תרומה לעזרא

כשרות בד״ץ בית יוסף

סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
חרדה!!!!

כמובן הכל באיצלטא של ההכשר המהודר מיסודו של מרן זיע"א רח"ל!
מה אתה כל כך נחרד?
מי שנוהג היתר בקטניות מעין אלה (ואני מעדת המרוקאים שלא נוהג בהם היתר) יברור 3 פעמים ויוציא את הגריסים. כך היה לעולמים בעיה של תערובת חיטה בקטניות והאשכנזים אסרו גם בגלל זה קטניות והספרדים התירו (ולפני כ350 שנה הרבה מקהילות הספרדים אסרו הקטניות ובעיקר האורז)
 
מה אתה כל כך נחרד?
מי שנוהג היתר בקטניות מעין אלה (ואני מעדת המרוקאים שלא נוהג בהם היתר) יברור 3 פעמים ויוציא את הגריסים. כך היה לעולמים בעיה של תערובת חיטה בקטניות והאשכנזים אסרו גם בגלל זה קטניות והספרדים התירו (ולפני כ350 שנה הרבה מקהילות הספרדים אסרו הקטניות ובעיקר האורז)
אבל הוא אומר בסרטון, שבדק כבר 5 פעמים ועדיין מוצא,

אז מה זה אומר???
 
אבל הוא אומר בסרטון, שבדק כבר 5 פעמים ועדיין מוצא,

אז מה זה אומר???
לא שמעתי.
לכאורה אמורים למצוא הכל בפעם אחת כשעושים אותה היטב היטב, חמש פעמים נשמע לי בדיקה רשלנית קצת...
אבל עדיין הרי לנו הוכחה ברורה שיש בעיה קשה עם קטניות גם בימינו - ושאף אחד לא יבלבל במוח
 
לא שמעתי.
לכאורה אמורים למצוא הכל בפעם אחת כשעושים אותה היטב היטב, חמש פעמים נשמע לי בדיקה רשלנית קצת...
אבל עדיין הרי לנו הוכחה ברורה שיש בעיה קשה עם קטניות גם בימינו - ושאף אחד לא יבלבל במוח

אני לא מבין במחילה, אנחנו בודקים את הקטניות בבית בפסח ג' פעמים כמנהג, ואני לא זוכר כמעט שמצאנו משהו.

ממש פעמים בודדות.

ותנסה עכשיו בביתך, קח חבילת קטניות, תבדוק ותגיד לי אם מצאת משהו.

[ולגבי הסירטון, בעיניי זה רק עניין של מגלגלין חובה ע"י חייב...]
 
ההכשר לא תלה עצמו בבדיקה.
כמו שיש בירקות עלים שהכשרויות מאשרות בתנאי שטיפה.
 
לא מובן איך ספרדים משלנו יראי שמים ממשיכים ללכת אחריהם, זה קושיא שאין עליה תשובה
 
השאלה הכי מפחידה היא
איך יכול להיות שאף אחד לא מפחד,
מכשילים פה רבבות, ומאן דאמר מאות אלפים לא משתבש, על בסיס יומי ממש,
הכל צחוק והיתול, וריוח כלכלי,,,,
עד מתי???? רבש"ע????
זה ממש לא מוסבר
 
אני לא מבין במחילה, אנחנו בודקים את הקטניות בבית בפסח ג' פעמים כמנהג, ואני לא זוכר כמעט שמצאנו משהו.

ממש פעמים בודדות.

ותנסה עכשיו בביתך, קח חבילת קטניות, תבדוק ותגיד לי אם מצאת משהו.

[ולגבי הסירטון, בעיניי זה רק עניין של מגלגלין חובה ע"י חייב...]
זה שאתם לא מוצאים יש לזה שתי אפשרויות:
1. אתם בודקים היטב ונזהרים מחמץ במשהו.
2. אתם מתרשלים ולכן אתם לא מוצאים.

