לימוד התיקון נגד סדרי הישיבה

באנר תרומה
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
על מה כל הבלגאן ??
הרי לקרוא 'תיקון', (רק מה שצריך באמת לפי האר''י שזה בעיקר פסוקי התנ''ך) , זה לוקח לכל היותר שעה !

לכן פשוט שאין לעשות מזה עסק, ובתוך לילה של 5-5.30 שעות של לימוד, אפשר לקרוא את התנ''ך בכשעה, וללמוד עוד 4-5 שעות, סתם חבל לעבוד על אנשים.
אין שום ענין שבחורים בישיבה יגרסו את כל האידרא במשך שעתיים וחצי ... עיקר התיקון לפי האר''י הם פסוקי התנ''ך, שזה בערך 60-70 עמודים במחזור ותו לא.
כשהייתי בישיבה, הייתי מספיק לגמור את כל פסוקי התנ''ך עוד לפני (או תוך כדי) הסעודה, והייתי לומד גמרא כל הלילה, ובד בבד גם יוצא ידי חובה לפי האר''י
הבלאגן הוא לא על זה אלא הוא איך להסתכל על מי שמחנך אותך אם זה חינוך שנספג בעצמותיך או המלצה שאתה חולק עליה בגלל כל מה שאתה חושב אחרת ועל זה דנים על זה כל הבאלגן!
 
איה''נ. זה הכי ממולץ. ואח''כ יעשה כמו שכתב הגרצ''פ. והוא מעלה בעצם מצות ת''ת. כמבואר בש''ס גמרא אין לך מידה טובה הימנה.
וודאי שזה הכי מומלץ.
וכן בילקו"י כתב שיש עניין לפי הזוהר ללמוד בתורה שבע"פ בלילה זה, ולכן הכי טוב גם לקרוא את עיקר התיקון וגם ללמוד תורה שבע"פ.
 
ברור שכל מי שמקים ישיבה בסגנון, רוצה ללכת באותו קו.

קו, סטטוס, נראות, מילים נרדפות לגאווה. שחלילה הישיבה לא תיראה כמו האנשים הפשוטים שיושבים וקוראים תיקון נעבאך במקום לעשות שטייגען.
 
אין סנכרון בין הטענות, והמכנה המשותף הוא אחד, להתלונן על ראשי הישיבות השנואים כל כך.
זה לגיטימי במדינה דמוקרטית, רק חבל שאת הילדים שלכם אתם מפקידים בידיים של אנשים רעים וחטאים לה' מאד, שעוברים על כל התורה בשאט נפש, מתוך זלזול ושנאה ליראי ה' האמיתיים

לא זכיתי להבין את ההקצנה המגוחכת הזו. לא כל ביקורת היא שנאה, ולא כל מבוקר הוא איש רע וחוטא.
 
וכן בילקו"י כתב שיש עניין לפי הזוהר ללמוד בתורה שבע"פ בלילה זה, ולכן הכי טוב גם לקרוא את עיקר התיקון וגם ללמוד תורה שבע"פ.
1748523153247.png
 
לענ''ד עדיף הפוך, ללמוד מיד אחר הסעודה התנ''ך, ומ11.00-11.30 עד הבוקר ללמוד גמרא
כל אחד ודרכו... יש כאלה שמעדיפים בתחילת הלילה שהראש צלול, ואז בסוף אתה רוצה משהו "יותר קליל".
לא הבנתי למה לוקח 3.30 שעות ללמוד את התיקון בלי האידרא, שזה רק תנ''ך ותרי''ג מצוות ...
לוקח באיזור שעתיים (לי לפחות) שאתה קורא עם טעמים בנחת.
ועם האידרא שמחלקים זה לוקח כמה שעות...
(ובכל מקרה גם בישיבה שם קוראים את התיקון ומי שמסיים "חוזר לתלמודו"...
 
יישר כח גדול!
נ.ב. נ''ל שבהערה מספר 6 מהגאון ר' יוסף כהן אביו של הגר''ד כהן יש הרחבה בענין דעת הזוהר. הוא תמיד מרחיב דעת חמיו. זה בעמוד אחרי זה. יש''כ גדול.
יש שם טעות דפוס, בהערות למטה הוכפל מספר 5, והשני צ"ל 6
 
כעת כשנרגעו הרוחות אנסה שנית, בל"נ פעם אחרונה.

לא הגבתי "על הטענה שלך"
כי אני יודע שזה לא הסיבה האמיתית שמסתובבים בין הבחורים ומונעים בכח לקרוא את התיקון.
הגבתי מה הטענה האמיתית "שמונעים בכח" את הקריאה של התיקון.

