היתר ממזרים לשיטת הגר"ע יוסף

  • יוזם האשכול יוזם האשכול כאחד העם
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
  • מומלץ
באנר תרומה
יש באוצר החכמה
הנקרא בשם
"קונטרס קדושת ישראל" - של הר' יהודה חטאב

ושם הוא משיב על כל הצירופים למיניהם של היביע אומר [ודומיו] בענייני הממזרות
ושם מביא הרבה דוגמאות ומקרים שהתירו
יעו"ש בהרחבה
 
יש באוצר החכמה
הנקרא בשם
"קונטרס קדושת ישראל" - של הר' יהודה חטאב

ושם הוא משיב על כל הצירופים למיניהם של היביע אומר [ודומיו] בענייני הממזרות
ושם מביא הרבה דוגמאות ומקרים שהתירו
יעו"ש בהרחבה
תודה.
ואיפה הרב עדס?
 
תודה.
ואיפה הרב עדס?
כמדומני בתורה שבע"פ [היינו בשיעוריו וכד'] לא כ"כ זוכר

אם תרצה עוד, יש גם מאמר בקובץ ישראל מאנסי [בערך מלפני 3' 4' שנים] של הרב שלום מזרחי [חתנו של הר' סופר ז"ל רא"י רכסים]
 
אחרי הציטוטים הרבים שהעלתי פה
אכתוב בקצרה

שהתשובה הנ"ל ביביע אומר חי"א אהע"ז סי' יג - נכתב על זה שזו תשובה שהכינה הרב עובדיה לחלק יא.

ולפיכך- כל מה שנכתב לעיל "שזה גרם לחורבן גדול", וכן "שלא העיקר לעשות כסף"
חוזר א"כ על הרב עובדיה ולא על בנו ר' משה
מישהו יכול להעלות את התשובה הזו?
 
אחד מגדו"י זצ"ל אמר שהמדד לידע האם פסקיו של הפוסק נכונים ומקובלים

הוא נושא זה של התרת עגונות וממזרים (וכמובן מלבד הירא"ש והת"ח שבו)

שהרי בכל פסק בעניני שבת,ברכות,וכדו' איו באפשרותינו להוכיח ולהביא ראיה

שהלכה כמותו-ומשא"כ הכא שאם חוזר הבעל...

(וכמובן א"ז סותר לענין זה שמותר להקשות ולחלוק כדרכה ש"ת אולם)

ומי גדול ממרן הראש"ל הגרי"צ שליט"א שבימי כהונתו ישב לילות כימים

להתיר העגונות והממזרים-עפ"י צוואת אביו הגדול זצ"ל-ולפי סיכום פעולותיו

שיצא בסיום כהונתו נכתב שהתיר למעלה מ-1750 תיקים מהם כאלו שנשארו

פתוחים במשך עשרות שנים!

מישהו שמע שבאחד מהתיקים הבעל חזר?? -לא!

כי ב"ה תורת אמת בפיהו ועומדת לו סיעתא דשמייא עצומה וזכות אבות
אין ראיה שהפסק נכון ממשה שלא חזר
ואפילו להביא ראיה להיפך אם ח''ו חזר שהפסק לא נכון זה גם לא ראיה
כיון שאין אנחנו אחראים על המציאות האם הבעל חי או לא
אלא על דיני התורה האם צריך לחוש שחי או לא
 
אז בוא אני יתן לך מקרה יותר מזעזע של היתר ממזרות

הכי גרוע שראיתי באוסף ההיתרי ממזרים


התשובה היא פשוטה- תלוי מאיזה חוג הרב המתיר אם הוא מחוגי המזרחי
אזאי א"כ הוא "מין ואפיקורוס" "ומגלה פנים בתורה שלא כהלכה"
[עיין ערך ר' גורן]
אך אם הוא מהחוג שלנו אז הכל כשר

עיין כאן ותרווה נחת
יש גבול לכמות העזות,לתלות בוקי סריקי ברבותינו מצוקי ארץ בדברים העומדים ברומו של עולם
 
אכן כן. גדולי ישראל דאז, לא השיבו לו על הראיות וההוכחות שלו להתיר. אלא הסתכלו על זה שלהיתר היה מגמה למינוי שלו.
ולכן במכתבים של גדולי שציין כאחד העם לא התייחסו לגופו של הלכה אלא לגופו של עניין שיש כאן היתר ממזרים.
מעניין למה היו צריכים לחצים פוליטיים כדי להתיר וכי מרן הגריש"א לא חס על אותם אח ואחות להתירם וכן מרן הגרע"י שידוע כמה עמל יום וליל בהיתר העגונות של מלחמת תשכ"ז
 
מעניין למה היו צריכים לחצים פוליטיים כדי להתיר וכי מרן הגריש"א לא חס על אותם אח ואחות להתירם וכן מרן הגרע"י שידוע כמה עמל יום וליל בהיתר העגונות של מלחמת תשכ"ז
מה הקשר?
מילא תטען על מניעים של הרב גורן. אבל הרי על ההיתר שלו חתום גם הרב שלום יצחק מזרחי (מח"ס שו"ת דברי שלום). האם בעיניך הוא לא היה ירא שמים ופעל ממניעים זרים?! כל חכמי פורת יוסף החזיקו ממנו, למרות שהוא פירסם שהוא אחד הדיינים שהתירו אל האח והאחות
 
מה הקשר?
מילא תטען על מניעים של הרב גורן. אבל הרי על ההיתר שלו חתום גם הרב שלום יצחק מזרחי (מח"ס שו"ת דברי שלום). האם בעיניך הוא לא היה ירא שמים ופעל ממניעים זרים?! כל חכמי פורת יוסף החזיקו ממנו, למרות שהוא פירסם שהוא אחד הדיינים שהתירו אל האח והאחות
ידידי אם הרב אוירבך והרב פיינשטין והרב עובדיה היו נגד
אע''פ שהם מגדולי המקילים

והם כתבו שלא שיש טעות בפסק אלא זה פגם בפוסק
אין אחר דבריהם כלום
 
והרב עובדיה היו נגד
היכן כתבו , ומה כתבו??
אז בוא אחסוך ממך

ואראה לך מה כתב הר' עובדיה על ר' גורן

כפי שהבאתי כאן - שני מקומות, אחד בתשובה גבי היתר של נישואין, והשני הוא מכתב לר' גורן עם תארים וכו'

וכן כפי שהבאתי כאן - מקרה של גירות של הלן זיידמן שבו הר' עובדיה הצטרף לר' גורן לגיירה
 
אז בוא אחסוך ממך

ואראה לך מה כתב הר' עובדיה על ר' גורן

כפי שהבאתי כאן - שני מקומות, אחד בתשובה גבי היתר של נישואין, והשני הוא מכתב לר' גורן עם תארים וכו'

וכן כפי שהבאתי כאן - מקרה של גירות של הלן זיידמן שבו הר' עובדיה הצטרף לר' גורן לגיירה
ברור שהרב עובדיה לא היה קיצוני כמו הרבנים האשכנזים אבל הוא גם לא אחז מההיתר
הקצף יצא על גורן כיון שהוא היה קבלן היתרים.
 
ברור שהרב עובדיה לא היה קיצוני כמו הרבנים האשכנזים אבל הוא גם לא אחז מההיתר
הקצף יצא על גורן כיון שהוא היה קבלן היתרים.
כבר כתבתי לך שם היכן שהפנתי מה סיבת הר' עובדיה עיין שם, והוכחנו זאת מהכתובים

קבלן היתרים?? - אין יותר היתרות ממזרים מאשר הר' עובדיה , תעבור על יא' חלקי יביע אומר ותמצא רבות מאוד, חלקם מקרים הרבה יותר מזעזעים מהמקרה של האח והאחות

כך שא"א להפוך את היום ללילה , ואת החושך לאור.
 
אבל הרי על ההיתר שלו חתום גם הרב שלום יצחק מזרחי (מח"ס שו"ת דברי שלום). האם בעיניך הוא לא היה ירא שמים ופעל ממניעים זרים?! כל חכמי פורת יוסף החזיקו ממנו, למרות שהוא פירסם שהוא אחד הדיינים שהתירו אל האח והאחות

אגב גם הדיין הר' שלמה ילוז [אב"ד באשדוד] הוא גם היה מהב"ד של הר' גורן.

ויש לו תשובה ארוכה על הפרשה הזו של האח והאחות כולל עדויות מהב"ד וכן מהפרוטוקולים וכו' וכאשר נדפס בספרו שו"ת אשר לשלמה


אעלה את התשובה שלו על הפרשייה הנ"ל
 

קבצים מצורפים

ידידי אם הרב אוירבך והרב פיינשטין והרב עובדיה היו נגד
אע''פ שהם מגדולי המקילים

והם כתבו שלא שיש טעות בפסק אלא זה פגם בפוסק
אין אחר דבריהם כלום
זה מה שאני אומר. הגדולים שציינת יצאו נגד הרב גורן, לא נגד הרב שלום מזרחי, למרות ששניהם חתומים על אותו פסק
 
אגב גם הדיין הר' שלמה ילוז [אב"ד באשדוד] הוא גם היה מהב"ד של הר' גורן.

ויש לו תשובה ארוכה על הפרשה הזו של האח והאחות כולל עדויות מהב"ד וכן מהפרוטוקולים וכו' וכאשר נדפס בספרו שו"ת אשר לשלמה

אעלה את התשובה שלו על הפרשייה הנ"ל
מעניין מאוד.
לכאורה נראה שההיתר של הרב ילוז מנומק היטב.
האיש טען שהוא התגייר אבל לא אמר מי בית הדין שגייר אותו, לא ידע להשלים את מילות הפסוק שמע וישראל ואת לכה דודי! לא ידע האם מניחים קודם תפילין של יד או של ראש... חילל שבת ואכל חזיר ועוד.
הטוען "נתגיירתי" חובת ההוכחה מוטלת עליו, והוא לא הוכיח. וגם אם היה מוכיח, צ"ע מדוע הרב אלישיב קיבל את הגירות שלו ולא טען שהיא מבוטלת מכיוון שלא קיבל מצוות כראוי (כפי שפסק כמה עשרות שנים אח"כ)
 
חמה האחרונה, בוא נעשה קצת סדר:
ביום שמחת תורה - נהרגו כ1200-1300

מה הקשר?
מילא תטען על מניעים של הרב גורן. אבל הרי על ההיתר שלו חתום גם הרב שלום יצחק מזרחי (מח"ס שו"ת דברי שלום). האם בעיניך הוא לא היה ירא שמים ופעל ממניעים זרים?! כל חכמי פורת יוסף החזיקו ממנו, למרות שהוא פירסם שהוא אחד הדיינים שהתירו אל האח והאחות
לא כל תלמיד חכם יש לו את הסמכות בנושאים העומדים ברומו של עולם כגון אלו
לכן כדאי להבין מי כנגד מי בנושא זה
ולא להיות תמים ולשים אחד נגד אחד
 
שבעצם כל הגישה לנד"ד באה מזה שכביכול לא מאמינים מספיק במה שכתבו כל גדולי הדור הקודם ללא יוצא מן הכלל בעניין זה
 
ראשי תחתית