נשמח למלא
א"א פשוט לשלוח הודעה ריקה אז - .נשמח למלא
חח, הוא התכוין שנשמח לקבל את התשובה המלאה של החכם הנז', ולא התכוין להלין על הנקודה כפי שהבנת.א"א פשוט לשלוח הודעה ריקה אז - .
באמת לא הבנת דבר פשוט כ''כנשמח למלא
שנשמח לקבל את התשובה המלאה
מחילה...באמת לא הבנת דבר פשוט כ''כ
יישר כח.מצורף
לא עברתי על רוב התשובה, אבל לא זכור לי רמב"ם מהתקופה שלמדתי את הסוגיאוכל הראשונים שמשמע להדיא מדבריהם אחרת כגון רמב''ם ועוד.
בתשובה הוא מציין.על איזה "רמב"ם ועוד" מדובר?
מה פחות משכנע...בתשובה הוא מציין.
אני לא נכנס אם היא ראיה מוכרחת או לא.
אבל זה הסגנון התשובות הכללי.
לא נכנס לשום מקור בפנ''ע לעומק
זה פחות משכנע.
הכי פחות משכנעמה פחות משכנע...
יש לך ריב"ש מפורש שאומר כך והרבה מפוסקי זמנינו לא דנו בכלל בדבריו וכנראה לא ראו אותו.
הכנראה הזה.וכנראה
לא רק זולענ''ד מסתבר שת''ח בסדר גודל שלהם ראו ריב''ש מפורש
ריב''ש אינו שו''ת עלום שנתגלה בגניזה הקהירית.
בקיצור יש לת''ח שלומד סוגיות, לראות האם תשובה נכתבה בצורה רצינית, או שסימן המטרה, וכולם לא ראו, טעו, לא חשבו, לא נולדו...לא רק זו
אלא אף הב"י עצמו מביא את הריב"ש הנ"ל באותו תשובה לגבי נושא אחר, ואין מי שלא ראה את הריב"ש הזה
אלא שכלפי מה שכתב דאזלינן "קרוב למחצה" לא סברו כוותיה
שו"ת הריב"ש סימן קצא - שמעוט מצוי ר"ל שהוא קרוב למחצה ורגיל להיות. דומיא דמעוט מצוי המוזכר למפרשי' ז"ל בסירכות הריאה דאע"ג דאזלי' בתר רובא ואחזוקי אסור' לא מחזקינן אפ"ה צריך לבדוק בסירכות הריאה מפני שהוא מעוט מצוי.אף שבאמת צריך לעיין היטב בדברי הריב''ש האם כשמדבר על מיעוט המצוי, הוא גם ברוב "קבוע" בטבע העולם, או ברוב מקרי, שיש בזה חילוק גדול בפוסקים, וכמו שמבאר הריב''ש עצמו במקומות אחרים. ומבואר בהרחבה בשב שמעתתא בשמעתתא האחרונה, מהריטב''א ועוד הרבה ראשונים.
וכאן זה דבר שהווה בדרך העולם, והוא דבר שעתיד לבא ואין להתעלם ממנו שיבא.
ולא רק רוב במקרה, שיש לומר דיתכן שכעת אין כל בסיס שזה יקרה.
וראיתי לגר''י אפרתי בגליון הליכות שדה תשס''ה עמ' 143, וכן להג''ר אשר וייס פ' שמיני, שהביאו דברי הריב''ש, ואעפ''כ כתב שם הגריש''א לחוש להרבה פחות מזה.
מצד ראיות ברורות, של חשש של החמצת יין ג' פעמים בשנה, גמ' בגיטין
וגם בדיקת הריאה בגלל מיעוט המצוי, למרות שרוב בהמות כשרת ואינם טריפות.
וזה ראיות מאד חזקות.
וחייב לומר דגם הריב''ש לא מיירי במיעוט המצוי בטבע העולם, וכלשון הפוסקים "כי כן יסד מלכו של עולם", זה מיעוט קבוע ואין להתעלם ממנו.
ולהורות לציבור, שגם אם יש חשש של תולעים 25 אחוז, ויותר, אין צריך לבדוק. זה להאכיל את עם ישראל תולעים, בתורת ודאי, וה' הטוב יכפר בעד.
ומה איכפ''ל דאנשים נזהרים ומדקדקים במצוות?
וכמובן אם הוא מיעוט שאינו שכיח כלל כמו שבטריפה אין בודקים טריפות המוח, ועוד, א''צ לבדוק, והשכל הישר מורה כן. וברור.
סירכת הריאה היא קרובה לחמישים אחוז?לא הבנתי, למה מיעוט המצוי בסירכת הראיה אינו בטבע העולם?
אתה מקשה עלי או על הריב"ש? זה מה שהוא כותב, לא?סירכת הריאה היא קרובה לחמישים אחוז?
אני מנסה להבין כוונת הריב''ש המדוייקת.אתה מקשה עלי או על הריב"ש? זה מה שהוא כותב, לא?
עשר אחוז זה נוטה לכיון מחצה?!והפירוש קרוב למחצה, היינו שנטה לכיוון המחצה