מה דעת גדולי ישראל על פורומים?

  • יוזם האשכול יוזם האשכול חיי עולם
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
גם אם גדולי ישראל אוחזים ברמה מסוימת מאוד גבוהה, או דורשים דרישות וגדרים שלאדם הפרטי הדרישות הללו הם פחות מציאותיים ורלוונטים, נראה לי שהם בעיקר מציבים יעד שאליו אנו צריכים להגיע או לדעת שזה הפסגה למי שיכול בכך...

בקיצור, לא צריך לקחת את דבריהם מידי ברצינות...!

שם לב, כמה הסתייגויות יש לך כדי לא לקבל את דבריהם.

1. גדולי ישראל אוחזים ברמה מסוימת מאוד גבוהה.

2. הם דורשים דרישות וגדרים שלאדם הפרטי הדרישות הללו הם פחות מציאותיים ורלוונטים.

3. הם בעיקר מציבים יעד שאליו אנו צריכים להגיע.

4. הם רק רוצים שנדע שזה הפסגה.

5. וכל זה רק למי שיכול בכך.

ולא הסתפקת בכך, אלא הגעת למסקנה:

שמי שבכל אופן לוקח את דבריהם כפשוטם - אין בו צדקות, אין כאן מעשה של גדלות נפש,

אלא יש לו מידה רעה של גסות הרוח והוא אינו מכיר את מקומו...!

עם גישה כזו אין שום צורך לשמוע את דעת גדולי הדור,

הרי דבריהם אינם מציאותיים ואינם רלוונטיים...!

הם גם לא מתכוונים למעשה... מדובר רק ביעד... בהצבעה על הפסגה...
 
בקיצור, לא צריך לקחת את דבריהם מידי ברצינות...!

שם לב, כמה הסתייגויות יש לך כדי לא לקבל את דבריהם.

1. גדולי ישראל אוחזים ברמה מסוימת מאוד גבוהה.

2. הם דורשים דרישות וגדרים שלאדם הפרטי הדרישות הללו הם פחות מציאותיים ורלוונטים.

3. הם בעיקר מציבים יעד שאליו אנו צריכים להגיע.

4. הם רק רוצים שנדע שזה הפסגה.

5. וכל זה רק למי שיכול בכך.

ולא הסתפקת בכך, אלא הגעת למסקנה:

שמי שבכל אופן לוקח את דבריהם כפשוטם - אין בו צדקות, אין כאן מעשה של גדלות נפש,

אלא יש לו מידה רעה של גסות הרוח והוא אינו מכיר את מקומו...!

עם גישה כזו אין שום צורך לשמוע את דעת גדולי הדור,

הרי דבריהם אינם מציאותיים ואינם רלוונטיים...!

הם גם לא מתכוונים למעשה... מדובר רק ביעד... בהצבעה על הפסגה...
יפה. יש"כ.
 
גם אם גדולי ישראל אוחזים ברמה מסוימת מאוד גבוהה, או דורשים דרישות וגדרים שלאדם הפרטי הדרישות הללו הם פחות מציאותיים ורלוונטים,
נראה לי שהם בעיקר מציבים יעד שאליו אנו צריכים להגיע או לדעת שזה הפסגה למי שיכול בכך...

"הרי שגזרו בית דין גזירה ודימו שרוב הקהל יכולין לעמוד בה ואחר שגזרוה פקפקו העם בה ולא פשטה ברוב הקהל הרי זו בטלה ואינן רשאין לכוף את העם ללכת בה" (רמב"ם הלכות ממרים פרק ב).
 
"הרי שגזרו בית דין גזירה ודימו שרוב הקהל יכולין לעמוד בה ואחר שגזרוה פקפקו העם בה ולא פשטה ברוב הקהל הרי זו בטלה ואינן רשאין לכוף את העם ללכת בה" (רמב"ם הלכות ממרים פרק ב).
לא ראיתי את שליח בי"ד כופה אותך להרים את הידיים מהמקלדת
 
בקיצור, לא צריך לקחת את דבריהם מידי ברצינות...!