ברור שכת"ר שייך לאפשרות הראשונה... אבל זה לא אומר שאין בעיה עם קטניות גם בדורנו, ושיש לעשות התרה או להתחיל כנשוי נגד מנהג אבות, כאילו בטל הטעם. דהיינו להתפשר על איסור חמץ כדי לאחד את כל העדות תחת גלימתו של מרן.
 
אני יכול להביא דוגמא הפוכה מכל הנ"ל.
אחד מהידוענים בעולם הכשרות, שמרבה להתראיין ולחוות את דעתו בכל הנוגע לכשרות, חיווה את דעתו בנוגע לכשרות היין בבית יוסף, שכפי הברור לכולנו היא היתה שלילית מאד.
הדבר נודע לאחראי על מערך היין בבית יוסף והוא יצר איתו קשר, ושאל אותו על בסיס מה אמר את מה שאמר, ולאחר שהודה שאין לו שמץ ידע בענין, והוא אויים להלקח לדין, הוא חזר בו מן הדברים.
מאז אותו ידוען שותק, לפחות בנושא הזה.
אין צורך להאמין שיש בעיות בכשרות בית יוסף יותר מאשר בכל כשרות אחרת, מה שכן ברור, שאצלנו בציבור פחות שומרים על כבוד שלוחי הציבור שלנו מאשר במקומות אחרים, ונוטים לבקר בצורה חריפה מאד את עושי מלאכת הקדש.
כל מי שקצת מגדיל ראש, מבין שתקלות ישנן בכל מקום והרבה, רק השאלה איך מתייחסים לזה.
לצערי איני יכול לצרף אסמכתאות לסיפור זה, אבל בכל אופן אכתוב אותו: נאמן ביתו של רבי יוסף שלום אלישיב ע"ה, הלך מטעמו להשגיח במסגרת ועדת מהדרין של תנובה. היתה מחלוקת בינו לבין גוף כשרות מהדרין נוסף לגבי הנושא אם צריך להציב מצלמות באזורי החליבה, ועל דעתו הוא התקין שם מצלמות.
באחת השבתות החליבה התבצעה כרגיל, תוך חילול שבת והפרת הכללים, כשהכל מתועד במצלמה, וכשהמשגיח מגוף כשרות המהדרין הגיע הוא לא הבחין בדבר.
עד כאן הבעיה היא קשה אבל מובנת. הבעיה הקשה יותר שכשהוא פרסם את התיעוד הם ירדו עמו לחייו ממש.
לכן רבותי, אני ממליץ לקחת דברים בפרופורציות. בא לא נאמין לכל סיפור, אסור לקבל לשון הרע, אפילו אם הוא מפורסם, אם יש אויבים ובעלי לשון הרע בעיר. ולמרות שתגובתי תגרום תגובות שהדברים לא שייכים והם מיעוט בטל וכדומה, אני ממליץ לכל אחד לבדוק את הדברים בעצמו בלבד, וכל אחד יופתע לטובה, באחריות...
 
אני יכול להביא דוגמא הפוכה מכל הנ"ל.
אחד מהידוענים בעולם הכשרות, שמרבה להתראיין ולחוות את דעתו בכל הנוגע לכשרות, חיווה את דעתו בנוגע לכשרות היין בבית יוסף, שכפי הברור לכולנו היא היתה שלילית מאד.
הדבר נודע לאחראי על מערך היין בבית יוסף והוא יצר איתו קשר, ושאל אותו על בסיס מה אמר את מה שאמר, ולאחר שהודה שאין לו שמץ ידע בענין, והוא אויים להלקח לדין, הוא חזר בו מן הדברים.
מאז אותו ידוען שותק, לפחות בנושא הזה.
אין צורך להאמין שיש בעיות בכשרות בית יוסף יותר מאשר בכל כשרות אחרת, מה שכן ברור, שאצלנו בציבור פחות שומרים על כבוד שלוחי הציבור שלנו מאשר במקומות אחרים, ונוטים לבקר בצורה חריפה מאד את עושי מלאכת הקדש.
כל מי שקצת מגדיל ראש, מבין שתקלות ישנן בכל מקום והרבה, רק השאלה איך מתייחסים לזה.
לצערי איני יכול לצרף אסמכתאות לסיפור זה, אבל בכל אופן אכתוב אותו: נאמן ביתו של רבי יוסף שלום אלישיב ע"ה, הלך מטעמו להשגיח במסגרת ועדת מהדרין של תנובה. היתה מחלוקת בינו לבין גוף כשרות מהדרין נוסף לגבי הנושא אם צריך להציב מצלמות באזורי החליבה, ועל דעתו הוא התקין שם מצלמות.
באחת השבתות החליבה התבצעה כרגיל, תוך חילול שבת והפרת הכללים, כשהכל מתועד במצלמה, וכשהמשגיח מגוף כשרות המהדרין הגיע הוא לא הבחין בדבר.
עד כאן הבעיה היא קשה אבל מובנת. הבעיה הקשה יותר שכשהוא פרסם את התיעוד הם ירדו עמו לחייו ממש.
לכן רבותי, אני ממליץ לקחת דברים בפרופורציות. בא לא נאמין לכל סיפור, אסור לקבל לשון הרע, אפילו אם הוא מפורסם, אם יש אויבים ובעלי לשון הרע בעיר. ולמרות שתגובתי תגרום תגובות שהדברים לא שייכים והם מיעוט בטל וכדומה, אני ממליץ לכל אחד לבדוק את הדברים בעצמו בלבד, וכל אחד יופתע לטובה, באחריות...
נו נו,,,,,
 
אני יכול להביא דוגמא הפוכה מכל הנ"ל.
אחד מהידוענים בעולם הכשרות, שמרבה להתראיין ולחוות את דעתו בכל הנוגע לכשרות, חיווה את דעתו בנוגע לכשרות היין בבית יוסף, שכפי הברור לכולנו היא היתה שלילית מאד.
הדבר נודע לאחראי על מערך היין בבית יוסף והוא יצר איתו קשר, ושאל אותו על בסיס מה אמר את מה שאמר, ולאחר שהודה שאין לו שמץ ידע בענין, והוא אויים להלקח לדין, הוא חזר בו מן הדברים.
מאז אותו ידוען שותק, לפחות בנושא הזה.
אין צורך להאמין שיש בעיות בכשרות בית יוסף יותר מאשר בכל כשרות אחרת, מה שכן ברור, שאצלנו בציבור פחות שומרים על כבוד שלוחי הציבור שלנו מאשר במקומות אחרים, ונוטים לבקר בצורה חריפה מאד את עושי מלאכת הקדש.
כל מי שקצת מגדיל ראש, מבין שתקלות ישנן בכל מקום והרבה, רק השאלה איך מתייחסים לזה.
לצערי איני יכול לצרף אסמכתאות לסיפור זה, אבל בכל אופן אכתוב אותו: נאמן ביתו של רבי יוסף שלום אלישיב ע"ה, הלך מטעמו להשגיח במסגרת ועדת מהדרין של תנובה. היתה מחלוקת בינו לבין גוף כשרות מהדרין נוסף לגבי הנושא אם צריך להציב מצלמות באזורי החליבה, ועל דעתו הוא התקין שם מצלמות.
באחת השבתות החליבה התבצעה כרגיל, תוך חילול שבת והפרת הכללים, כשהכל מתועד במצלמה, וכשהמשגיח מגוף כשרות המהדרין הגיע הוא לא הבחין בדבר.
עד כאן הבעיה היא קשה אבל מובנת. הבעיה הקשה יותר שכשהוא פרסם את התיעוד הם ירדו עמו לחייו ממש.
לכן רבותי, אני ממליץ לקחת דברים בפרופורציות. בא לא נאמין לכל סיפור, אסור לקבל לשון הרע, אפילו אם הוא מפורסם, אם יש אויבים ובעלי לשון הרע בעיר. ולמרות שתגובתי תגרום תגובות שהדברים לא שייכים והם מיעוט בטל וכדומה, אני ממליץ לכל אחד לבדוק את הדברים בעצמו בלבד, וכל אחד יופתע לטובה, באחריות...
ודוקא מה שידוע לי, מכלי ראשון ממש על אדם שהיה נוהג להשמיץ את ענייני השחיטה בבד"ץ בית יוסף, בדברים מוסמכים בלבד, ורק על פי עדויות שהיה שומע מכלי ראשון.
ולאחר שהדבר נודע ליו"ר הכשרות הר' משה יוסף, הוא התקשר אליו ואיים על תביעה בבית משפט ע"ס 400000 ש"ח! והלך האדם הנ"ל ונועץ בעורכי הדין, ולאחר שראו את כל הראיות שהציג בפניהם על מה שהוציא לעז על בד"ץ בית יוסף, אמרו לו שאין לו חשש מהתביעה כלל כיון שהוא לא שיקר בדבריו וכל מה שאמר היה אמת, ואין בזה משום הוצאת לעז אלא מסירת מידע לציבור.
ומה קרה בסוף???
התביעה לא הוגשה.
כנראה הנהלת הבד"ץ ידעה שיש להם רק מה להפסיד.
אני מדגיש, מעשה זה ידוע לי מכלי ראשון ממש האדם הנ"ל הינו קרוב אלי ביותר והוא סיפר לי את כל פרטי הסיפור.
 
