לי ב"ה אין בעיה עם ההתנהגות כלפיי, אני רק מסביר מה הבין הגר"נ טולדנו ולא מבינים הם, ואח"כ הם מתלוננים. הם אוכלים את מה שהם מבשלים.
בינתיים מי שמתלונן למה דוחים את הרב שלו, ולא מבין שזה מה שהרב שלו בישל, זה לא אני.
יש לך בעייה עם הישיבות, אל תתלונן, תחפש לך או לבנך ישיבה כלבבך.
אבל אם אתה מתלונן, אז מסבירים לך. - זה הכל.
יש כ"כ הרבה הבדלים בין הישיבות הספרדיות לאשכנזיות, שהשארת ה3 נקודות, משאירה יותר מידי מקום לקורא.
אדרבה תציג את ההבדל שלדעתך הוא הגורם.
אני התכוונתי לבעייה שנקראת הרב עובדיה.
זה לא קיים אצל האשכנזים, ולכן אין להם צורך להרחיק מקו הלכה כזה או אחר.
אין לי ענין לכתוב שום דבר, אתה אל תנסה לחנך את הראש ישיבה שלי, או אותי.
ואם הרב טולדאנו חשב אחרת, זוהי זכותו. לא מפריע לו, והוא לא צריך להפריע לי.
אל תדאג לרבנים שלי, ותעזור להם להבין אין להשתחרר מבלאגן של תלמידים שוטים, הם יודעים זאת לבד, ובחרו להם את הדרך שלהם.
אתה רוצה להבין למה הם מרחיקים את הדרך שלך (הרב עובדיה), ניסיתי להסביר.
נראה לך שגיאה, בסדר, בישיבה שלך תנהיג אחרת.
המעניין הוא שברבות מהישיבות הנ"ל יש את הספרים הנ"ל שהם מתנגדים להם.
בשארית יוסף היה ילקו"י בבית מדרש, באור ברוך בעז"נ, וכנ"ל בעוד רבות מישיבות המרביצי, אם זו הבעיה איך הכניסו? אמרת שלא מכניסים מה שמתנגדים. (וגם בישיבות האשנזיות, מיר מירפלד קול תואה חברון ועוד יש את הספרים הנ"ל, וב"ה הם בשימוש רב).
ובכל מקרה אם אתה מוכן לסבול את הנזק של הכמה עשבים בשביל התועלת, אז על מה ההתבכיינות, הרי לקחת את זה מראש?
מהסוף להתחלה, אף אחד לא התבכיין אליך, סה"כ הסברתי לך.
ולגבי אלו שיש להם ספרים, זה לא ענין שלי, יבוסם להם.
מה אתה רוצה ? - יש ישיבות שפוסקים כמו הרב עובדיה והרב יצחק, זכותם.
יש ישיבות שמתנגדים ומוציאים, זכותם.
יש ישיבות שמתנגדים ומשאירים את הספרים, זכותם.
אני לא מתלונן על אף אחד, ואף אחד לא צריך להתלונן עלי.
אני מסביר איפה אני רואה את הבעיה. מי שרואה אותה במקומות אחרים, או לא רואה אותה בכלל, שינהג אחרת.