מה דעת גדולי ישראל על פורומים?

  • יוזם האשכול יוזם האשכול חיי עולם
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
בפשטות:
א. אין הבדל בין שימוש באינטרנט, לרבות אתר קול הלשון וכיו"ב, לבין פורומים.
ב. שניהם לא לכתחילה שבלכתחילה, כמו כל גישה כלשהי לאינטרט, או למחשב בכלל.
ג. ככל שזה מסייע והוי לתועלת, ודאי שזה חיובי. למשל, מי שנעזר בכך כדי ללבן נושאים ודברים שבלעדי הפורום לא יכול היה ללבנם, זה ודאי מועיל.
ד. ככל שזה תחליף לזמן בו ממילא היה על המחשב, והיה מכלה זמן באתרי חדשות וכיוצא בכל זה - ודאי שעדיף לעסוק בד"ת והלכה
ה. גדו"י ודאי לא יכולים 'להמליץ' או 'להכשיר' את זה באופן רשמי, כי כל השימוש באינטרנט הוא 'דיעבד' לכאו'.
ו. עובדתית, רוב הציבור יש לו גישה לכה"פ למייל ובד"כ גם לאתרים מסוננים, חרף ההתנגדות והמכתבים וכו', וממילא ודאי שעדיף שיהיו במקום כזה.
ז. ככל שמציאות של פורומים קיימת, ודאי שעדיף שהם יתנהלו כראוי כגון פורום נפלא ומיוחד זה שזכינו לו.
 
בפשטות:
א. אין הבדל בין שימוש באינטרנט, לרבות אתר קול הלשון וכיו"ב, לבין פורומים.
יתכן שפורום סוחף יותר בגלל שיש מחויבות להשיב וכו' כשמגיבים על דבריך (או שלא?)
ומ"מ יש בזה יותר תועלת, כפי שכתב מר:
לזמן בו ממילא היה על המחשב, והיה מכלה זמן באתרי חדשות וכיוצא בכל זה
וכמובן תלוי על מה דנים, והאם עושים זאת באופן ראוי ונכון.

ז. ככל שמציאות של פורומים קיימת, ודאי שעדיף שהם יתנהלו כראוי כגון פורום נפלא ומיוחד זה שזכינו לו.
זה בטוח!
 
עובדה שיש מגדולי ישראל שמשתמשים במחשב בעצמם.
כגון מרן הראשון לציון רבינו יצחק יוסף שליט"א שמקליד את שיעוריו בעצמו ועוד רבנים.

ושמעתי פעם מרב שאמר שמחשב זה כמו מסור חשמלי.
בידיים הנכונות ובשימוש הנכון הוא עושה פלאות ונושא תועלת גדולה.
ואילו בידיים הלא נכונות עם הכוונה הלא נכונה הוא סכנת חיים.

ובודאי שאדם צריך לגדור את עצמו עם סינון אתרוג נטפרי וכדומה.
אבל אחרי שגדר את עצמו - רבנים וגדולי תורה רבים הורו במעשיהם שמותר.
 
אני אמרתי שיש להם מחשב.
הרב יצחק ידוע שכותב את הילקוט יוסף בעצמו עם לפטופ קטן.
והראש"ל שליט"א יש לו בלשכתו מחשב.
אינטרנט מאן דכר שמיה.
 
אני יודע מידיעה לפחות על שלושה מגדולי ישראל שליט"א שמחזיקים בביתם מחשב עם אינטרנט (מסונן כמובן).
ולא באתי להחליש את החזקים, או לפרוץ הגדרות,
אבל משום מה מציירים את הנושא של האינטרנט כיהרג בל יעבור,
בעוד שבשימוש באופן הנכון הרי שהוא מחיה נפשות רבות.
במיוחד כיום שיש סינונים לעילא ולעילא.
 
ג''א מכיר כמה וכמה מגדו''י שיש להם מחשב ואינטרנט בבית, כמובן בסינון מהודר. (מתוכם כמה שחתמו על מכתבים נגד, וצ''ע)

ולדעתי אלו שאין להם לפעמים נובע מעצם זה שהם מבוגרים, ולא מכירים כלל את המחשב.

ובדור הבא יהיו כנראה יותר גדיילים שיהיה להם...

אגב, בשונה מהמוטמע על ידי עלונים קיצוניים שונים, גדול תורה לא בהכרח אומר צולקייט.
זה יכול להסתכם ביר''ש גדולה ובשקיעות התורה, והמחשב יכול לעזור בזה מאוד.
 
לפני ששואלים: מה דעת גדולי ישראל על...

כדאי לשאול את עצמינו: לכשנדע את דעתם - נעשה כדבריהם?

אם אין לך ביחס לדברי הרב שאותו אתה שואל גישה של 'נעשה ונשמע', חבל בכלל שאתה שואל!
 
גם אם גדולי ישראל אוחזים ברמה מסוימת מאוד גבוהה, או דורשים דרישות וגדרים שלאדם הפרטי הדרישות הללו הם פחות מציאותיים ורלוונטים,
נראה לי שהם בעיקר מציבים יעד שאליו אנו צריכים להגיע או לדעת שזה הפסגה למי שיכול בכך...
ורק שעלינו מוטל במקום שבו אנו נמצאים לעשות כפי יכולתנו ובעיקר להכיר את מקומנו קרי את חולשותינו והגבלתנו כי אם נתכחש לכך ונדרוש מעצמינו דרישות לא הגיוניות כמו לא להשתמש בפורומים וכדו' זה לא יהיה מצדקות יתר וגדלות הנפש אלא ממידה רעה ששמה גסות רוח (אדם שלא מכיר את מקומו לוקה בכך..).
 
גם אם גדולי ישראל אוחזים ברמה מסוימת מאוד גבוהה, או דורשים דרישות וגדרים שלאדם הפרטי הדרישות הללו הם פחות מציאותיים ורלוונטים, נראה לי שהם בעיקר מציבים יעד שאליו אנו צריכים להגיע או לדעת שזה הפסגה למי שיכול בכך...

בקיצור, לא צריך לקחת את דבריהם מידי ברצינות...!

שם לב, כמה הסתייגויות יש לך כדי לא לקבל את דבריהם.

1. גדולי ישראל אוחזים ברמה מסוימת מאוד גבוהה.

2. הם דורשים דרישות וגדרים שלאדם הפרטי הדרישות הללו הם פחות מציאותיים ורלוונטים.

3. הם בעיקר מציבים יעד שאליו אנו צריכים להגיע.

4. הם רק רוצים שנדע שזה הפסגה.

5. וכל זה רק למי שיכול בכך.

ולא הסתפקת בכך, אלא הגעת למסקנה:

שמי שבכל אופן לוקח את דבריהם כפשוטם - אין בו צדקות, אין כאן מעשה של גדלות נפש,

אלא יש לו מידה רעה של גסות הרוח והוא אינו מכיר את מקומו...!

עם גישה כזו אין שום צורך לשמוע את דעת גדולי הדור,

הרי דבריהם אינם מציאותיים ואינם רלוונטיים...!

הם גם לא מתכוונים למעשה... מדובר רק ביעד... בהצבעה על הפסגה...
 
בקיצור, לא צריך לקחת את דבריהם מידי ברצינות...!

שם לב, כמה הסתייגויות יש לך כדי לא לקבל את דבריהם.

1. גדולי ישראל אוחזים ברמה מסוימת מאוד גבוהה.

2. הם דורשים דרישות וגדרים שלאדם הפרטי הדרישות הללו הם פחות מציאותיים ורלוונטים.

3. הם בעיקר מציבים יעד שאליו אנו צריכים להגיע.

4. הם רק רוצים שנדע שזה הפסגה.

5. וכל זה רק למי שיכול בכך.

ולא הסתפקת בכך, אלא הגעת למסקנה:

שמי שבכל אופן לוקח את דבריהם כפשוטם - אין בו צדקות, אין כאן מעשה של גדלות נפש,

אלא יש לו מידה רעה של גסות הרוח והוא אינו מכיר את מקומו...!

עם גישה כזו אין שום צורך לשמוע את דעת גדולי הדור,

הרי דבריהם אינם מציאותיים ואינם רלוונטיים...!

הם גם לא מתכוונים למעשה... מדובר רק ביעד... בהצבעה על הפסגה...
יפה. יש"כ.
 
גם אם גדולי ישראל אוחזים ברמה מסוימת מאוד גבוהה, או דורשים דרישות וגדרים שלאדם הפרטי הדרישות הללו הם פחות מציאותיים ורלוונטים,
נראה לי שהם בעיקר מציבים יעד שאליו אנו צריכים להגיע או לדעת שזה הפסגה למי שיכול בכך...

"הרי שגזרו בית דין גזירה ודימו שרוב הקהל יכולין לעמוד בה ואחר שגזרוה פקפקו העם בה ולא פשטה ברוב הקהל הרי זו בטלה ואינן רשאין לכוף את העם ללכת בה" (רמב"ם הלכות ממרים פרק ב).
 
