כהנא דמסייע
חבר מוביל
- הצטרף
- 27/3/25
- הודעות
- 1,768
קודם כל אני מרגיש לפי הרוח כאן שכבר הציבור מרגיש מספיק עצמאי וא''צ לשלוח לישיבות אשכנזיות.לאיזה ישיבה מתכוין פותח הדיון? חברון??? פוניבז'???? אם כן זה לא שאילה לפורום הזה אלא לזה.
קודם כל אני מרגיש לפי הרוח כאן שכבר הציבור מרגיש מספיק עצמאי וא''צ לשלוח לישיבות אשכנזיות.לאיזה ישיבה מתכוין פותח הדיון? חברון??? פוניבז'???? אם כן זה לא שאילה לפורום הזה אלא לזה.
ברכסים מקבלים לשנה הבאה 180 שיחולקו ל6 שיעורים, 30 בשיעור.לכל הפחות שישיבה שמקבלת 500 בחורים ש"א, שתחלק את השיעור לעשר רמי"ם, כל ר"מ ימסור לחמישים בחורים, ואולי יש סיכוי שהמושג 'רב ותלמיד' ישרוד גם בדור הזה.
ר"מ אחד או שני רמי"ם על 500 בחורים, זה מצב לא הגיוני.
ומאידך הרבה בחורים מתפתחים יותר בשיעור גדול, כשאין להם ר"מ על הראש...ההיפך הוא הנכון. ברגע שיש כ"כ הרבה בחורים במקום אחד ואין התייחסות ליחידים, אזי הסיכוי שבחורים טובים נאבדים שם ולא ממצים את היכולות שלהם. כאשר יהיו ישיבות קטנות ויחס אישי אין ספק שיגדלו לתפארת
אז בעצם אתה מסכים לבעיה רק שאתה טוען שאין פתרון... חבל....אבל זה לא שייך במציאות,
המצב כרגע נתון, יש ישיבות גדולות עם שם, ויש להן ביקוש ותחרות,
אף ישיבה לא תלך להתפצל ולאבד את מה שיש לה ביד רק כדי שיהיו ישיבות חדשות טובות יותר.
וגדו"י לא יכולים להורות שום דבר בענין חוץ מלברך.
כך שהמצב לא הולך להשתנות בינתיים.
ברכסים מקבלים לשנה הבאה 180 שיחולקו ל6 שיעורים, 30 בשיעור.
ומאידך הרבה בחורים מתפתחים יותר בשיעור גדול, כשאין להם ר"מ על הראש...
נשמע לי רעיון די חסר סיכוי, למדתי בכמה ישיבות ולא מצאתי ישיבה שיש לה קו מובהק מספיק, המקרה היחיד שאני יודע על ישיבה עם קו מובהק זה עטרת ישראל של הגרב"מ אזרחי וזה באמת מקרה קיצון. מישהו יכול להסביר מה ההבדל בין וולפסון לחברון? בין חברון לתפרח? בין תפרח לפוניבז? ואני יודע שהכי קל לומר יותר פתוח ויותר סגור, יותר משוחרר ויותר שמור, אבל זה פשוט לא עובד כך, כל ישיבה היא קצת מזה וקצת מזה, ולמעט מקרי קיצון מאוד מיוחדים אין הגדרות ברורות.ובאמת אולי מישהו יתן את מפת הרישום לישיבות הספרדיות השנה.
סקירה קצרה על כל ישיבה, סגנון ייחודי, חינוכי, ולימודי.
שומע שאלה - באמת וולפסון מנסה להוות חיקוי לחברון.למרות שראשה פוניבז'אי.מה ההבדל בין וולפסון לחברון?
יש פערים עצומים בגישה החינוכית והלימודית.בין חברון לתפרח? בין תפרח לפוניבז'?
זה לא רק זה, זה בכל פרט. גם בגישה המוסרית, גם בגישה החינוכית, וגם הסגנון הלימודי.ואני יודע שהכי קל לומר יותר פתוח ויותר סגור, יותר משוחרר ויותר שמור, אבל זה פשוט לא עובד כך, כל ישיבה היא קצת מזה וקצת מזה, ולמעט מקרי קיצון מאוד מיוחדים אין הגדרות ברורות.
לא היה צד אפילו לא זניח, שאין הבדלים בין הישיבות הללו, השאלות האלו לא נכתבו מתוך חוסר הבנה - אלא מתוך עודף הבנה. ברור שיש פער, יש מי שיצליח להגדיר אותו? אין יותר משלושה-ארבעה הגדרות בסיס שכולם רוצים לשחק על כולם יחד (ישיבה עם ראש פתוח אבל הרבה יר"ש / בחורים שמורים למרות שהצוות לא לוחץ / דרך הלימוד החברונאית עם הכרות עמוקה של הגר"ש רוזובסקי) וכהנה וכהנה בדיחות...שומע שאלה - באמת וולפסון מנסה להוות חיקוי לחברון.למרות שראשה פוניבז'אי.
יש פערים עצומים בגישה החינוכית והלימודית.
זה לא רק זה, זה בכל פרט. גם בגישה המוסרית, גם בגישה החינוכית, וגם הסגנון הלימודי.
אבל עזוב מי שכן יודע בציבור שלנו שינסה אשמח לדעת.
לא פתוח לי, ובכל מקרה מתוך הנחת העבודה הסבירה שההגדרה שלו חצתה את רף ששת המשפטים אז זה כבר לא 'הגדרה' אלא 'מאמר'.
למה זה פתוח בנטפרי...לא פתוח לי, ובכל מקרה מתוך הנחת העבודה הסבירה שההגדרה שלו חצתה את רף ששת המשפטים אז זה כבר לא 'הגדרה' אלא 'מאמר'.
וכמובן שאין שום סיכוי שמישהו יצליח למפות את עולם הישיבות בצורה הזו...
אבל צריך חשבון בפורום לתורה.למה זה פתוח בנטפרי...
שמעתי אתמול על ישיבה ספרדית בירושלים שקיבלו יותר מ200 שיעור א'. מדובר בישיבה חדשה שנפתחה לפני כ5 שנים, אינני זוכר את שמה ...קודם כל אני מרגיש לפי הרוח כאן שכבר הציבור מרגיש מספיק עצמאי וא''צ לשלוח לישיבות אשכנזיות.
אוהל תורהשמעתי אתמול על ישיבה ספרדית בירושלים שקיבלו יותר מ200 שיעור א'. מדובר בישיבה חדשה שנפתחה לפני כ5 שנים, אינני זוכר את שמה ...
מסתבר ששמעת על זה כאןשמעתי אתמול על ישיבה ספרדית בירושלים שקיבלו יותר מ200 שיעור א'. מדובר בישיבה חדשה שנפתחה לפני כ5 שנים, אינני זוכר את שמה ...
בכל מקרה למיטב ידיעתי קיבלו 150 בחורים, ומתוכם הורידו 10, שעדיין זה מכובד ביותר לישיבה די חדשה.בישיבת אהל תורה של הגר"ש מועלם ברמת שלמה
ישיבה די חדשה שמונה כיום 250 בחורים
התקבלו לשנה"ל הבאה מעל 200 בחורים לשיעור א'
ויתחלקו ל-4 שיעורים, עם תוספת של 16 אנשי צוות חדשים.