שם לב, כמה הסתייגויות יש לך כדי לא לקבל את דבריהם.

1. גדולי ישראל אוחזים ברמה מסוימת מאוד גבוהה.

2. הם דורשים דרישות וגדרים שלאדם הפרטי הדרישות הללו הם פחות מציאותיים ורלוונטים.

3. הם בעיקר מציבים יעד שאליו אנו צריכים להגיע.

4. הם רק רוצים שנדע שזה הפסגה.

5. וכל זה רק למי שיכול בכך.

ולא הסתפקת בכך, אלא הגעת למסקנה:

שמי שבכל אופן לוקח את דבריהם כפשוטם - אין בו צדקות, אין כאן מעשה של גדלות נפש,

אלא יש לו מידה רעה של גסות הרוח והוא אינו מכיר את מקומו...!

עם גישה כזו אין שום צורך לשמוע את דעת גדולי הדור,

הרי דבריהם אינם מציאותיים ואינם רלוונטיים...!

הם גם לא מתכוונים למעשה... מדובר רק ביעד... בהצבעה על הפסגה...
זה כמו לקחת את "מתי יגיעו מעשיי למעשי אבותיי" של תנא דבי אליהו או "כל אדם יכול להיות כמשה רבינו" של הרמב"ם ואת ההסבר שהכוונה כל אחד לפי כוחותיו ומעלותיו ואין הכוונה שמישהו יכול להיות כמשה רבינו כפשוטו או כאבות הקד', ואז להתקיף איך אפשר להסתייג ולא לקבל את דברי התד"א והר"מ כפשוטם ולפי זה אין לשמוע כלל לדברי המשנה הברייתות כי המציאות אינה רלוונטית....
חושב שכדאי להעמיק במה שכתבתי והתכוונתי ולא להסיק מסקנות שגויות.
 
זה כמו לקחת את "מתי יגיעו מעשיי למעשי אבותיי" של תנא דבי אליהו או "כל אדם יכול להיות כמשה רבינו" של הרמב"ם ואת ההסבר שהכוונה כל אחד לפי כוחותיו ומעלותיו ואין הכוונה שמישהו יכול להיות כמשה רבינו כפשוטו או כאבות הקד', ואז להתקיף איך אפשר להסתייג ולא לקבל את דברי התד"א והר"מ כפשוטם ולפי זה אין לשמוע כלל לדברי המשנה הברייתות כי המציאות אינה רלוונטית....

חושב שכדאי להעמיק במה שכתבתי והתכוונתי ולא להסיק מסקנות שגויות.
זה מענה נחמד, אבל אתה כתבת במפורש על דברים שגדו"י אומרים לך "אל תיגע" ונותנים לך כללים והלכות מאוד ברורות, אתה כותס "זה פסגה" "זה לא לכל אחד" וכו.
 
אבל אתה כתבת במפורש על דברים שגדו"י אומרים לך "אל תיגע" ונותנים לך כללים והלכות מאוד ברורות, אתה כותס "זה פסגה" "זה לא לכל אחד" וכו.
חלילה, מה שע"פ השו"ע אסור זה חד משמעי בלי הסתייגויות.
יש גדרים של הרחקה בזה צריך להיות חכם ופרקטי וכ"א צריך להתאים את עצמו ליכולותיו, קרי גדולי ישראל אסרו את השימוש באינטרנט כדי לא לבוא לאיסורים וכל שאר מרעין בישין האם אדם שיש לו את הסינון הנצרך בשבילו יכול כשהוא גולש לפתוח פורומים תורניים שמחזקים את ידיעותיו התורניות ומלבנים לו נושאים חשובים ביהדות? התשובה תלוי כל אדם היכן הוא עומד....
האם גדולי ישראל ייצאו בהצהרה שזה נצרך? ממש לא, למה לפתוח פתח למי שלא נצרך לכך-אברכים יראים ששוקדים בביהמ"ד על הוויות אביי ורבא...
וכפירוש הגר"א על הפס' "הולך בישרו ירא ה'" בדרך הישר שלו לכל צד אפי' שבזים לו וכו'...
 
ראשי תחתית