תרומה לעזרא

כשרות בד״ץ בית יוסף

סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
העתק ממקום אחר:

אציין את העובדות הידועות לי מכלי ראשון על הכשר מסוים
א, הכשרות הלזו היא הגדולה ביותר בארץ כחמישים אחוז מנתח השוק, כשאת היתר חולקים מהעדה"ח ועד חת"ס העגול
ב, לא מפורסם שום גוף רבני, אדם גדול, ת"ח מוסמך שעומד שם.
ג, עד היום ניסה להתחבר אליהם הגר"א פרץ, והוא ברח משם כמו מאש. פרטים אצל מקורביו.
ד. העופות שלהם בכשרות סבירה, והמפעל בעטרות תמיד החלון ראוה שלהם לכל המענוין לבקר ולהתרשם
ד, בירושלים יש כשישים מסעדות ושבעה מפקחי כשרות!!!!!!!
ה, יש שמועה שמשגיח כשרות שמוריד תעודה, יורד לו במשכורת [ואיני יכול לפרט עוד. והבן].
ו. כל הצפון, בדגש על כל הצפון, המסעדות, פיצריות ושאר חניות לממכר אוכל, כ90 אחוז זה כשרות זו. גם מוכרים חילוניים למהדרין, מחללי שבתות ואוכלי נו"ט, אני מציע [ומתחנן] לבקר שם פעם [בכל עיר בכל רגע נתון, קחו את המרכז המסחרי בטבריה כדוגמא] לשאול לתחקר את הבעלים של החנויות, מתי ביקר המשגיח? מה הפל' שלו? לנסות לתפוס אותו בפל'? ואם תפסתם לשאול שאלות הלכתיות מינימליות לראות אם הוא בר סמכא.
ז. כל מי שיש לו איזה קשר למרן הגר"ד כהן ראש הישיבה דחברון [שאינו חשוד על שנאת ספרדים ואמש הספיד את חכם שלום זלה"ה. וקשור עם הרה"ר יצחק יוסף, ודרעי חברותא שלו בימי שישי שנים רבות] לשאול את דעתו הנחרצת על בד"צ זה, ואפשר להדליק אותו ברמיזה קלה והשאר כבר יצא מידית מפיו הטהור.
הוא רגיל לספר שיש לו תלמיד מובהק [שמו שמור כאן ומתחיל באות ס.] שמעיד בפניו מה קורה שם.
ח. לימוד זכות אחד גדול. לפעמים יש כוונות טובות ורצון טוב, אבל מרוב גודל ועוצמה אתה לא משתלט. צריכים להבין ולהפנים, שבד"צ זה יותר גדול פי כו"כ מכל האחרים יחד. לשם השואה בעדה"ח יש עשרות עשרות רבנים שאפשר לדבר איתם. וכך בכל גוף כשרות. רק השבוע ניגשתי להגר"צ וובר שגילה בקיאות בפרטים (שארית ישראל). בד"צ זה לרוב גודלו ועוצמתיותו, חייב לפחות 5 גדולי תורה שיעמדו ויקחו אחריות. אבל אף א' לא רשע במזיד
ט. כל מי שחושב שזה קשור לאשכנזים ספרדים גזענות וכו', חבל מאוד . בב"ד של מעלה התירוצים מסוג זה לא עובדים.
 
תכתוב לפחות במה מדובר בבשר בהמה או בעופות או בדברים אחרים.
מבלי לדבר מבפנים הטענה העיקרית היא שפשוט כל ההתנהלות לקויה ולא של משהו ספציפי,
ולמשל אתה מתקשר להתלונן ואו' לך שאתה מזלזל במרן,
מישהו הבין מה הקשר? אני לא.
ואף שלא ראיתי שום דבר, מדובר בקלא דלא פסיק של לכלוך מצטבר, בהתחלה אמרו שזה מלחמה בספרדים, אחר כך ראו שגם הספרדים לא סומכים עליהם,
ברור לי שאם היה מדובר ברופא עם כזו כמות של לכלוך אף אחד לא היה הולך אליו,
ושוב, שום דבר פה לא מעדות אבל כל כך הרבה לכלוך ורינון מי שרוצה לסמוך צריך לברר ולשמוע את הטענות נגדם,
לפני שמסתכן.
 
עד א' נאמן באיסורים,
ופירש"י שהרי האמינה תורה כאו"א מישראל על הפרשת תרומה, שחיטה, ניקור הגיד והחלב.
מה הדין אם העד א' לא ניקר טוב את החלב?
עדיין יש לו נאמנות או שנפל היסוד נפל הבנין?
 
