כוכב מיעקב
חבר קבוע
- הצטרף
- 30/9/25
- הודעות
- 250
אני מכיר את דבריו שכתב שם הגר"ש אליהו שליט"א, ראיתי את זה מזמן כבר...ואם חשק ליבך לברר יותר את שיטת מרן בזה, עיין במאמרו של בנו הגר״ש אליהו בקובץ בדרכו ח״ב ובבדרכו ח״ד במאמר הגר״א ליאור, וכן בקונטרס בשם מרדכי במאמר תלמידו הקרוב הגר״ד זעפרני.
ומה שניסה להסביר שם, על פי ההלכה, אפשר לדחות שאין זה חשיבות הלכתית שמתמשך כל אותם ימים עד פסח שני, אלא היא מתחדשת בפסח שני. וזה פשוט.
ואף שהביא ראיה מהזוהר שיש "הארה" שמתמשך כל אותם שלשים יום, אין זה ענין להלכה אם יש הארה או אין הארה, והרי פשוט שאי אפשר לעשות קרבן פסח בכ"ט ניסן או בז' אייר, אלא אך ורק בפסח שני עצמו בי"ד אייר. וא"א להביא ראיה או סיוע של ממש לענין הלכה מדבר שהוא על פי הסוד והקבלה. ומי שפוסק הלכות ע"פ דברים כאלה עובר על איסור כלאים, וכמו שכתב החתם סופר בתשובותיו חאו"ח סי' נא.