לקבל ביקורת מיד אומרים לך עד שאתה פונה אליי תלך ל... עוד בה שלא די שלא מפסיקים אלא מהללים אחד את השני בלייקים יען אומרים תמשיך ומלבים את המדורה. האם זה רצון ה' אתמהה.

אני נכנס לאשכול כמו זה לדיונים בדברי הרב אופיר שליט"א להחכים ולצערי שוקע בבוץ טובעני מספיק.

נ.ב אשמח אם לא יצטטו את הודעתי ויטבלו בעקיצות אשמח אם יפנימו (גם אני).
 
אגב, ר' @ידידיה היקר (ואולי גם ר' @מתוק מדבש),
אין עניין לכתוב את המילה האחרונה בצורת וויכוח.
אפשר גם לכתוב: "אה, מחילה, לא הבנתי כוונתך. אם לכך התכוונת אני באמת מסכים לדברים".
והאמת והשלום אהבו.
 
עזוב נקודתית. אני אכתוב שוב: אני לא מדבר על הגר"א מלכה!
אם מישהו אחר או הרב אופיר היה אומר את הדברים כפי שהבאתי, אתה מסכים שיש בזה בעיה?
אל תגיב אם הוא אמר או לא, כי עיקר הדיון הוא על מי שאמר כך ולא על מי שלא אמר כך או שחשבו שאמר כך.
אם מישהו שסובל התקפות חוזרות ונשנות, ואומר פסק מסוים לדעתו, ושואלים אותו והרי מתקיפך ורודפך פסק אחרת, והוא עונה להגנתו גם אני למדתי פוסקים, זה לא ראוי בעיניך??? אתמהה.
 
אם מישהו שסובל התקפות חוזרות ונשנות, ואומר פסק מסוים לדעתו, ושואלים אותו והרי מתקיפך ורודפך פסק אחרת, והוא עונה להגנתו גם אני למדתי פוסקים, זה לא ראוי בעיניך??? אתמהה.
לא זה המקרה שהבאתי לעיל. איני יודע על מה כתבת את כל ההקדמה.
אני הבאתי דוגמא ביני לבין הרב אופיר. אני סובל התקפות חוזרות ונשנות וכו'?! לא ידוע לי.
בדיוק בגלל זה ניסיתי להביא לך דוגמא שתתקרב אל השכל ובחרתי מקרה שאני אומר זאת כלפי הרב אופיר.

נ.ב. אני הייתי אומר: "נכון, כבודו במקומו מונח, אבל יש פוסקים שסוברים אחרת, ואני סובר כמותם" וכד'.
 
אגב, ר' @ידידיה היקר
אין עניין לכתוב את המילה האחרונה בצורת וויכוח.
אפשר גם לכתוב: "אה, מחילה, לא הבנתי כוונתך. אם לכך התכוונת אני באמת מסכים לדברים".
והאמת והשלום אהבו.
זה לא ענין של מילה אחרונה, אלא להציל עשוק מיד עושקו.
 
לא זה המקרה שהבאתי לעיל. איני יודע על מה כתבת את כל ההקדמה.
אני הבאתי דוגמא ביני לבין הרב אופיר. אני סובל התקפות חוזרות ונשנות וכו'?! לא ידוע לי.
בדיוק בגלל זה ניסיתי להביא לך דוגמא שתתקרב אל השכל ובחרתי מקרה שאני אומר זאת כלפי הרב אופיר.
מה שכתבתי, זו הסיטואציה עם הרב אופיר בדיוק.
והפכת את המתגונן לגאוותן וכו'
 
אגב, ר' @ידידיה היקר (ואולי גם ר' @מתוק מדבש),
אין עניין לכתוב את המילה האחרונה בצורת וויכוח.
אפשר גם לכתוב: "אה, מחילה, לא הבנתי כוונתך. אם לכך התכוונת אני באמת מסכים לדברים".
והאמת והשלום אהבו.
צודק.
אשתדל להשתפר.
אבל לא זו היתה הכוונה.
אשים לב מכאן ולהבא לעדן את הכתיבה יותר ויותר.
ישר כוחך
 
זו הסיטואציה מראשיתה.
זו המעשיה הנזכרת בחוברת הבזויה.

נכון אני מדבר על מעשה שהיה ולא על חלומות באספמיה דפלזונא
לא יודע על איזו חוברת מדובר ועל איזו סיטואציה.
נראה לי שטענו בחיטים והודה לו בשעורים.
אני כותב שרב וכו' לא יכול לומר בצורה כזו וכו'.
ואתה מגיב שפלוני ספציפית כן יכול על אלמוני ספציפית.
איני יודע, ויתכן שגם לא אסכים ע"כ, ואני לא נכנס לזה.
אבל למה אתה מתחמק מלהגיב האם באופן כללי זה דבר ראוי (כגון שאני אומר זאת כלפי הרב אופיר).
זה נראה שאתה גם מבין שזה לא ראוי ומפחד לחזור בך... (מזכיר לי מישהו...)
 
לא יודע על איזו חוברת מדובר ועל איזו סיטואציה.
נראה לי שטענו בחיטים והודה לו בשעורים.
אני כותב שרב וכו' לא יכול לומר בצורה כזו וכו'.
ואתה מגיב שפלוני ספציפית כן יכול על אלמוני ספציפית.
איני יודע, ויתכן שגם לא אסכים ע"כ, ואני לא נכנס לזה.
אבל למה אתה מתחמק מלהגיב האם באופן כללי זה דבר ראוי (כגון שאני אומר זאת כלפי הרב אופיר).
זה נראה שאתה גם מבין שזה לא ראוי ומפחד לחזור בך... (מזכיר לי מישהו...)
טוב הבנתי

תצליח
 
ראשי תחתית