הלכה ברורה
חבר חדש
- הצטרף
- 11/3/25
- הודעות
- 152
אתמול בשיעור השבועי אמר ר' יצחק יוסף מסר שיעור למה צריך לברך לפני הדלקת נרות שבת, וכדרכו רמז (בערך בשעה ו2 דקות) על הגאון רבי יהודה ברכה שליט"א וז"ל: יש אחד כתב בקובץ ויען שמואל בהוצאה של כסא רחמים חייבים להחזיר עטרה ליושנה, מה להחזיר עטרה ליושנה? להדליק ואח"כ לברך, היפך מהרב! ככה הוא כותב בספר שלו, וזה אחד שהרב היה מקרב אותו מחזק אותו, [ואז הוסיף בצורה של זלזול-] הוא היה צריך חיזוק, לא סתם היה מחזק אותו, הוא היה צריך חיזוק. עכ"ל בשיעורו השבועי.
וכידוע ונכתב ע"ז הרבה בפורום שזה ממש סילוף דברי הרב ברכה, שכתב שמצוה להחזיר עטרה ליושנה לקבל שבת בהדלקה, גם מי שמברכת לפני ההדלקה, וע"ש שנימק יפה למה מצוה (לא חובה!) לנהוג כך, ע"ש ותרווה נחת. אבל לא אמר שחובה להחזיר עטרה ליושנה לברך אחר ההדלקה (ואדרבה במאמר שם כתב שלענין לברך אחר הדלקה צריך לראות מה יכריעו גדולי הדור. תראו מה זה ענוה!), אבל אותו רב אומר בשיעורו בשם הרב ברכה שאמר "חובה" אפילו לא מצוה, לברך אחרי ההדלקה, וזה שקר גמור. ותמיד בפורום דידן יש כמה שחייבים להוכיח שאותו רב צודק, אז איך תענו על סילוף זה, ואני מפנה את זה בעיקר לתלמידיו שתמיד מנסים לישבו: @אור יעקב, @תפארת, @שמעון טרבלסי, @אור תורה, @אהבה רבה, ועוד, אז תהיו אמיתיים ותענו, הרי אם דומה הרב למלאך ה' וכו', ואדם שיש לו מטרה לסלף דברי אחרים ע"מ לביישם איך מותר ללמוד ממנו.
ומלבד זאת כאן המקום למחות על כבוד תורתו של הגאון הרב יהודה ברכה, איך שאומר בזלזול שמרן חיזק אותו "כי היה צריך חיזוק", ומדובר על ת"ח שמבחרותו הוא היה מתמיד בתורה ושקדן גדול (וכפי שרואים מט' כרכים ברכי"ה שעוסק בכמעט בכל נושא בד' חלקי השו"ע) וכפי שסיפרו לי אנשים שלמדו אתו בישיבה! וכמובן שאין אדם שלא צריך חיזוק ועידוד גם גדול הדור, אבל הבעיה שאותו אחד אמר כך בצורה של זלזול ומיעוט ערכו של הרב ברכה (וכפי שניתן לראות בשיעור), כדי שיהיה יותר קל לחלוק עליו (וכדרכו לשאר הרבנים שמשיג עליהם).
נ"ב: אני לא בא להכריע כאן כצד מסוים, וגם מרן הרב דוד יוסף דעתו כאביו בזה, ואתמול דיבר ע"ז בשיעורו השבועי, ועיקר "זעקתי" כאן זה על הסילוף והזלזול ברב ברכה. ופשוט.
וכידוע ונכתב ע"ז הרבה בפורום שזה ממש סילוף דברי הרב ברכה, שכתב שמצוה להחזיר עטרה ליושנה לקבל שבת בהדלקה, גם מי שמברכת לפני ההדלקה, וע"ש שנימק יפה למה מצוה (לא חובה!) לנהוג כך, ע"ש ותרווה נחת. אבל לא אמר שחובה להחזיר עטרה ליושנה לברך אחר ההדלקה (ואדרבה במאמר שם כתב שלענין לברך אחר הדלקה צריך לראות מה יכריעו גדולי הדור. תראו מה זה ענוה!), אבל אותו רב אומר בשיעורו בשם הרב ברכה שאמר "חובה" אפילו לא מצוה, לברך אחרי ההדלקה, וזה שקר גמור. ותמיד בפורום דידן יש כמה שחייבים להוכיח שאותו רב צודק, אז איך תענו על סילוף זה, ואני מפנה את זה בעיקר לתלמידיו שתמיד מנסים לישבו: @אור יעקב, @תפארת, @שמעון טרבלסי, @אור תורה, @אהבה רבה, ועוד, אז תהיו אמיתיים ותענו, הרי אם דומה הרב למלאך ה' וכו', ואדם שיש לו מטרה לסלף דברי אחרים ע"מ לביישם איך מותר ללמוד ממנו.
ומלבד זאת כאן המקום למחות על כבוד תורתו של הגאון הרב יהודה ברכה, איך שאומר בזלזול שמרן חיזק אותו "כי היה צריך חיזוק", ומדובר על ת"ח שמבחרותו הוא היה מתמיד בתורה ושקדן גדול (וכפי שרואים מט' כרכים ברכי"ה שעוסק בכמעט בכל נושא בד' חלקי השו"ע) וכפי שסיפרו לי אנשים שלמדו אתו בישיבה! וכמובן שאין אדם שלא צריך חיזוק ועידוד גם גדול הדור, אבל הבעיה שאותו אחד אמר כך בצורה של זלזול ומיעוט ערכו של הרב ברכה (וכפי שניתן לראות בשיעור), כדי שיהיה יותר קל לחלוק עליו (וכדרכו לשאר הרבנים שמשיג עליהם).
נ"ב: אני לא בא להכריע כאן כצד מסוים, וגם מרן הרב דוד יוסף דעתו כאביו בזה, ואתמול דיבר ע"ז בשיעורו השבועי, ועיקר "זעקתי" כאן זה על הסילוף והזלזול ברב ברכה. ופשוט.
נערך לאחרונה: