לחצו כאן – תרומה לשמואל

היתר ממזרים לשיטת הגר"ע יוסף

  • יוזם האשכול יוזם האשכול כאחד העם
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
כל הנושא עם היתר האח ואחות הוא בגלל שטענו שהתחייב לגולדה מאיר "לדאוג" להיתר אם ימונה.
אכן כן. גדולי ישראל דאז, לא השיבו לו על הראיות וההוכחות שלו להתיר. אלא הסתכלו על זה שלהיתר היה מגמה למינוי שלו.
ולכן במכתבים של גדולי שציין כאחד העם לא התייחסו לגופו של הלכה אלא לגופו של עניין שיש כאן היתר ממזרים.
 
ולכן במכתבים של גדולי שציין כאחד העם לא התייחסו לגופו של הלכה אלא לגופו של עניין שיש כאן היתר ממזרים.
נכון
וכיון שיש כאן "היתר ממזרים" לא התייחסו לגופו של הלכה אלא לגופו של עניין

ובפרט בתשובה שהעליתי לעיל,

כי תמיד מה שהיו עושים לפחות- הוא להפקיע את הקידושין ע"י פסילת העדים וכד' [וכן מה שניסה לעשות הר' גורן לפסול הגירות וכד']

אך במקרה שם [בשו"ת הראשון לציון] בלי שום פסילת הקידושין ובלי כלום, "היתר ממזרים" פשוטו כמשמעו.
 
טענות כמו שלך טענו גם על מרן הגרע"י זיע"א, ומן שמיא קא זכו ליה שרבבות אלפי ישראל הולכים לאורו.

כך הוא גם בשו"ת שמש ומגן שו"ת שמע שלמה שו"ת שערי ציון. וכן הוא בספרי השו"ת שמוספים עוד צירופים לחזק ולבסס את הפסק.
 
במקרה שם [בשו"ת הראשון לציון] בלי שום פסילת הקידושין ובלי כלום, "היתר ממזרים" פשוטו כמשמעו.

תשובה זאת הייתה למראיתם של כמה וכמה דיינים שהסכימו עם תשובה זאת, וכן מרן הגרע"י זצוק"ל עבר והסכים עם דבריו.
איך אתה מיעז להתבטא בצורה כזאת "היתר ממזרים" פשוטו כמשמעו!?
 
כבר הסבירו לך שצעקו על היתר ממזרים כי זה היה תלוי במינוי. תתיר תקבל, לא תתיר לא תקבל.
אבל אתה שוב ממחזר את טענותיך לשוא.

צודק, עיקר ההתקפה נגדו זה משום מה שהזכרת.
הוא הוציא ספר שלם על ההיתר של האח והאחות, ולא ראיתי מי שישב להשיב על היתריו.
 
לפי הצירופים הנ"ל - אין שום "ממזרים" בעולם

סתם יש איסור ממזרים בתורה לחינם, כי אין אפשרות בעולם לאסור ממזר באף מקרה

פשוט - בכל מקרה נעשה הצירופים הנ"ל ונתיר את כל איסורי תורה
 
יש לך בעיה עם ההיתר של "תרי רובי" שזה היתר מרווח ומבוסס ע"פ הפוסקים!?
מי אתה שתפקפק על היתריו של מרן הגרע"י זצוק"ל שכולם נסמכו עליו בהיתרי עגונות ופסולים!?
לפי הצירופים הנ"ל - אין שום "ממזרים" בעולם

סתם יש איסור ממזרים בתורה לחינם, כי אין אפשרות בעולם לאסור ממזר באף מקרה

פשוט- בכל מקרה נעשה הצירופים הנ"ל ונתיר את כל איסורי תורה
פה ספציפית כולם מותרים לה חוץ מהבועל!!!
במקרה רגיל של אשת איש כולם אסורים לה!!!
 
אך במקרה שם [בשו"ת הראשון לציון] בלי שום פסילת הקידושין ובלי כלום, "היתר ממזרים" פשוטו כמשמעו.

אחד מגדו"י זצ"ל אמר שהמדד לידע האם פסקיו של הפוסק נכונים ומקובלים

הוא נושא זה של התרת עגונות וממזרים (וכמובן מלבד הירא"ש והת"ח שבו)

שהרי בכל פסק בעניני שבת,ברכות,וכדו' איו באפשרותינו להוכיח ולהביא ראיה

שהלכה כמותו-ומשא"כ הכא שאם חוזר הבעל...

(וכמובן א"ז סותר לענין זה שמותר להקשות ולחלוק כדרכה ש"ת אולם)

ומי גדול ממרן הראש"ל הגרי"צ שליט"א שבימי כהונתו ישב לילות כימים

להתיר העגונות והממזרים-עפ"י צוואת אביו הגדול זצ"ל-ולפי סיכום פעולותיו

שיצא בסיום כהונתו נכתב שהתיר למעלה מ-1750 תיקים מהם כאלו שנשארו

פתוחים במשך עשרות שנים!

מישהו שמע שבאחד מהתיקים הבעל חזר?? -לא!

כי ב"ה תורת אמת בפיהו ועומדת לו סיעתא דשמייא עצומה וזכות אבות
 
אחד מגדו"י זצ"ל אמר שהמדד לידע האם פסקיו של הפוסק נכונים ומקובלים

הוא נושא זה של התרת עגונות וממזרים
כגון פסק זה?
 

קבצים מצורפים

אחד מגדו"י זצ"ל אמר שהמדד לידע האם פסקיו של הפוסק נכונים ומקובלים

הוא נושא זה של התרת עגונות וממזרים (וכמובן מלבד הירא"ש והת"ח שבו)
נכון
ובגלל זה הלכה כהרב גורן

מישהו שמע שבאחד מהתיקים הבעל חזר?? -לא!

אין לי מושג מה אתה רוצה מעגונות
זה לא הנושא שלי, וכנראה אתה מערבב מישהו אחר
 
במקרה רגיל של אשת איש כולם אסורים לה!!!

גם בזה הוא מתיר, מהצירוף ששמא נתעברה מגוי
בקיצור התורה אסרה ממזרים לא ברצינות, כי לעולם ועד יש את הצירוף ששמא נתעברה מגוי

ויש מקרה [איני זוכר כרגע את המראה מקום], שאפי' שהבעל היה בבית הסוהר, עשו צירוף של שמא נתעברה מגוי וכד' [לא זוכר בדיוק, אבל בכיוון הזה]
 
ראשי תחתית