בהחלט נראה שכן אם כי הדבר הנרמז נשגב מבינתי ג"כ...
עכ"פ יתכן שלגבי עיקר החידה מדברים על רב שסבור ששם אימו של החולה הוא שם "לא טוב" ועל כן הוא מורה להזכיר את שם האב ?
עכ"פ יתכן שלגבי עיקר החידה מדברים על רב שסבור ששם אימו של החולה הוא שם "לא טוב" ועל כן הוא מורה להזכיר את שם האב ?
סב"לואני חשבתי שכוונתו שכשמחליפים את השם, מזכירים את שם האבא ולא את שם האמא.
לא התכוונתי לסבך, אבל יש רק רב אחד בעשרות השנים האחרונות שכולם פונים אליו בענייני שמות, ובזה רימזתי שהוא זה שהורה כך.
ספק "ברכות" היינו כיצד מברכין את החולה - להקל ...
אני כנראה מוכרח לשייף את ההומור שליא' למה זה להקל ?
אני כנראה מוכרח לשייף את ההומור שלי
נו, אז לכאורה התשובה היא כמו ששיערתי לעיל באופן שהאימא יש לה שם שלדעת אותו רב הוא שם לא טוב ואין ראוי להזכירו בשעת התפילה על בנה ?
האם השאלה היא רק כלפי ברכה על רפואה או על כל מי שברך רגיל
כי בתורה אני יודע שתמיד מוזכר שם האב "דוד בן ישי" "שאול בן קיש" "שלמה בן דוד" "יצחק בן אברהם" וכן על זה הדרך
כך שאיני מבין את ההבדל - שפתאום במי שברך מזכירים את שם האם
וע"ז התפלאתיהספרדים בד"כ תמיד משתמשים בשם האמא
וע"ז התפלאתי
כי בתנ"ך תמיד מוזכר ומיוחס ע"ש האב
ומה תענה על תלמוד "בבלי" שגם שם מוזכרים תמיד על שמות האבות.אתה לא יודע שהתנ"ך היה אשכנזי ?
אוו... סו"ס... שכוייח...ר' חיים קנייבסקי
כמובן שהשאלה היא על רפואה, כפי שמוזכר בחידה. (דאל"כ אין כלל שאלה...)האם השאלה היא רק כלפי ברכה על רפואה או על כל מי שברך רגיל
קודם כל שם הנושא הוא על "לחשים"עיין בשבת סו כמדומני [הובא לעיל] שמזכירים בתפילה רק שם האימא
ומה תענה על תלמוד "בבלי" שגם שם מוזכרים תמיד על שמות האבות.
וכן תלמוד הירושלמי ועוד..