"הרי שגזרו בית דין גזירה ודימו שרוב הקהל יכולין לעמוד בה ואחר שגזרוה פקפקו העם בה ולא פשטה ברוב הקהל הרי זו בטלה ואינן רשאין לכוף את העם ללכת בה" (רמב"ם הלכות ממרים פרק ב).
לא ראיתי את שליח בי"ד כופה אותך להרים את הידיים מהמקלדת
 
בקיצור, לא צריך לקחת את דבריהם מידי ברצינות...!

שם לב, כמה הסתייגויות יש לך כדי לא לקבל את דבריהם.

1. גדולי ישראל אוחזים ברמה מסוימת מאוד גבוהה.

2. הם דורשים דרישות וגדרים שלאדם הפרטי הדרישות הללו הם פחות מציאותיים ורלוונטים.

3. הם בעיקר מציבים יעד שאליו אנו צריכים להגיע.

4. הם רק רוצים שנדע שזה הפסגה.

5. וכל זה רק למי שיכול בכך.

ולא הסתפקת בכך, אלא הגעת למסקנה:

שמי שבכל אופן לוקח את דבריהם כפשוטם - אין בו צדקות, אין כאן מעשה של גדלות נפש,

אלא יש לו מידה רעה של גסות הרוח והוא אינו מכיר את מקומו...!

עם גישה כזו אין שום צורך לשמוע את דעת גדולי הדור,

הרי דבריהם אינם מציאותיים ואינם רלוונטיים...!

הם גם לא מתכוונים למעשה... מדובר רק ביעד... בהצבעה על הפסגה...
זה כמו לקחת את "מתי יגיעו מעשיי למעשי אבותיי" של תנא דבי אליהו או "כל אדם יכול להיות כמשה רבינו" של הרמב"ם ואת ההסבר שהכוונה כל אחד לפי כוחותיו ומעלותיו ואין הכוונה שמישהו יכול להיות כמשה רבינו כפשוטו או כאבות הקד', ואז להתקיף איך אפשר להסתייג ולא לקבל את דברי התד"א והר"מ כפשוטם ולפי זה אין לשמוע כלל לדברי המשנה הברייתות כי המציאות אינה רלוונטית....
חושב שכדאי להעמיק במה שכתבתי והתכוונתי ולא להסיק מסקנות שגויות.
 
זה כמו לקחת את "מתי יגיעו מעשיי למעשי אבותיי" של תנא דבי אליהו או "כל אדם יכול להיות כמשה רבינו" של הרמב"ם ואת ההסבר שהכוונה כל אחד לפי כוחותיו ומעלותיו ואין הכוונה שמישהו יכול להיות כמשה רבינו כפשוטו או כאבות הקד', ואז להתקיף איך אפשר להסתייג ולא לקבל את דברי התד"א והר"מ כפשוטם ולפי זה אין לשמוע כלל לדברי המשנה הברייתות כי המציאות אינה רלוונטית....

חושב שכדאי להעמיק במה שכתבתי והתכוונתי ולא להסיק מסקנות שגויות.
זה מענה נחמד, אבל אתה כתבת במפורש על דברים שגדו"י אומרים לך "אל תיגע" ונותנים לך כללים והלכות מאוד ברורות, אתה כותס "זה פסגה" "זה לא לכל אחד" וכו.
 
אבל אתה כתבת במפורש על דברים שגדו"י אומרים לך "אל תיגע" ונותנים לך כללים והלכות מאוד ברורות, אתה כותס "זה פסגה" "זה לא לכל אחד" וכו.
חלילה, מה שע"פ השו"ע אסור זה חד משמעי בלי הסתייגויות.
יש גדרים של הרחקה בזה צריך להיות חכם ופרקטי וכ"א צריך להתאים את עצמו ליכולותיו, קרי גדולי ישראל אסרו את השימוש באינטרנט כדי לא לבוא לאיסורים וכל שאר מרעין בישין האם אדם שיש לו את הסינון הנצרך בשבילו יכול כשהוא גולש לפתוח פורומים תורניים שמחזקים את ידיעותיו התורניות ומלבנים לו נושאים חשובים ביהדות? התשובה תלוי כל אדם היכן הוא עומד....
האם גדולי ישראל ייצאו בהצהרה שזה נצרך? ממש לא, למה לפתוח פתח למי שלא נצרך לכך-אברכים יראים ששוקדים בביהמ"ד על הוויות אביי ורבא...
וכפירוש הגר"א על הפס' "הולך בישרו ירא ה'" בדרך הישר שלו לכל צד אפי' שבזים לו וכו'...
 
ראשי תחתית