לכן רבותי, אני ממליץ לקחת דברים בפרופורציות. בא לא נאמין לכל סיפור, אסור לקבל לשון הרע, אפילו אם הוא מפורסם, אם יש אויבים ובעלי לשון הרע בעיר.
למיחש מיהא בעי. ודאי כאשר הרבנות תפסה אותם כמה פעמים על איסורי כריתות רח"ל.
 
ודוקא מה שידוע לי, מכלי ראשון ממש על אדם שהיה נוהג להשמיץ את ענייני השחיטה בבד"ץ בית יוסף, בדברים מוסמכים בלבד, ורק על פי עדויות שהיה שומע מכלי ראשון.
ולאחר שהדבר נודע ליו"ר הכשרות הר' משה יוסף, הוא התקשר אליו ואיים על תביעה בבית משפט ע"ס 400000 ש"ח! והלך האדם הנ"ל ונועץ בעורכי הדין, ולאחר שראו את כל הראיות שהציג בפניהם על מה שהוציא לעז על בד"ץ בית יוסף, אמרו לו שאין לו חשש מהתביעה כלל כיון שהוא לא שיקר בדבריו וכל מה שאמר היה אמת, ואין בזה משום הוצאת לעז אלא מסירת מידע לציבור.
ומה קרה בסוף???
התביעה לא הוגשה.
כנראה הנהלת הבד"ץ ידעה שיש להם רק מה להפסיד.
אני מדגיש, מעשה זה ידוע לי מכלי ראשון ממש האדם הנ"ל הינו קרוב אלי ביותר והוא סיפר לי את כל פרטי הסיפור.
שתף אותנו ...
 
שתף אותנו ...
במה לשתף???
מי היה הבן אדם?
אני מאמין שאתה מבין לבד שאין לו עניין גדול שזה יתפרסם.
לשתף אולי בעוד פרטים במעשה?
תספר איזה פרטים מעניינים אותך ואני ירחיב ככל יכולתי.
אני מדגיש שוב, אולי אתה חושש שאני משקר, אך אני מצהיר בזאת שהכל ידוע לי מכלי ראשון ממש, ואין גוזמא כלל במעשה הנ"ל.
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית