וכך ראוי לכל הצדדים ללא כפיה וכוחניות.מה שבעצם אנחנו מחזקים כיום את הפוסקים נגד הגר"ע יוסף שמקיימים בעצמם ולא תגורו מפני איש.
וכך ראוי לכל הצדדים ללא כפיה וכוחניות.מה שבעצם אנחנו מחזקים כיום את הפוסקים נגד הגר"ע יוסף שמקיימים בעצמם ולא תגורו מפני איש.
על מה אתה מדבר??מנהג הספרדים לא קשור רק לבבלים
אלא לכל הספרדים כולל חלאבים מרוקאים בבלים ועוד
לא בדיוק הבנתי מה אתה רוצה ואיך זה קושר לדיון שאני מתנהל כרגע עם @כאחד העם, אשמח שתרחיבהביאו כסייעתא שחיזק אותו להמשיך לפסוק כאשר עם לבבו ולא להתייחס למתנגדים החריפים.
"ואף שהיו כמה מבני בבל מתרעמים על שאני פוסק נגד ספר "בן איש חי", החזיק בידי מורי הגאון רבי עזרא עטייה זצ"ל, ועודד אותי להמשיך להורות בהלכה כאשר עם לבבי, ולא להשגיח על דברי ההמון האלה, אשר לא ידעו ולא יבינו" (הקדמה להליכות עולם ח"א).
מה שבעצם אנחנו מחזקים כיום את הפוסקים נגד הגר"ע יוסף שמקיימים בעצמם ולא תגורו מפני איש.
אפשר פירוט מה שינה בתחילה שנוגע רק לבבלים ומה התווסף במשך הזמן שנוגע לשאר עדות? תודהעל מה אתה מדבר??
כאילו שכל העדות שהזכרת נוהגים אותו דבר , נכון?
עיקר "השינויים" (כלשונך) שעשה אז מרן, ושעליהם הביא סיוע מחכם עזרא באותה תקופה, היה על מנהגי הבבלים.
לא של המרוקאים (ובטח לא של החלאבים) שרק כעשור ויותר אחר כך, התחיל "לטפל" "ולשנות" במנהגים שלהם.
אין צורך, הדברים ידועים.אפשר פירוט מה שינה בתחילה שנוגע רק לבבלים ומה התווסף במשך הזמן שנוגע לשאר עדות? תודה
בנושאים המדוברים נהגו אותו דברעל מה אתה מדבר??
כאילו שכל העדות שהזכרת נוהגים אותו דבר , נכון?
אני לא יודעאין צורך, הדברים ידועים.
אולי יותר מדויק לומר במחלוקתיו עם הבאח?ובכל אופן, כפי שכתבתי, המקומות שבהם הביא סיוע מחכם עזרא הם בעיקר, במנהגי הבבלים שפסק נגדם.
זה לא מדוייק! שם הוא מתווכח לא באופן כללי, אלא על מנהג מסויים שמרן חכם עזרא רצה ליישב את המנהג שנהגו במצרים כי רצה לומר שכן יש צד כזה בפוסקים, ולא הוי רק דעת המקובלים. ע"ש.
א. הדלקת נרות , כולם הדליקו ואח"כ בירכו
זה בדיוק מה שכתבתי
ולא רק זה, גם בספר גדולת אלישע דנגור שהיה רבה של בבל לפני הבן איש חי, כתב להדיא שמנהג בבל לברך ואח"כ להדליק ורק שהיו מי שנהגו אחרת. ע"ש.
מה גם בספר? הרב ניסים מעתיק מהספר גדולות אלישע כ"י.ולא רק זה, גם בספר גדולת אלישע דנגור שהיה רבה של בבל לפני הבן איש חי, כתב להדיא שמנהג בבל לברך ואח"כ להדליק ורק שהיו מי שנהגו אחרת. ע"ש.
העתקת את זה
שטויות והבליםולא רק זה, גם בספר גדולת אלישע דנגור שהיה רבה של בבל לפני הבן איש חי, כתב להדיא שמנהג בבל לברך ואח"כ להדליק ורק שהיו מי שנהגו אחרת. ע"ש.
לגבי הדלקת נרות אתה טועה, הרי גם בבבל עצמה המנהג הקדום לפני הבן איש חי היה לברך ואח"כ להדליק וכמו שכתב הרב גדולת אלישע.בנושאים המדוברים נהגו אותו דבר
א. הדלקת נרות , כולם הדליקו ואח"כ בירכו
ב. ברכת הטבילה, כולם טבלו ואח"כ בירכו
ג. ברכות לולב וכד', כולם נענעו עם ברכה
ד. ברכות השבח דתפילה, כולם בירכו
יש עוד דוגמאות - אבל אלה בעיקר , ובכל אלו נהגו בכל עדות המזרח בלא יוצא מן הכלל
הגבת לפני הזמןלגבי הדלקת נרות אתה טועה, הרי גם בבבל עצמה המנהג הקדום לפני הבן איש חי היה לברך ואח"כ להדליק וכמו שכתב הרב גדולת אלישע.
לא קראתי את דבריו, וברוך שכיוונתי להרב יין הטוב...מה גם בספר? הרב ניסים מעתיק מהספר גדולות אלישע כ"י.
אתה על גבול ההזויכן היה מנהג ירושלים וכמו שהעיר מהר"א מאני בתשובתו.
העתקת את זה
מפה
ועתה אענה את חלקי - וכפי שהגבתי שם באשכול , מה שהעלו מהר' יצחק ניסים זה סה"כ הוא בא להשיב על דברי הרב עובדיה, והוא לא מעיד על בגדד כי הוא היה אחרי הבא"ח
ושם בויכוח נסוב- אודות מה "שהמציא" הרב עובדיה , שבבגדאד נהגו לברך ולהדליק עד שבא הבא"ח ושינה המנהג
אולם זה שקר- כי להדיא הבא"ח בחיבור שמפורסם היום בשם "מקבציאל" שנה שניה פרשת נח כותב להדיא בזה"ל
ודע כי יש קצת נשים פה עירנו שמנהגם להתחיל בברכה בנר אחרון וקודם שיאמרו תבת "להדליק" מסיימים ההדלקה וזורקים הפתילה ומשלימים הברכה, וכו'
[ושם מערער על מנהג זה]
ומסיים הבא"ח - ולכן אין לנו אלא מנהג אשר נתפשט בכל המקומות שתדליק ותסיים כל ההדלקה ואח"כ תברך.
להדיא- הבן איש חי מעיד על מנהג בבל, שמיעוט היו עושים תוך כדי הדלקה, ודחה מנהגם, ולכן מקיים את המנהג הרווח שנתפשט בכל המקומות.
נמצא שהבא"ח- גופיה מעיד על מנהג בגדד הרווח, ולא כמו שייחסו שהוא שינה המנהג
שטויות והבלים
בגדולות אלישע מביא את המנהג שכתבתי לעיל, "שמיעוט" היו נוהגים לעשות תוך כדי הדלקה, בדיוק כמו שכתב הבא"ח שהבאתי, וכלל לא מדבר מה המנהג הרווח, וכלל לא כותב שהיו מברכות ומדליקות
וזה לשון הגדולות אלישע רס"ג סק"ז- דכותב להדיא בבגדד שיש מקצת שנוהגים לברך ולהדליק יחד וגומרים ההדלקה עם סיום הברכה, ועליהם- צועק שאין זה טוב כי מתעסקים בברכה , וממש כהבא"ח לעיל.
א"כ אינו מטעמו של הבא"ח שזה מדיני קבלת שבת וזה מדיני מתעסק בברכהוזה לשון הגדולות אלישע רס"ג סק"ז- דכותב להדיא בבגדד שיש מקצת שנוהגים לברך ולהדליק יחד וגומרים ההדלקה עם סיום הברכה, ועליהם- צועק שאין זה טוב כי מתעסקים בברכה , וממש כהבא"ח לעיל.
לא נכנסתי לטעמים אלא למנהגא"כ אינו מטעמו של הבא"ח שזה מדיני קבלת שבת וזה מדיני מתעסק בברכה
ועדיין לא היה המנהג כך אצל כולם כמו שאתה צועק ומאידך מעתיק אחרת מדבריךאתה על גבול ההזוי
מפורש - בר' אליהו מני שהמנהג להדליק ואח"כ לברך
וז"ל יין הטוב מהדורה החדשה עמ' לט- דשם למטה הביא מכתב מר' אליהו מני דכותב להדיא שרוב הנשים נוהגים כהחסד לאלפים, והיינו כהרמ"א להדליק ואח"כ לברך,
חוץ מבני ביתו שעשו כמנהג לעיל תוך כדי דיבור היו מברכות ומדליקות כאחד
חסר לך גם הבנה אני רואהועדיין לא היה המנהג כך אצל כולם כמו שאתה צועק ומאידך מעתיק אחרת מדבריך
אבל זה מוכיח לך שלא כולם חששו לקבלת שבת בברכהלא נכנסתי לטעמים אלא למנהג
שניהם העידו אותו מנהג בדיוק
ולא כמו ההבלים שנזרקו פה בפורום בשעה האחרונה
ברורחסר לך גם הבנה אני רואה
גם המיעוט עשו זאת מחשש של קבלת שבת בהדלקה ולכן נהגו מנהג שלישי דלא כהשו"ע , אלא שהבא"ח והגדולות אלישע לא הסכימו עם זה כל אחד מחמת סיבותיואבל לא כולם באופן גורף
אתה מנסח מאוד יפה אבל אני מנסח יותר ברורגם המיעוט עשו זאת מחשש של קבלת שבת בהדלקה ולכן נהגו מנהג שלישי דלא כהשו"ע , אלא שהבא"ח והגדולות אלישע לא הסכימו עם זה כל אחד מחמת סיבותיו
אז בוא אני אסביר את דבריי וכוונתי: אולי הייתי צריך להרחיב מההתחלה, כדי שלא תטעו בדבריי ואולי לא דקדקתי בלשוני אבל כוונתי ברורה.העתקת את זה
מפה
ועתה אענה את חלקי - וכפי שהגבתי שם באשכול , מה שהעלו מהר' יצחק ניסים זה סה"כ הוא בא להשיב על דברי הרב עובדיה, והוא לא מעיד על בגדד כי הוא היה אחרי הבא"ח
ושם בויכוח נסוב- אודות מה "שהמציא" הרב עובדיה , שבבגדאד נהגו לברך ולהדליק עד שבא הבא"ח ושינה המנהג
אולם זה שקר- כי להדיא הבא"ח בחיבור שמפורסם היום בשם "מקבציאל" שנה שניה פרשת נח כותב להדיא בזה"ל
ודע כי יש קצת נשים פה עירנו שמנהגם להתחיל בברכה בנר אחרון וקודם שיאמרו תבת "להדליק" מסיימים ההדלקה וזורקים הפתילה ומשלימים הברכה, וכו'
[ושם מערער על מנהג זה]
ומסיים הבא"ח - ולכן אין לנו אלא מנהג אשר נתפשט בכל המקומות שתדליק ותסיים כל ההדלקה ואח"כ תברך.
להדיא- הבן איש חי מעיד על מנהג בבל, שמיעוט היו עושים תוך כדי הדלקה, ודחה מנהגם, ולכן מקיים את המנהג הרווח שנתפשט בכל המקומות.
נמצא שהבא"ח- גופיה מעיד על מנהג בגדד הרווח, ולא כמו שייחסו שהוא שינה המנהג
שטויות והבלים
בגדולות אלישע מביא את המנהג שכתבתי לעיל, "שמיעוט" היו נוהגים לעשות תוך כדי הדלקה, בדיוק כמו שכתב הבא"ח שהבאתי, וכלל לא מדבר מה המנהג הרווח, וכלל לא כותב שהיו מברכות ומדליקות
וזה לשון הגדולות אלישע רס"ג סק"ז- דכותב להדיא בבגדד שיש מקצת שנוהגים לברך ולהדליק יחד וגומרים ההדלקה עם סיום הברכה, ועליהם- צועק שאין זה טוב כי מתעסקים בברכה , וממש כהבא"ח לעיל.
ומה עם כל השאר שלא ענית עליהםהגבת לפני הזמן
כבר עניתי שזה הבל ורעות רוח
כדרך המחנה שלך השמטת את המקום שהוא כתב ממש סמוך לפני זה בזה"ל, "בכאן (ירושלים) לא יש מנהג קבוע לנשים על זה". ולזה התכוונתי תעיין במקור בפנים ותראהאתה על גבול ההזוי
מפורש - בר' אליהו מני שהמנהג להדליק ואח"כ לברך
וז"ל יין הטוב מהדורה החדשה עמ' לט- דשם למטה הביא מכתב מר' אליהו מני דכותב להדיא שרוב הנשים נוהגים כהחסד לאלפים, והיינו כהרמ"א להדליק ואח"כ לברך,
חוץ מבני ביתו שעשו כמנהג לעיל תוך כדי דיבור היו מברכות ומדליקות כאחד
אז בוא נעשה סדרכדרך המחנה שלך השמטת את המקום שהוא כתב ממש סמוך לפני זה בזה"ל, "בכאן (ירושלים) לא יש מנהג קבוע לנשים על זה". ולזה התכוונתי תעיין במקור בפנים ותראה
אז אתה לא רק הזוי אלא גם ש...
עשו את שאינו זוכה כזוכה???כדרך המחנה שלך השמטת