זה לא מצחיק. הכשר שנפל בחלב, בחמץ בפסח, לא מומלץ לאכלו.
אז אל תאכל
יש דין ויש דיין.
ולכן אחרי בדיקה ואחרי שאני יודע קצת ומכיר קצת (ולא "שמעתי" "אמרו לי" "פלוני הרצה" "בפורום ההוא כתבו ככה" וכו) אני סומך עליהם יותר מהאחרים, וכמ"ש אם יש לי מוצר בהשגחתם ואותו מוצר בהשגחה אחרת (העד"ח לדוג') אני מעדיף אותם.
היזהר והישמר!!!
ולכן כנ"ל.
 
@מאמין בניסים אתה יכול להביא כמה סיפורים שאתה רוצה, אבל הכל כבר נידוש ומי שלא התייחס לסיפורים הללו אמש אין סיבה שיתייחס הלילה. אתה לא מחדש פה משהו חדש.
(מבחינתי תשב פה עד אור הבוקר ותכתוב נגדם, אבל סתם חבל על זמנך)
 
אני שמעתי טענות מאוד חמורות על ההכשר הנ''ל, מאנשים שאני סומך עליהם הרבה יותר מרבני אותו הכשר. מדובר בזילזול שיטתי בדברים חמורים יותר וחמורים פחות, ושלא לדבר על מה שקורה בפסח, אחת לכמה שנים מתפרסם וכו' מי שזוכר מה היה בפסח תשפ''ב או תשפ''ג שמצאו איזה בעיה חמורה באיזה מוצר והיה חשש חמץ גמור רח''ל
יבוא הטוען ויטען שגם בהכשר פלוני והכשר אלמוני היה כך וכך בשנת כך וכך וכו', אבל ההבדל שתקלות קורה בכל מקום לעיתים נדירות, אבל במקום שיש זילזול שיטתי בכך וכך עניינים וכו' ז''א שא''א לסמוך עליו
שכל אחד יבדוק בעצמו, ולא יסמוך על אף אחד, חוץ מזה שיש ''קלא דלא פסיק''
 
אחת לכמה שנים מתפרסם וכו' מי שזוכר מה היה בפסח תשפ''ב או תשפ''ג שמצאו איזה בעיה חמורה באיזה מוצר והיה חשש חמץ גמור רח''ל
פסח תשפ"ג התפרסם תיעוד מחברת "לחם לחם" בצפון כמדומה
שמכרו לחם בפסח בהכשר בד"צ ב"י.
אין לי כעת תיעוד. אבל זה התפרסם בקול רעש גדול.
 
פסח תשפ"ג התפרסם תיעוד מחברת "לחם לחם" בצפון כמדומה
שמכרו לחם בפסח בהכשר בד"צ ב"י.
אין לי כעת תיעוד. אבל זה התפרסם בקול רעש גדול.
עד כמה שזכור לי, בהתחלה לא רצו לפרסם את זה מטעם ה''הכשר'' הנ''ל, ואח''כ התפרסם ע''י גורמים חיצונים
יתכן שאינני זוכר היטב מה היה ואני מתבלבל, אבל ככה זכור לי, זה היה קשור למוצרים שהכילו חומצת לימון
 
@מאמין בניסים אתה יכול להביא כמה סיפורים שאתה רוצה, אבל הכל כבר נידוש ומי שלא התייחס לסיפורים הללו אמש אין סיבה שיתייחס הלילה. אתה לא מחדש פה משהו חדש.
(מבחינתי תשב פה עד אור הבוקר ותכתוב נגדם, אבל סתם חבל על זמנך)
אני רואה שמה שטענו בתחילת האשכול שמי שאוכל ימשיך לאכול ולא יתייחס לטענות, לצערי הרב נכון.
אין עם מי לדבר,
אחרי שיש קלא דלא פסיק, ובעיות מתועדות באיסורים דאורייתא, מעדיפים את ההכשר הזה על פני העדה החרדית. רח"ל.
 
