מאי שנא? אם בזה שהקב״ה לא צריך את הסכמתנו אינו אלא מושל ולא מלך!
אבל גם נאמר ״אשר מלך בטרם כל יציר נברא״?
אבל זו תהיה בחינת מושל!
לא כל כך הבנתי כוונתך, אבל עכשיו בזכותך עולה בי ביאור אולי אליו התכוונת:
אדון עולם אשר מלך בטרם כל יציר נברא - הוא מלך גם כשאין עדיין עולם נברא, כי יכול כל עת אשר לחפוץ לברוא עולם עם בני אדם שיקבלו מלכותו ברצון, נמצא שזה בהישג ידו, כלומר המלכות בכח ולא בפועל.
לעת נעשה בחפצו כל אזי מלך שמו נקרא - נשים לב למילה נקרא שעכשיו המלכות יצאה מהכוח אל הפועל!
ואחרי ככלות הכל לבדו ימלוך נורא - ימלוך בפועל כי המלכות מרצון.