דוגמא פשוטהכמו מה למשל איזה מנהגים תגיד לי אחד רק אחד שאתה יודע. ואיפה הם הביאו את זה בכלל?
הדלקת נרות שבת כפי שהעיד תלמידו הר' אברהם מונסה בספרו "פדה את אברהם"
דוגמא פשוטהכמו מה למשל איזה מנהגים תגיד לי אחד רק אחד שאתה יודע. ואיפה הם הביאו את זה בכלל?
יש שם גם על ברכת הלולב לנשים?דוגמא פשוטה
הדלקת נרות שבת כפי שהעיד תלמידו הר' אברהם מונסה בספרו "פדה את אברהם"
הצג קובץ מצורף 13799
דבריי נאמרו אך ורק על הלשכה שהם אלו שהוציאו את ההודעה.לשכת הרב אליהו הביאו דברים מפי הגר"מ אליהו, שהיה צדיק וקדוש.
לכתוב "אינני מאמין אפילו לא לרגע" על דברים שהעיד הגר"מ אליהו, זה ביזיון ת"ח חמור ביותר, גם אם נתלים ב"לשכה".
זה לא ראיה, כולכם מביאים לי דברים שממש עליהם הצד השני כתב שחכם עזרא היה נוהג כמותם.דוגמא פשוטה
הדלקת נרות שבת כפי שהעיד תלמידו הר' אברהם מונסה בספרו "פדה את אברהם"
הצג קובץ מצורף 13799
כאמור דבריי נאמרו אך ורק כלפי הלשכהבוודאי שאין מקום לכתוב על הגר"ע יוסף בלשון זלזול "ואם אמר או כתב כך אז מה" (לשם כך יש אפשרות דיווח להנהלה, לידיעתך).
אבל לגביך, הפוסל במומו פוסל, ולא רואה הגמל את דבשתו:
תלית זאת ב"לשכה" אבל ברור שהדברים יצאו מפיו של הגר"מ אליהו, ובעצם כתבת שהוא "משקר במצח נחושה". טול קורה מבין עיניך.
זו היתממות לשמה. ברור ופשוט שהלשכה הוציאו דברים מפיו ולא על דעת עצמם, והמעיד בשם ר' עזרא עטיה הוא הגר"מ אליהו ולא אנשי "הלשכה" שספק אם הכירוהו.
זה רק הראיהזה לא ראיה, כולכם מביאים לי דברים שממש עליהם הצד השני כתב שחכם עזרא היה נוהג כמותם.
תחפשו משהו אחר
בנו רבי דוד קיים. תשאל אותו ותשמע דברים ברורים.זה לא ראיה, כולכם מביאים לי דברים שממש עליהם הצד השני כתב שחכם עזרא היה נוהג כמותם.
תחפשו משהו אחר
נכון, רק כשמשהו כתוב באחד הספרים של מרן הגרע"י בחיים חיותו, וחתם את שמו על ראש הספר, אז מותר לומר שמישהו אחר שלח ידו והוסיף דברים.זו היתממות לשמה. ברור ופשוט שהלשכה הוציאו דברים מפיו ולא על דעת עצמם, והמעיד בשם ר' עזרא עטיה הוא הגר"מ אליהו ולא אנשי "הלשכה" שספק אם הכירוהו.
רק כשמשהו כתוב באחד הספרים של מרן הגרע"י בחיים חיותו, וחתם את שמו על ראש הספר, אז מותר לומר שמישהו אחר שלח ידו והוסיף דברים.
יש שם כללית , שמעיד שכך המנהג הפשוט בכל עדות המזרח שבירושלים, ועוד העיד שגדולי הדור הקודם היו בעצמם מביאים לנשים את הלולב שיברכויש שם גם על ברכת הלולב לנשים?
הקשר לכאן ברור.אני לא יודע למה אתה מתכוון, ומה הקשר לכאן. עכ"פ אני מאז ומעולם שללתי את הטענות הללו, שכביכול מישהו שלח ידו.
אתה רוצה שגם האחרים שאתה מוכיח אותם יתממו כמותך?
זה שאתה רוצה לטעון שיש רוב נגד מיעוט בסדר, ואפשר להתווכח על זה אם זה בכלל משנה.זה רק הראיה
שאם עוד אחד ועוד אחד ועוד אחד מעידים א, באותו פרט ובאותו אופן בלי שום שינוי [הן בהדלקת נרות והן בשמיטה]
ורק אחד מביא עדויות סותרות והפוכות , למי נשמע? , ולמי נאמין? [ובפרט שאותו אחד שמעיד הפוך הוא נוגע בדבר, אזאי גם עדותו פסולה]
לא. גם בספרי בנו מותר לומר שמלאך משמים שלח ידו ושתל 2 עמודים משמחי לב...נכון, רק כשמשהו כתוב באחד הספרים של מרן הגרע"י בחיים חיותו, וחתם את שמו על ראש הספר, אז מותר לומר שמישהו אחר שלח ידו והוסיף דברים.
ורק אחד מביא עדויות סותרות והפוכות , למי נשמע? , ולמי נאמין? [ובפרט שאותו אחד שמעיד הפוך הוא נוגע בדבר, אזאי גם עדותו פסולה]
חלילה מללכת לכיון כזה של "שקרן" וכד'למה בכלל לרדת לרזולוציה הזו של מי נאמן ומי שקרן?
ושוב אתה לוקח את זה לכיונים שלךגם אם יש עדויות סותרות, מקושיות לא מתים. אין צורך לפרשן, או להחליט מי יותר נאמן, כאשר מדובר בגדולי הדור.
לא ענית לי (כדרכך ודרכי חבירך) למה הוא יותר נגוע מהאחרים?ושוב אתה לוקח את זה לכיונים שלך
אך הכיוון שלי שונה - א'- זה לא עדות אחת מול חברתה, אלא זה אחד מול כמה , ב'- שהוא גם נגוע בדבר
אה , הכי פשוט שבעולםלמה הוא יותר נגוע מהאחרים?
מה זה קשור לנגוע?אה , הכי פשוט שבעולם
שאם אחד בא ועושה שינויים בכל המנהגים שנהגו עדות המזרח, אזאי הוא נגוע בדבר
מאשר אחרים שממשיכם את מה שנהגו כבר בלא שינויים אין במה להיות נגוע
אה , הכי פשוט שבעולם
שאם אחד בא ועושה שינויים בכל המנהגים שנהגו עדות המזרח, אזאי הוא נגוע בדבר
מאשר אחרים שממשיכם את מה שנהגו כבר בלא שינויים אין במה להיות נגוע
ואם המשיב היה ממשיך לדון ולנסות להוכיח כדבריו היה שותק. והמפרש פירש ששתיקה כהודאה ולא היא אלא נשאר בדעתו ולא מתווכח.
סליחה, קודם כל אני רוצה ברשותך להתווכח על זה שאתה אומר באופן מכליל ונחרץ שהרב עובדיה "שינה כל המנהגים". גם אלו שאומרים שהוא שינה, זה לא בדיוק כך, ויש לי בזה אריכות לא לעכשיו. וגב גם חלק מהאחרים שהוזכרו שינו מנהגים כשרצו.אה , הכי פשוט שבעולם
שאם אחד בא ועושה שינויים בכל המנהגים שנהגו עדות המזרח, אזאי הוא נגוע בדבר
מאשר אחרים שממשיכם את מה שנהגו כבר בלא שינויים אין במה להיות נגוע
מנהג הספרדים לא קשור רק לבבליםועוד שחכם עזרא לא היה בבלי, ואצלו זה לא היה ענין אם שינה הרב עובדיה מנהגים או לא.
אלא מאי הרב עובדיה לא הביא אותו כהגנה על זה שהוא שינה מנהגי הבבלים. אלא הביא אותו כסייעתא לעצם ההלכה, כי מי כמוהו (חכם עזרא) מורה.
אין מה להתווכח ודבר פשוט וברור הוא שמרן הגרע"י זצ"ל שינה הרבה ממנהגי הספרדים. ולאו דוקא מנהגי הבבליים אלא גם שאר עדות.סליחה, קודם כל אני רוצה ברשותך להתווכח על זה שאתה אומר באופן מכליל ונחרץ שהרב עובדיה "שינה כל המנהגים". גם אלו שאומרים שהוא שינה, זה לא בדיוק כך, ויש לי בזה אריכות לא לעכשיו. וגב גם חלק מהאחרים שהוזכרו שינו מנהגים כשרצו.
ועוד שחכם עזרא לא היה בבלי, ואצלו זה לא היה ענין אם שינה הרב עובדיה מנהגים או לא.
ולכן גם אם היה מרן הגרע"י רוצה להביא אותו כראיה וכהגנה, אז זה הגנה קלושה. כי הוא בעצמו לא בבלי אלא חלאבי.
אלא מאי הרב עובדיה לא הביא אותו כהגנה על זה שהוא שינה מנהגי הבבלים. אלא הביא אותו כסייעתא לעצם ההלכה, כי מי כמוהו (חכם עזרא) מורה.