פסח תשפ"ג התפרסם תיעוד מחברת "לחם לחם" בצפון כמדומה
שמכרו לחם בפסח בהכשר בד"צ ב"י.
אין לי כעת תיעוד. אבל זה התפרסם בקול רעש גדול.
אשמח לתיעוד כי ברשת לא מצאתי, אם זה "התפרסם בקול רעש גדול" היה אמור להיות משהו
 
אני רואה שמה שטענו בתחילת האשכול שמי שאוכל ימשיך לאכול ולא יתייחס לטענות, לצערי הרב נכון.
אין עם מי לדבר,
אחרי שיש קלא דלא פסיק, ובעיות מתועדות באיסורים דאורייתא, מעדיפים את ההכשר הזה על פני העדה החרדית. רח"ל.
אווו הפיל שבחדר. לא רוצה לדבר עליהם ולא יודע מאיפה להתחיל. יש כ"כ הרבה סיבות למה לא לאכול מהשגחת העדה, בטח שלא להעדיף אותם על פני השגחות אחרות.
אני אישית אוכל מהם אם לא מוצא משהו אחר, אבל לכתחילה לוקח השגחות אחרות.
 
אבי עובד בכשרות כבר 40 שנה (פרק זמן מכובד בהחלט).

וטענתו כך בבשר ועופות הם מעולים. פאשלות יש לכולם.

במסעדות יש לבדוק כל מסעדה עם המשגיח שלה כל פעם. כי המכשולות רבו כמו רבו. בישולי גויים, חרקים ועוד מרעין בישין.

לגבי ניקור החלב, זה דבר שאפשר לתקן.

ופיקנטריה לסיום, הרב יצחק יוסף לאחרונה בשיעור פרטי נפלט לו שרובין זה ההכשר הכי טוב, והרב מחפוד.
 
גריסים כשר לפסח?????
זה מאושר באתר הכשרות עולם הכשרות הממליץ על בית יוסף, כנראה מתלמידי הראש"ל מהר"י. קצת תמוה איך אדם מכניס דבר כזה לאתר כשרות וממליץ עליו בעוד שחותמו מוכיח עליו...
אולי זה פאשלה של העריכה?
 
נערך לאחרונה:
זה מאושר באתר הכשרות עולם הכשרות הממליץ על בית יוסף, כנראה מתלמידי הראש"ל מהר"י. קצת תמוה איך אדם מכניס דבר כזה לאתר כשרות וממליץ עליו בעוד שחותמו מוכיח עליו...
אולי זה פאשלה של העריכה?
ברור שזה פאשלה, ולכן לא כדאי לסמוך על הכשר כזה, ועל ממליציו.
 
במחשבה שניה אולי זה שמורה משעת קצירה?
יש סיכוי?
מה הקשר שמורה משעת קצירה, לפי דעת מרן תנג ד כל החומרה היא רק למצת מצווה
החטים שעושים בהם מצת מצוה טוב לשמרן שלא יפלו עליהם מים משעת קצירה ולפחות משעת טחינה ובשעת הדחק מותר ליקח קמח מן השוק
ובכלל גריסי פנינה מיועדים לבישול, ויש לעיין כיצד יבשל אותם בפסח, הרי אם יניחם במים שמא יחמיצו
וז"ל הרמב"ם חו"מ ה, ג
אין מבשלין חיטים במים, כגון ריפות, ולא קמח, כגון לביבות, ואם בישל הרי זה חמץ גמור, והוא שיתבקעו בתבשיל. אין קולין את הבצק בשמן על המחבת, אבל מבשלין את הפת ואת הקמח הקלוי. ואם הרתיח המים הרבה ואחר כך השליך לתוכן הקמח, הרי זה מותר, מפני שהוא מתבשל מיד קודם שיחמיץ.
ואולם אפשר שיבשל את הגריסים על ידי חליטת אחד אחד, כמבואר בש"ס
אך מנהג כל עדות המזרח והמערב לאסור בישול דגן גם על ידי חליטה, נגד המבואר בש"ס. והיינו דגזרו גזירה מדעתם בכחא דאיסורא, וכמו שכתב הרמב"ם
וכבר נהגו בשנער ובספרד ובכל המערב לאסור דבר זה, גזירה שמא לא ירתיח המים יפה יפה
אולם בפסחים לט ב מבואר שמותר לבשל דגן עם מי פירות. וכ"פ הרמב"ם שם ה"ד
מותר לבשל הדגן או הקמח במי פירות.
רק צ"ע קצת מדוע לא כתבו על כך על האריזה שאסור בבישול עם מים?
ועוד צ"ע איך יצרו את גריסי הפנינה הא קי"ל שאין לותתין את השעורין במים. ואפשר שלתתו קודם הפסח עבור כשרות לכל השנה ולא נתבקעו. ועוד אפשר שהחותמת כשל"פ בטעות יסודה רח"ל... וצע"ג

היה כדרכה של תורה?
 
נערך לאחרונה:
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית