כשרות בד״ץ בית יוסף

אז כנראה אתה נפגש עם אשכנזים שאינם ארדקור
לך לקריית ספר או לפוניבעז'
אני לומד בכולל עם הרבה בוגרי פוניבז', הם אמנם לכתחילה לא יקנו מחפוד, אבל אם יהיה הם יאכלו.
בית יוסף, אין להם אפילו הוה אמינא להכניס לפה.
 
אני לומד בכולל עם הרבה בוגרי פוניבז', הם אמנם לכתחילה לא יקנו מחפוד, אבל אם יהיה הם יאכלו.
בית יוסף, אין להם אפילו הוה אמינא להכניס לפה.
אני מקווה שהם חושבים גם על מה שהם מוציאים מהפה ; )
אכן זו הייתה הנוסחה אצל חלק מהישיבה (לא פוניבז'), אם יש בחתונה מחפוד או אם נקלעת לסעודה של מרוקאים - אפשר לאכול גם בית יוסף. להכניס הביתה - בשופ"א לא.
סקרים קטנים שמספקים תמונה מסוימת על מחפוד וב"י
מצויין שם
 
אני מקווה שהם חושבים גם על מה שהם מוציאים מהפה ; )
אכן זו הייתה הנוסחה אצל חלק מהישיבה (לא פוניבז'), אם יש בחתונה מחפוד או אם נקלעת לסעודה של מרוקאים - אפשר לאכול גם בית יוסף. להכניס הביתה - בשופ"א לא.
סקרים קטנים שמספקים תמונה מסוימת על מחפוד וב"י
מצויין שם
העולה מהסקרים הנ"ל.
א. יורה דעה נכנס ליותר בתים חרדיים בהרבה מבית יוסף (לפי הסקר של פורום לתורה פי 6, לפי פרוג פי 2. כמובן שבראשון רמת העונים גבוהה יותר..)
ב. לפי הסקר של פרוג לפחות 11% מהציבור האשכנזי אוכלים יורה דעה, שהרי הספרדים המשתתפים בסקר הם 11% והאוכלים יו"ד 22.1%. (וישנם ספרדים רבים שאינם אוכלים גם יו"ד).
ג. אין בסקרים הנ"ל שום הוכחה על כמות הספרדים האוכלים יו"ד או ב"י, כיוון ששיעורם באוכלוסיה גבוה בהרבה מ11%. (המעניין שספרדים רבים מחוברים לרשת - אפי' בסמרטפונים ל"ע - אבל אינם משוטטים במקומות כמו פרוג וודאי לא פורום לתורה, וספרדים רבים אחרים מתנזרים מהרשת לגמרי - הרבה יותר ממקביליהם הליטאיים והחסידים).
 
@הצעיר
א. בד"כ אני לא יורד לאישי אלא אם כן זה כבר נמאס לראות אחד שמחזיק שלט ענק ענק "אני אוהב לדבר בלי ידע".
השאלה היא הפוכה למה אתה לוקח את זה אישי?
יש לך שם מניות?
אגב שיח אישי הופך את כל הדיון לרדוד,
חוץ מזה עזוב אותי אני בער ולא יבין אבל תענה לכל מהש אנשים אחרים כתבו לך,
פשלות יש בלי סוף או סובנים של המתחרים זה לא תשובה.

ב. לא רואה צורך לענות על שאר הפוסטים שלך. לא חושב שזה ישנה עמדה של מישהו ואין טעם לטרוח.
לא על שלי אלא על כל האחרים שהעלו פה עדויות ועובדות.

ג. הרבה הצלחה וחג פסח כשר למהדרין וגם שמח.
גם לך.
 
נערך לאחרונה:
1. גם מחפוד וגם אותה מתעבים.

אל תשווה, מחפוד גם מי שלא אוכל לא מתעב,
ואל תשווה את רמת סטיגמה הרעה שבית יוסף קנה לעצמו ביחס למחפוד לו יש שם הרבה יותר טוב

2.3 זה שמלכלכים ממניעים גזעניים זה אומר שצריך לאכול חת"ס? איפה ההגיון?
זה מראה לך שיש עוד דברים בכשרות חוץ מגזענות ומי שאכפת לו לא אוכל כשרות גם היא מהעדה שלו.

הרי יש עוד שיקולים, כמו למשל לא לשתות לנדא בגלל חשובות אחרים... ועוד שיקולים ענייניים יותר ופחות.


למה אתה מקשקש בשם רוב הרבנים הספרדים?
אמרתי שאני לא מכיר את כולם דברתי בשם מי שאני מכיר.
 
תן הבהרה קטנה: רוב ככל הרבנים הספרדים שאני מכיר (ואני מכיר הרבה מאוד ומכל קצוות הקשת לכל פינותיה) אוכלים וסומכים על בד"ץ בית יוסף בהידור רב.
אולי עופות ואולי אולי בשר, אבל מסעדות חטיפים שאר מוצרים קשה לי להאמין.
 