שוב, אתה ועוד מתחמקים מתשובות אמיתיות. במקום לענות על טענות (שבכלל אין לי בן שמתקרב לגיל של עולם הישיבות וזה לא קשור) מסיימים ב"אתה רשאי לא לשלוח את הבן"...
- זה כמו שאני יטען על הלכה מסויימת שפסק מרן הגרע"י זצוק"ל. וכי בגלל שאני הולך כמו מרן זצוק"ל ברוב ככל ההלכות יהיה אסור לי לטעון טענה כנגד!?
וכ"ש טענה על "מנהג" של עולם הישיבות שאין לו מקור.

וחבל שאתה מגדיר כאילו אנחנו חושבים ככה על ראשי הישיבה...
זה בדיוק מה שכתבתי לעיל, שמעירים על כמה הנהגות בעולם הישיבות (אפי' גדולי ישראל) אנשים נפגעים מזה כאילו זה "הלכה למשה מסיני"...
- וגם פה מקצינים כאילו אנחנו חושבים שראשי הישיבות הם... ה' ישמור.

שים לב שכל טענותיך נובעות ממקור אחד,
והיא, שהסיבה שראשי הישיבות לא מרשים לקרא תיקון כי - יש להם בעייה עם ספרדים וספרדיוּת.
ואני לעומת זאת חולק עליך, ומנסה כל הזמן להסביר לך ולחבריך, שהסיבה היא ההשלכות.
ככל ותהיה סבור שהסיבה היא הראשונה, אתה תמשיך לטעון שהם לא בסדר, ולאידך אני אטען ההיפך.
כך שאין ענין לנהל את הוויכוח. אתה יודע כך, ואני יודע אחרת.
אבל מה שכן, ככל שאתה תדבק בעמדתך, אתה תתלה בזה גם את הסיבה למה הם לא מרשים לפסוק כמו הרב עובדיה, ולמה לא מרשים ללכת ללויין, ולמה לא מרשים להסתופף בהוד קדומים של שירת הבקשות, ולמה לא מסכימים לנגן בתפילה כמנהג הספרדים ועוד אלף טענות נוספות, וגם למה לא מרשים לקרא את התיקון.
ובקיצור אתה טוען שראשי הישיבות שלך לא בסדר.
אבל מאחר שכל הנז' אינם הלכות ודינים, כי מותר להתפלל בניגון אשכנזי/ישיבתי או איך שתקרא לזה, ומותר לא ללכת לבקשות, ומותר לפסוק כמו פלוני ולא כמו אלמוני (לא פחות ממה שמותר ההיפך), ומותר גם ללמוד בלילה ולא לקרא תיקון, כי אינו דין אלא מנהג (נשגב ביותר, אבל עדיין אינו דין, ויחי ההבדל הקטן), ממילא כשיש צורך מותר לשנות (לא פחות ממה שהרב יצחק מורה לבחור בישיבה להוציא ציציות נגד המנהג, ועוד אלף ואחד מנהגים אחרים שביטלו)...
אין בעייה שתבקר את ראשי הישיבות, מותר כמו שמותר לבקר כל אחד אחר.
השאלה האם אתה מוכן בכלל להתחיל לחשוב שיש כיוון נוסף לכל הלך החשיבה של עולם הישיבות הספרדי שהולך בדרך הליטאית, או שאתה מחליט שזו שנאה עצמית.
הנפק"מ, שאם הסיבה הראשונה היא הנכונה, אז גם אם החלטת שאתה כן דוגל בקריאת התיקון, הרי שבהיותך בישיבה אתה תעשה מה שהרב שלך אומר תוך ידיעה ברורה ש- א' אתה לא עובר שום איסור. ב' יכול גם להיות שאתה טועה. ג' שאם תעשה במרד נגד הישיבה והעומד בראשה ותקרא את התיקון, מלבד מה שאתה נוהג בחוצפה, והורס את המשמעת (ה ה ר ס של החינוך), הרי שאתה מזלזל בת"ח בתוך בית מדרשו שלו. (כי הרי אתה מסכים שהוא ת"ח וצדיק, רק שאתה לא מסכים איתו).
אבל ככל ותחליט שזה נובע אצלו משנאה עצמית, הרי שגם אתה תשנא אותו תרצה או לא תרצה, (חברך יקרא לו קאפו, וחברך אחר יכנהו בעל גאווה ועוד ועוד). וממילא יהיה מאד לגיטימי לבוא ולחנך אותו ולהראות לו מה זה.
עכשיו נחשוב טוב ממה נובעת ההתנגדות, לא שלו לתיקון, אלא של התלמידים להתנגדותו. וד"ל.
 
