חידה להתפלל לרפואה בשם האבא

תווית מותאמת לחידות תורניות
בהחלט נראה שכן אם כי הדבר הנרמז נשגב מבינתי ג"כ...
עכ"פ יתכן שלגבי עיקר החידה מדברים על רב שסבור ששם אימו של החולה הוא שם "לא טוב" ועל כן הוא מורה להזכיר את שם האב ?

ואני חשבתי שכוונתו שכשמחליפים את השם, מזכירים את שם האבא ולא את שם האמא.
(עכ"פ הרמז בינתיים טוב שישאר נשגב).
 
לא התכוונתי לסבך, אבל יש רק רב אחד בעשרות השנים האחרונות שכולם פונים אליו בענייני שמות, ובזה רימזתי שהוא זה שהורה כך.

אני שמעתי על ר' חיים קנייבסקי, ור' דוד אבוחצירה.
אולי יש עוד, אבל מי נוהג כך, איני יודע.
 
ספק "ברכות" היינו כיצד מברכין את החולה - להקל ...

א' למה זה להקל ?
ב' לא רק לחולים מחליפים שם. (הגרח"ק היה מחליף כסדר, וההחלפה לדעתו היא כשעולים לס"ת, ואז בד"כ אומרים "יעמוד פלוני בן פלוני" (שם האבא) כמקובל בשטיבלאך).
 
נו, אז לכאורה התשובה היא כמו ששיערתי לעיל באופן שהאימא יש לה שם שלדעת אותו רב הוא שם לא טוב ואין ראוי להזכירו בשעת התפילה על בנה ?

מהתמונה שלך, ניכר שהוא ר' דוד ?
אבל אני איני מכירו ואיני יודע הנהגתו, כך שלעולם לא יכולתי לנחש.
 
האם השאלה היא רק כלפי ברכה על רפואה או על כל מי שברך רגיל

כי בתורה אני יודע שתמיד מוזכר שם האב "דוד בן ישי" "שאול בן קיש" "שלמה בן דוד" "יצחק בן אברהם" וכן על זה הדרך
כך שאיני מבין את ההבדל - שפתאום במי שברך מזכירים את שם האם
 
האם השאלה היא רק כלפי ברכה על רפואה או על כל מי שברך רגיל

כי בתורה אני יודע שתמיד מוזכר שם האב "דוד בן ישי" "שאול בן קיש" "שלמה בן דוד" "יצחק בן אברהם" וכן על זה הדרך
כך שאיני מבין את ההבדל - שפתאום במי שברך מזכירים את שם האם

הספרדים בד"כ תמיד משתמשים בשם האמא, והאשכנזים בשם האבא (אולי למעט לרפואה).
 
עיין בשבת סו כמדומני [הובא לעיל] שמזכירים בתפילה רק שם האימא
קודם כל שם הנושא הוא על "לחשים"
אבל גם אם נניח שאין הבדל, והה"נ לרפוא"ש
מ"מ גבי "השכבה" למה מזכירים את שם האם - אם בגמ' תמיד מוזכרים עם שמות האבות?
 
ראשי תחתית