אל תשווה, מחפוד גם מי שלא אוכל לא מתעב,
ואל תשווה את רמת סטיגמה הרעה שבית יוסף קנה לעצמו ביחס למחפוד לו יש שם הרבה יותר טוב
ההבדל מובן גם בלי קשר לרמת איכות ההכשר,
אחרי הכל מרן הרב עובדיה הוא סמל למזרחיות הבועטת...
 
זה לא גישה, זה ניתוח עובדות. יש הרבה לכלוך שנובע מקנאה, שנאה, תחרות, פטרונות ושאר מידות רעות. גם ההכשר של מחפוד מלוכלך, כי אחרי הכל מדובר בשווארצעס.
אם המלכלכים היו רק אשכנזים בסדר אבל מה נעשה עם כל הספרדים שלא אוכלים,
ומה תעשה עם הרבה רבנים ומשגיחים ספרדים
מה תגיד הוא שונא ספרדים?
 
נערך לאחרונה:
אם המלכלכים היו רק אשכנזים בסדר אבל מה נעשה עם כל הספרדים שלא אוכלים,
ומה תעשה עם הרבה רבנים ומשגיחים ספרדים
מה תגיד הוא שונא ספרדים?
גם כנגד הרב עובדיה עשו כינוס גדול בבנייני האומה והכינוס היה של ספרדים...
מתוך הרשימה שמניתי אפשר למצוא גם אצל ספרדים - כולל שנאת ספרדים (גזענות בלע"ז)
בכל מקרה אני לא מבין להיכן אתה לוקח את דבריי...
אני לא מדבר על כל המתנגדים, דיברתי תחילה על החזון הנפרץ והעגום כמו האשכנזי משגיח הכשרות משכנע את הראשישיבה הספרדי שלא מהסס להשתכנע... אלא שאין מזרזין אלא למזורזין... וכדי בזיון וקצף... שאין זה מרגש במיוחד... וכ"ש לא מזעזע...
בכל מקרה הכיוונים שאתה לוקח אליהם את הדיון מעניינים ופורים וחשובים לפי חג הפסח והפפושדו הבעל"ט
 
נערך לאחרונה:
גם כנגד הרב עובדיה עשו כינוס גדול בבנייני האומה והכינוס היה של ספרדים...
מתוך הרשימה שמניתי אפשר למצוא גם אצל ספרדים - כולל שנאת ספרדים (גזענות בלע"ז)
בכל מקרה אני לא מבין להיכן אתה לוקח את דבריי...
אני לא מדבר על כל המתנגדים, דיברתי תחילה על החזון הנפרץ והעגום כמו האשכנזי משגיח הכשרות משכנע את הראשישיבה הספרדי שלא מהסס להשתכנע... אלא שאין מזרזין אלא למזורזין... וכדי בזיון וקצף... שאין זה מרגש במיוחד... וכ"ש לא מזעזע...
בכל מקרה הכיוונים שאתה לוקח אליהם את הדיון מעניינים ופורים וחשובים לפי חג הפסח והפפושדו הבעל"ט

הטענות למיניהם על גזענות וכדו' לא עונה על גופם של טענות שנטענו פה על ידי רבנים שהביאו עדויות,
אם אתה או' שספרדים גם נגד מרן,
אז העדים שאני מדבר עליהם הם תלמידי מרן נלהבים אחד מהם אוכל היתר מכירה בדווקא כדי להראות שהלכה כמרן,
ולכן על כורחנו להבין שיש פה עוד משהו בלעז מעבר למלחמה ב...
חוץ מזה מה משנה מי המתנגד ומה כוונתו אם טוען טענות נכונות צריך לענות עליו לא משנה ממה הוא מונע.
 
הטענות למיניהם על גזענות וכדו' לא עונה על גופם של טענות שנטענו פה על ידי רבנים שהביאו עדויות,
אם אתה או' שספרדים גם נגד מרן,
אז העדים שאני מדבר עליהם הם תלמידי מרן נלהבים אחד מהם אוכל היתר מכירה בדווקא כדי להראות שהלכה כמרן,
ולכן על כורחנו להבין שיש פה עוד משהו בלעז מעבר למלחמה ב...
חוץ מזה מה משנה מי המתנגד ומה כוונתו אם טוען טענות נכונות צריך לענות עליו לא משנה ממה הוא מונע.
ובכן דברי לא נועדו להסביר את המציאות של אוכלי היתר מכירה שלא סומכים על בית יוסף.
האם יש התנגדות לא עניינית המערבת הלכה ופוליטיקה - יש. האם הנחה זו יכולה להסביר כל "עדות" או הימנעות - כנראה שלא.
 
אני מקווה שהם חושבים גם על מה שהם מוציאים מהפה ; )
הייתי פעם באיזה מקום והיה שם אחד שהטיח בי על כך שאמרתי משהו על רבנות שזה לא טוב,
והוא נאם על זה שחשוב להקפיד על מה שמוציאים מהפה וכו'
ואסור לדבר על כשרויות,
באה אשתו ואמרה לו אתה יודע מה?
תחשוב שמדברים עכשיו על ההורים שלי הרי שמדברים עלייהם אתה יודע לפתוח עלייהם ב280 מעלות אז הוא מדבר על ענייני כשרות שזה לצורך ומצוה לךדבר לשון הרע על לקות של כל הכשר,
ואילו אתה מדבר על ההורים שלי שאתה חייב בכבודם לשון הרע דאו' ומיותר לחלוטין,
מה נגיד זה היה במקום אבל בול.
 
ובכן דברי לא נועדו להסביר את המציאות של אוכלי היתר מכירה שלא סומכים על בית יוסף.
האם יש התנגדות לא עניינית המערבת הלכה ופוליטיקה - יש. האם הנחה זו יכולה להסביר כל "עדות" או הימנעות - כנראה שלא.
סביר להניח שפוליטיקות והשמצות תמיד יהיה,
אבל פה כמו שאתה או' רואים שהז משהו חוצה מגזרים ומעבר לסטנדרט הרגיל,
גם ביין יש שמרים השאלה כמה?
 
הייתי פעם באיזה מקום והיה שם אחד שהטיח בי על כך שאמרתי משהו על רבנות שזה לא טוב,
והוא נאם על זה שחשוב להקפיד על מה שמוציאים מהפה וכו'
ואסור לדבר על כשרויות,
באה אשתו ואמרה לו אתה יודע מה?
תחשוב שמדברים עכשיו על ההורים שלי הרי שמדברים עלייהם אתה יודע לפתוח עלייהם ב280 מעלות אז הוא מדבר על ענייני כשרות שזה לצורך ומצוה לךדבר לשון הרע על לקות של כל הכשר,
ואילו אתה מדבר על ההורים שלי שאתה חייב בכבודם לשון הרע דאו' ומיותר לחלוטין,
מה נגיד זה היה במקום אבל בול.
איזו מצווה יש בזה?
אתה לא אוכל רבנות - מצויין. למה צריך לפסול ולגנות - למה זה מועיל.
לפחות שוויגער מעצבנת או שווער גרוע שיש איתם חשבון פתוח זה יכול להיות מובן.
 
אגב לגבי גט יש מושג של עד שישיחו בה מוזרות שבלבנה,
יכול להיות אשה שמרננים אחריה, אבל כמה?
יש אישהוא גבול שאז כבר חז"ל או' לבעל בא זה כבר מוגזם יש פה משהו אמיתי,
אגב היה פעם אדם שריננו אחריו בכל מיני מעשים מגונים והיה מלא כתבות בתקשורת ומלא עדויות ותמיד טען שהכל שקר ולא היה ולא נברא,
[אגב הוא גם טען שמחפשים אותו וזה היה נכון אלה שפרסמו עליו היה להם סיבה הם לא סתם נלחמו בו היה להם סכסוך איתו,]
אבל תכלת מה שטענו התברר כנכון,
בכל אופן:
מה שאז טענו זה ככה אוקי אתה טוען שהכל שקר?
אז בא תתבע דיבה את העיתון שלכלך עליך תרוויח מלא כסף,
למה הוא לא עשה את זה כנראה שהוא ידע מה יהיה הפסק דין אף אנו נאמר,
אוקי אתם טוענים שהכל שקר למה בית יוסף לא תובע דיבה נגד אלה שהוציאו מסמכים רשמיים נגדו עם שם וחותמת,
למה הוא לא תובע את הרבנות הראשית ועוד????
שאלה שאין עליה תשובה.
 
[באופן כללי לא הבנתי למה ביקורת על בית יוסף מדליקה אנשים ביקורות יש על כל הכשר ואין שום סיבה שאנשים יעלבו מזה בית יוסף זה לא הציבור הספרדי זה בסך הכל גוף כשרות שמותר לדבר נגדו נכון לא נכון אפשר להתווכח אבל למה אנשים נבהלים?]
מסתבר שזה בגלל שהרבה ספרדים אוכלים את זה, וגם שיש הרבה הרבה מוצרים שלהם, ואם יוצא שיש בהם בעיה, הרי שאנשים רבים יצטרכו להפסיק לאכול דברים רבים.
 
איזו מצווה יש בזה?
אתה לא אוכל רבנות - מצויין. למה צריך לפסול ולגנות - למה זה מועיל.
לפחות שוויגער מעצבנת או שווער גרוע שיש איתם חשבון פתוח זה יכול להיות מובן.
אין טעם ללכלך אבל אם יש אינסטלטור גרוע שאתה יודע שעושה עודה גרועה ואחיך רוצה לשכור אותו,
מותר לך להגיד לאחיך?
לא מותר, אתה חייב להזהיר אותו ולהגיד לו את הלשון הרע הזה ולא לשכוח להגיד לפני זה לשם ייחוד של לא תעמוד על דם רעך.
 
אוקי אתם טוענים שהכל שקר למה בית יוסף לא תובע דיבה נגד אלה שהוציאו מסמכים רשמיים נגדו עם שם וחותמת,
למה הוא לא תובע את הרבנות הראשית ועוד????
שאלה שאין עליה תשובה.
יכול להיות שהמסמכים האלה נכונים ולכן הוא לא תבע...
המסמכים האלה אומרים שאסור לאכול בית יוסף?
 
ראשי תחתית