פלוריש (אריאל)
חבר קבוע
- הצטרף
- 31/12/24
- הודעות
- 294
כותב ההערה הוא הרב יצחק יוסף? או העורך של כתב העת?כי השואל כבר עמד על הטעות (כבהערה שכתב)
כותב ההערה הוא הרב יצחק יוסף? או העורך של כתב העת?כי השואל כבר עמד על הטעות (כבהערה שכתב)
העורך.כותב ההערה הוא הרב יצחק יוסף? או העורך של כתב העת?
זה הרב ללוש?העורך.
כתב בהורמנותיה דמורינו וכו'
העורך של הקובץ הנ"ל [לפחות אז]זה הרב ללוש?
גם בזה הוא מתיר, מהצירוף ששמא נתעברה מגוי
בקיצור התורה אסרה ממזרים לא ברצינות, כי לעולם ועד יש את הצירוף ששמא נתעברה מגוי
לא אמרתי שכל ההיתרים מ"חרבות ברזל"מסכים, והדברים פשוטים.
יש באוצר החכמהאיפה?
תודה.יש באוצר החכמה
הנקרא בשם
"קונטרס קדושת ישראל" - של הר' יהודה חטאב
ושם הוא משיב על כל הצירופים למיניהם של היביע אומר [ודומיו] בענייני הממזרות
ושם מביא הרבה דוגמאות ומקרים שהתירו
יעו"ש בהרחבה
כמדומני בתורה שבע"פ [היינו בשיעוריו וכד'] לא כ"כ זוכרתודה.
ואיפה הרב עדס?
מישהו יכול להעלות את התשובה הזו?אחרי הציטוטים הרבים שהעלתי פה
אכתוב בקצרה
שהתשובה הנ"ל ביביע אומר חי"א אהע"ז סי' יג - נכתב על זה שזו תשובה שהכינה הרב עובדיה לחלק יא.
ולפיכך- כל מה שנכתב לעיל "שזה גרם לחורבן גדול", וכן "שלא העיקר לעשות כסף"
חוזר א"כ על הרב עובדיה ולא על בנו ר' משה
אין ראיה שהפסק נכון ממשה שלא חזראחד מגדו"י זצ"ל אמר שהמדד לידע האם פסקיו של הפוסק נכונים ומקובלים
הוא נושא זה של התרת עגונות וממזרים (וכמובן מלבד הירא"ש והת"ח שבו)
שהרי בכל פסק בעניני שבת,ברכות,וכדו' איו באפשרותינו להוכיח ולהביא ראיה
שהלכה כמותו-ומשא"כ הכא שאם חוזר הבעל...
(וכמובן א"ז סותר לענין זה שמותר להקשות ולחלוק כדרכה ש"ת אולם)
ומי גדול ממרן הראש"ל הגרי"צ שליט"א שבימי כהונתו ישב לילות כימים
להתיר העגונות והממזרים-עפ"י צוואת אביו הגדול זצ"ל-ולפי סיכום פעולותיו
שיצא בסיום כהונתו נכתב שהתיר למעלה מ-1750 תיקים מהם כאלו שנשארו
פתוחים במשך עשרות שנים!
מישהו שמע שבאחד מהתיקים הבעל חזר?? -לא!
כי ב"ה תורת אמת בפיהו ועומדת לו סיעתא דשמייא עצומה וזכות אבות
יש גבול לכמות העזות,לתלות בוקי סריקי ברבותינו מצוקי ארץ בדברים העומדים ברומו של עולםאז בוא אני יתן לך מקרה יותר מזעזע של היתר ממזרות
הכי גרוע שראיתי באוסף ההיתרי ממזרים
התשובה היא פשוטה- תלוי מאיזה חוג הרב המתיר אם הוא מחוגי המזרחי
אזאי א"כ הוא "מין ואפיקורוס" "ומגלה פנים בתורה שלא כהלכה"
[עיין ערך ר' גורן]
אך אם הוא מהחוג שלנו אז הכל כשר
עיין כאן ותרווה נחת
מעניין למה היו צריכים לחצים פוליטיים כדי להתיר וכי מרן הגריש"א לא חס על אותם אח ואחות להתירם וכן מרן הגרע"י שידוע כמה עמל יום וליל בהיתר העגונות של מלחמת תשכ"זאכן כן. גדולי ישראל דאז, לא השיבו לו על הראיות וההוכחות שלו להתיר. אלא הסתכלו על זה שלהיתר היה מגמה למינוי שלו.
ולכן במכתבים של גדולי שציין כאחד העם לא התייחסו לגופו של הלכה אלא לגופו של עניין שיש כאן היתר ממזרים.
מה הקשר?מעניין למה היו צריכים לחצים פוליטיים כדי להתיר וכי מרן הגריש"א לא חס על אותם אח ואחות להתירם וכן מרן הגרע"י שידוע כמה עמל יום וליל בהיתר העגונות של מלחמת תשכ"ז
ידידי אם הרב אוירבך והרב פיינשטין והרב עובדיה היו נגדמה הקשר?
מילא תטען על מניעים של הרב גורן. אבל הרי על ההיתר שלו חתום גם הרב שלום יצחק מזרחי (מח"ס שו"ת דברי שלום). האם בעיניך הוא לא היה ירא שמים ופעל ממניעים זרים?! כל חכמי פורת יוסף החזיקו ממנו, למרות שהוא פירסם שהוא אחד הדיינים שהתירו אל האח והאחות
היכן כתבו , ומה כתבו??הם כתבו שלא שיש טעות בפסק אלא זה פגם בפוסק
והרב עובדיה היו נגד
אז בוא אחסוך ממךהיכן כתבו , ומה כתבו??
ברור שהרב עובדיה לא היה קיצוני כמו הרבנים האשכנזים אבל הוא גם לא אחז מההיתראז בוא אחסוך ממך
ואראה לך מה כתב הר' עובדיה על ר' גורן
כפי שהבאתי כאן - שני מקומות, אחד בתשובה גבי היתר של נישואין, והשני הוא מכתב לר' גורן עם תארים וכו'
וכן כפי שהבאתי כאן - מקרה של גירות של הלן זיידמן שבו הר' עובדיה הצטרף לר' גורן לגיירה
כבר כתבתי לך שם היכן שהפנתי מה סיבת הר' עובדיה עיין שם, והוכחנו זאת מהכתוביםברור שהרב עובדיה לא היה קיצוני כמו הרבנים האשכנזים אבל הוא גם לא אחז מההיתר
הקצף יצא על גורן כיון שהוא היה קבלן היתרים.
אבל הרי על ההיתר שלו חתום גם הרב שלום יצחק מזרחי (מח"ס שו"ת דברי שלום). האם בעיניך הוא לא היה ירא שמים ופעל ממניעים זרים?! כל חכמי פורת יוסף החזיקו ממנו, למרות שהוא פירסם שהוא אחד הדיינים שהתירו אל האח והאחות
זה מה שאני אומר. הגדולים שציינת יצאו נגד הרב גורן, לא נגד הרב שלום מזרחי, למרות ששניהם חתומים על אותו פסקידידי אם הרב אוירבך והרב פיינשטין והרב עובדיה היו נגד
אע''פ שהם מגדולי המקילים
והם כתבו שלא שיש טעות בפסק אלא זה פגם בפוסק
אין אחר דבריהם כלום
מעניין מאוד.אגב גם הדיין הר' שלמה ילוז [אב"ד באשדוד] הוא גם היה מהב"ד של הר' גורן.
ויש לו תשובה ארוכה על הפרשה הזו של האח והאחות כולל עדויות מהב"ד וכן מהפרוטוקולים וכו' וכאשר נדפס בספרו שו"ת אשר לשלמה
אעלה את התשובה שלו על הפרשייה הנ"ל
חמה האחרונה, בוא נעשה קצת סדר:
ביום שמחת תורה - נהרגו כ1200-1300
לא כל תלמיד חכם יש לו את הסמכות בנושאים העומדים ברומו של עולם כגון אלומה הקשר?
מילא תטען על מניעים של הרב גורן. אבל הרי על ההיתר שלו חתום גם הרב שלום יצחק מזרחי (מח"ס שו"ת דברי שלום). האם בעיניך הוא לא היה ירא שמים ופעל ממניעים זרים?! כל חכמי פורת יוסף החזיקו ממנו, למרות שהוא פירסם שהוא אחד הדיינים שהתירו אל האח והאחות
איך זה קשור למה שכתבתי ?לא כל תלמיד חכם יש לו את הסמכות בנושאים העומדים ברומו של עולם כגון אלו
לכן כדאי להבין מי כנגד מי בנושא זה
ולא להיות תמים ולשים אחד נגד אחד
לא הזכרתי את הרב מזרחימה שהזכרת את הרב מזרחי להוכיח כביכול שיש משהו בפסק של גורן
כלומר ?אני לא כל כך מבין מהיכן העוז לדון בנושא זה שהוא טאבו בציבור החרדי
מאז שההנני הצב"י זוכר את עצמי