מדברי הגאון הגדול רבי דוד אברהם שליט"א בהיכל ישיבת "שבות יהודה":

"מעולם לא ראיתי בחור ישיבה שהלך נגד סדרי הישיבה והצליח!"​

אולי שכחת את החזון איש שלמד ב"י בישיבה וכולם גיחכו עליו...
ובסוף אמר תראו מה יצא ממני ומה מהם...
 
החזוא לא למד בישיבה. למד אצל אביו...
זכורני שתקופה קצרה הוא למד ב"קיבוץ" של ר' חיים עוזר.
(ובכל מקרה הראיה שאפשר לצמוח ולהיות גדול ישראל גם אתה לומד דברים אחרים...
וכמו שהסטייפלער הורה לגרח"ק שיקרא את התיקון בליל שבועות ולא גמ' כשאר חבריו)
 
אולי שכחת את החזון איש שלמד ב"י בישיבה וכולם גיחכו עליו...
ובסוף אמר תראו מה יצא ממני ומה מהם...
זה לא אני שכחתי אלא הגר"ד אברהם...
(כמובן ששכח את החלום שלך).
אבל גם הרב יצחק יוסף אמר בשיעורו האחרון מה יצא ממי שלא שומע לראשי הישיבה.
 
אבל גם הרב יצחק יוסף אמר בשיעורו האחרון מה יצא ממי שלא שומע לראשי הישיבה.
וכמובן לא בענייני הלכה כמו שמרן הגרע"י (אביו של שני גדולי ישראל בדורינו) התבטא כמה פעמים שאין לשמוע לראש הישיבה לעניין חדר יחוד ולעניין להתחתן מוקדם ועוד.
 
וכמובן לא בענייני הלכה כמו שמרן הגרע"י (אביו של שני גדולי ישראל בדורינו) התבטא כמה פעמים שאין לשמוע לראש הישיבה לעניין חדר יחוד ולעניין להתחתן מוקדם ועוד.
לגבי התיקון שאתה מדבר...
למה להעביר הנושא?

בתיקון הורה הר' יצחק לעשות כהוראת ראש הישיבה.
 
לגבי התיקון שאתה מדבר...
למה להעביר הנושא?

בתיקון הורה הר' יצחק לעשות כהוראת ראש הישיבה.
וכתבתי היכן שהוא לא לעשות כן!?
וודאי שבדבר שהוא "מנהג" אין לעשות נגד הוראות הישיבה, (ורק ההתרעמות הייתה על כך שהראשי ישיבה מונעים זאת)
 
מי אתה שתתרעם על ראשי ישיבות גדולי ישראל?
שני ראשי ישיבה ששמעתי אותם במפורש אומרים שזה "מנהג של בעלי בתים" זכותי המלאה להתרעם עליהם! (וכל עוד לא מצינו לשום ראש ישיבה שכתב סיבה נורמלית לא לומר את התיקון ו"לסגור מחזורים" זכותי להתרעם על המנהג הזה)
 
שני ראשי ישיבה ששמעתי אותם במפורש אומרים שזה "מנהג של בעלי בתים" זכותי המלאה להתרעם עליהם!
לא. הם יכולים להגיד כמו החק יעקב.
וגם לו יהי כדבריך, אז אתה לא מתרעם על ראשי הישיבות המונעים מהבחורים להגיד תיקון, אלא על אלה שאומרים שזה מנהג בעלי בתים.
 
רוב גדולי ישראל (מנהיגי הדור) בדור האחרון היו ראשי ישיבות, חוץ מבודדים כמו החזון איש, הרב אלישיב, והרב עובדיה (אולי יש עוד אחד או שניים שאינני זוכר)
ותראה מה הייתה ההנהגה שלהם בישיבה... אם סילקו אז בחורים שהתחתנו מוקדם...
 
אינני מאמין שבישיבה גדולה כלשהי ראש ישיבה או ר''מ יעיר לבחור שישים מחזור בתוך הגמרא ויקרא קצת 'תיקון' (רק התנ''ך, בהחלט שהזוהר והאידרות זה לא לבחורי ישיבות)
ושמעתי מבחור מאיזה ישיבה, שהתאונן שראש הישיבה שלהם התיר להם לקרוא רק את התנ''ך מהתיקון באופן רשמי, וזה הרס את כל ה'שטייגן' של הלילה, כי קראו 'תיקון' בתחילת הלילה ואז היו עייפים ולמדו קצת, ואחרים קראו תיקון בסוף הלילה, ואחרים קראו גם את האידרות וכו' וחבל ...
 
אינני מאמין שבישיבה גדולה ראש ישיבה או ר''מ יעיר לבחור שישים מחזור בתוך הגמרא ויקרא קצת 'תיקון' (רק התנ''ך, בהחלט שהזוהר והאידרות זה לא לבחורי ישיבות)
אתה יודע בוודאות שאסור לקרוא שם תיקון?
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית