יתכן שפורום סוחף יותר בגלל שיש מחויבות להשיב וכו' כשמגיבים על דבריך (או שלא?)בפשטות:
א. אין הבדל בין שימוש באינטרנט, לרבות אתר קול הלשון וכיו"ב, לבין פורומים.
וכמובן תלוי על מה דנים, והאם עושים זאת באופן ראוי ונכון.לזמן בו ממילא היה על המחשב, והיה מכלה זמן באתרי חדשות וכיוצא בכל זה
זה בטוח!ז. ככל שמציאות של פורומים קיימת, ודאי שעדיף שהם יתנהלו כראוי כגון פורום נפלא ומיוחד זה שזכינו לו.
מי למשל?ועוד רבנים
מרן הראש"ל הגר"ד משתמש במחשב.מי למשל?
יש לו אינטרנט?!?!כגון מרן הראשון לציון רבינו יצחק יוסף שליט"א שמקליד את שיעוריו בעצמו ועוד רבנים.
ממה כבודו מזועזע כ"כ?יש לו אינטרנט?!?!
א. אם אין לו אינטרנט מה זה נוגע לנידוננו.ממה כבודו מזועזע כ"כ?
אבל אחרי שגדר את עצמו - רבנים וגדולי תורה רבים הורו במעשיהם שמותר.
אני אמרתי שיש להם מחשב.
הרב יצחק ידוע שכותב את הילקוט יוסף בעצמו עם לפטופ קטן.
והראש"ל שליט"א יש לו בלשכתו מחשב.
אינטרנט מאן דכר שמיה.
מורנו הגריח"ס שליט"אמי למשל?
???מרן הראשון לציון רבינו יצחק יוסף שליט"א שמקליד את שיעוריו בעצמו ועוד רבנים.
מתוכם כמה שחתמו על מכתבים נגד, וצ''ע
גם אם גדולי ישראל אוחזים ברמה מסוימת מאוד גבוהה, או דורשים דרישות וגדרים שלאדם הפרטי הדרישות הללו הם פחות מציאותיים ורלוונטים, נראה לי שהם בעיקר מציבים יעד שאליו אנו צריכים להגיע או לדעת שזה הפסגה למי שיכול בכך...
יפה. יש"כ.בקיצור, לא צריך לקחת את דבריהם מידי ברצינות...!
שם לב, כמה הסתייגויות יש לך כדי לא לקבל את דבריהם.
1. גדולי ישראל אוחזים ברמה מסוימת מאוד גבוהה.
2. הם דורשים דרישות וגדרים שלאדם הפרטי הדרישות הללו הם פחות מציאותיים ורלוונטים.
3. הם בעיקר מציבים יעד שאליו אנו צריכים להגיע.
4. הם רק רוצים שנדע שזה הפסגה.
5. וכל זה רק למי שיכול בכך.
ולא הסתפקת בכך, אלא הגעת למסקנה:
שמי שבכל אופן לוקח את דבריהם כפשוטם - אין בו צדקות, אין כאן מעשה של גדלות נפש,
אלא יש לו מידה רעה של גסות הרוח והוא אינו מכיר את מקומו...!
עם גישה כזו אין שום צורך לשמוע את דעת גדולי הדור,
הרי דבריהם אינם מציאותיים ואינם רלוונטיים...!
הם גם לא מתכוונים למעשה... מדובר רק ביעד... בהצבעה על הפסגה...
גם אם גדולי ישראל אוחזים ברמה מסוימת מאוד גבוהה, או דורשים דרישות וגדרים שלאדם הפרטי הדרישות הללו הם פחות מציאותיים ורלוונטים,
נראה לי שהם בעיקר מציבים יעד שאליו אנו צריכים להגיע או לדעת שזה הפסגה למי שיכול בכך...
לא ראיתי את שליח בי"ד כופה אותך להרים את הידיים מהמקלדת"הרי שגזרו בית דין גזירה ודימו שרוב הקהל יכולין לעמוד בה ואחר שגזרוה פקפקו העם בה ולא פשטה ברוב הקהל הרי זו בטלה ואינן רשאין לכוף את העם ללכת בה" (רמב"ם הלכות ממרים פרק ב).
זה כמו לקחת את "מתי יגיעו מעשיי למעשי אבותיי" של תנא דבי אליהו או "כל אדם יכול להיות כמשה רבינו" של הרמב"ם ואת ההסבר שהכוונה כל אחד לפי כוחותיו ומעלותיו ואין הכוונה שמישהו יכול להיות כמשה רבינו כפשוטו או כאבות הקד', ואז להתקיף איך אפשר להסתייג ולא לקבל את דברי התד"א והר"מ כפשוטם ולפי זה אין לשמוע כלל לדברי המשנה הברייתות כי המציאות אינה רלוונטית....בקיצור, לא צריך לקחת את דבריהם מידי ברצינות...!
שם לב, כמה הסתייגויות יש לך כדי לא לקבל את דבריהם.
1. גדולי ישראל אוחזים ברמה מסוימת מאוד גבוהה.
2. הם דורשים דרישות וגדרים שלאדם הפרטי הדרישות הללו הם פחות מציאותיים ורלוונטים.
3. הם בעיקר מציבים יעד שאליו אנו צריכים להגיע.
4. הם רק רוצים שנדע שזה הפסגה.
5. וכל זה רק למי שיכול בכך.
ולא הסתפקת בכך, אלא הגעת למסקנה:
שמי שבכל אופן לוקח את דבריהם כפשוטם - אין בו צדקות, אין כאן מעשה של גדלות נפש,
אלא יש לו מידה רעה של גסות הרוח והוא אינו מכיר את מקומו...!
עם גישה כזו אין שום צורך לשמוע את דעת גדולי הדור,
הרי דבריהם אינם מציאותיים ואינם רלוונטיים...!
הם גם לא מתכוונים למעשה... מדובר רק ביעד... בהצבעה על הפסגה...
זה מענה נחמד, אבל אתה כתבת במפורש על דברים שגדו"י אומרים לך "אל תיגע" ונותנים לך כללים והלכות מאוד ברורות, אתה כותס "זה פסגה" "זה לא לכל אחד" וכו.זה כמו לקחת את "מתי יגיעו מעשיי למעשי אבותיי" של תנא דבי אליהו או "כל אדם יכול להיות כמשה רבינו" של הרמב"ם ואת ההסבר שהכוונה כל אחד לפי כוחותיו ומעלותיו ואין הכוונה שמישהו יכול להיות כמשה רבינו כפשוטו או כאבות הקד', ואז להתקיף איך אפשר להסתייג ולא לקבל את דברי התד"א והר"מ כפשוטם ולפי זה אין לשמוע כלל לדברי המשנה הברייתות כי המציאות אינה רלוונטית....
חושב שכדאי להעמיק במה שכתבתי והתכוונתי ולא להסיק מסקנות שגויות.
חלילה, מה שע"פ השו"ע אסור זה חד משמעי בלי הסתייגויות.אבל אתה כתבת במפורש על דברים שגדו"י אומרים לך "אל תיגע" ונותנים לך כללים והלכות מאוד ברורות, אתה כותס "זה פסגה" "זה לא לכל אחד" וכו.