לימוד התיקון נגד סדרי הישיבה

סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ושמעתי מבחור מאיזה ישיבה, שהתאונן שראש הישיבה שלהם התיר להם לקרוא רק את התנ''ך מהתיקון באופן רשמי, וזה הרס את כל ה'שטייגן' של הלילה, כי קראו 'תיקון' בתחילת הלילה ואז היו עייפים ולמדו קצת, ואחרים קראו תיקון בסוף הלילה, ואחרים קראו גם את האידרות וכו' וחבל ...
די כבר עם על "השמעתי" ו"שמעתי"...
אני גם "שמעתי" שהרבה בחורים בסוף הלילה רוצים ללמוד משהו יותר קליל ולומדים בכח גמ' (וזה גופא גורם להמאיס בעיניהם את התורה שמכריחים בכח ללמוד תורה במקום שאין ליבו חפץ)
 
ואגב, לדבריך למעלה עיקר הבעיה שראשי הישיבות אמרו שהתיקון זה לבעלי בתים (כ' שמעתי משני ראשי ישיבות), אותם שמעת?
אולי מהם לא שמעתי על המושג "בעלי בתים"...
אבל כן אני יודע שאחד שאל שם את הראש ישיבה ואמר לו "שיותר חשוב ללמוד גמ' מאשר לקרוא את התנ"ך בלי להבין" וד"ל.
 
אולי מהם לא שמעתי על המושג "בעלי בתים"...
אבל כן אני יודע שאחד שאל שם את הראש ישיבה ואמר לו "שיותר חשוב ללמוד גמ' מאשר לקרוא את התנ"ך בלי להבין" וד"ל.
ואת מי כן שמעת שאמר שזה מנהג בעלי בתים (חוץ מהחק יעקב)?
ומי זה שאמר מה שכתבת עכשיו?
 
רק אצלינו עושים מזה עסק.

ועושים עסק גם מכמה אחדים שיקראו לעצמם...

הגיע הזמן להבין,

ישיבה היא מקום כללי המכיל המון פרטים שונים,

לא כל הוראה של הרה"י, יהיה גדול ככל שיהיה,

תהיה מקובלת על כלל הפרטיים שבישיבתו,

אא"כ הוא שואף להקים כת...

לאור זאת,

אני מסכים עם הרעיון שצריך לחדד ולחנך את הבחורים לקבל עליהם את כל הוראות הישיבה,

אבל כאשר הישיבה 'נכנסת' לכל פרט לחיים, מנסה לקבוע כל פסיק בחייהם,

לא מן הנמנע שיהיו כמה שיהיה קשה להם.

ולא, זה כבר לא נובע ממרדנות או חוצפה,

זה כבר שייך לתחום הביטוי האישי ויכולת הבחירה של הנער המתבגר.

אל תצפה להפוך אותו לבר דעת, שיחשוב מעצמו ויבחר בטוב, אם אתה שולל ממנו כל זכות לחשוב.

אדרבא, המציאות מוכיחה, להיפך, רבים רבים מחפשים לחשוב את כל מה שהרה"י לא מוכן לשמוע...

והפלא בעיניי, הוא על רה"י ספרדיים, שהם בוגרי ישיבות ליטאיות,

ששם הקו הזה היה ברור כל כך, והתוצאה היתה בהתאם.
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית