במחשבה שניה
חבר חדש
- הצטרף
- 23/1/25
- הודעות
- 101
ובמה מתבטאת ההכרה בגר"ר אלבז?ובמה מתבטאת ההכרה בהגר"א לוי ראש ישיבת שכר שכיר?
ובמה מתבטאת ההכרה בגר"ר אלבז?ובמה מתבטאת ההכרה בהגר"א לוי ראש ישיבת שכר שכיר?
בציבור הספרדי או הליטאי?ובמה מתבטאת ההכרה בגר"ר אלבז?
באמת שאיני יודע.ובמה מתבטאת ההכרה בהגר"א לוי ראש ישיבת שכר שכיר?
בהרבה מאוד דברים, והכרעות של המועצת.ובמה מתבטאת ההכרה בגר"ר אלבז?
במועצת הליטאית בלאו הכי אין שום משמעות לחבריה ולרוב הכריעו מי שלא היו חברי המועצת כהגרי"ש הגר"ח וכעת הגר"דבהרבה מאוד דברים, והכרעות של המועצת.
במה מתבטא חוסר ההיכרות של ההנהגה הליטאית בחבר המועצת מרן רה"י הגר"י עדס שליט"א משאר חברי המועצת?
ההבדל הוא שהגר"א לוי שליט"א הוא אחד מעוד ראשי ישיבות שהשפעתם הרישמית היא רק בהיותם כקבוצה (קצת בדומה למועצת החכמים) מתחת להנהגה 'מלמעלה'. בשונה מהגר"י עדס שליט"א לרפו"ש שנתמנה בטייטל של נציג הספרדים (אחרי הגר"נ טולדנו זצוק"ל) שאמור להביא קול נוסף ולעיתים שונה במועצת, דבר שלא מתממש כשלמעשה אין לו יכולת השפעה אמיתית בהחלטות.ובמה מתבטאת ההכרה בהגר"א לוי ראש ישיבת שכר שכיר?
אם תספר לי למה הספרדים אמורים להיות שונים בכל מה שנוגע להנהגה הרשמית של דגל התורה אולי אני יבין למה הגר"י עדס אינו משפיע.בשונה מהגר"י עדס שליט"א לרפו"ש שנתמנה בטייטל של נציג הספרדים (אחרי הגר"נ טולדנו זצוק"ל) שאמור להביא קול נוסף ולעיתים שונה במועצת,
מקבלים את נכדיו ונכדותיו למוסדותובמה מתבטאת ההכרה בהגר"א לוי ראש ישיבת שכר שכיר?
גם את בני ונכדי מרן הגר"י עדס שליט"א מקבלים למוסדות.מקבלים את נכדיו ונכדותיו למוסדות
וגם רבים אחרים. ההבדל הוא שבשונה ממה שהיה מתבקש מהציבור הליטאי להכיר במשפחות המרביצי ובתוכם הגר"י שליט"א כחלק מהם, למעשה יש אכזבה עמוקה מההתנהלות כלפיהם (מה שכנראה הביא את מרנן הגר"א סלים שליט"א והגר"ש זעפראני שליט"א לשנות כיוון) , ואין צורך לציין שגם נכדי הגר"י נימנים במשוואה של אחד קפה ארבע סוכר..גם את בני ונכדי מרן הגר"י עדס שליט"א מקבלים למוסדות.
כי הם לא מקללים בערביתגם את בני ונכדי מרן הגר"י עדס שליט"א מקבלים למוסדות.
אין בעיה שימשיכו במשוואה זו, ולענ"ד אפשר בהחלט לנסות להציע להם, להשתמש בסוכר חום, אדרבה, האורגני פחות מזיק..משוואה של אחד קפה ארבע סוכר..
אגב על זה אני יודע שלפחות במקומות מסוימים זה לא נכון, אני לא יודע על כל מקום.וגם רבים אחרים. ההבדל הוא שבשונה ממה שהיה מתבקש מהציבור הליטאי להכיר במשפחות המרביצי ובתוכם הגר"י שליט"א כחלק מהם, למעשה יש אכזבה עמוקה מההתנהלות כלפיהם (מה שכנראה הביא את מרנן הגר"א סלים שליט"א והגר"ש זעפראני שליט"א לשנות כיוון) , ואין צורך לציין שגם נכדי הגר"י נימנים במשוואה של אחד קפה ארבע סוכר..
ממש לא זו הסיבה, אלא שאין למנהלי המוסדות האשכנזים כח לעשות את הסינון שגם הגר"ש והגר"א יודעים שהוא נצרך כי זה לא צורך שלהם, והגר"ש ששזה צורך של הציבור שלו בונה מוסדות שבהם הסינון יהיה מובנה, אם הוא באמת יצליח לפלג את הציבור קיים סיכוי סביר שלא תהיה כמעט אפליה ביחס לציבור שלו.(מה שכנראה הביא את מרנן הגר"א סלים שליט"א והגר"ש זעפראני שליט"א לשנות כיוון)
לא נראה לי שאתה כ"כ בקי בפוליטיקה הפנים ספרדית....אגב על זה אני יודע שלפחות במקומות מסוימים זה לא נכון, אני לא יודע על כל מקום.
ממש לא זו הסיבה, אלא שאין למנהלי המוסדות האשכנזים כח לעשות את הסינון שגם הגר"ש והגר"א יודעים שהוא נצרך כי זה לא צורך שלהם, והגר"ש ששזה צורך של הציבור שלו בונה מוסדות שבהם הסינון יהיה מובנה, אם הוא באמת יצליח לפלג את הציבור קיים סיכוי סביר שלא תהיה כמעט אפליה ביחס לציבור שלו.
אני באמת לא בקיאלא נראה לי שאתה כ"כ בקי בפוליטיקה הפנים ספרדית....
לכן כדאי שלא תניח הנחות בלי בסיסאני באמת לא בקיא
יש לי חברים שמשתתפים באיגוד ודומיו שכך הבנתי מהם על האיגוד של הרב זעפרני, אשמח שתתקן אותי.לכן כדאי שלא תניח הנחות בלי בסיס
הרב זעפרני לא מנסה לפלג את הציבור. הציבור הספרדי כיום מורכב ברובו הגדול מבני תורה בוגרי ישיבות ובדר"כ המוסדות הותיקים פחות מתאימים להם. כך יוצא שיש ציבור שצריך את המוסדות של הגר"ש ויש ציבור שמספיק לו המוסדות הותיקים.יש לי חברים שמשתתפים באיגוד ודומיו שכך הבנתי מהם על האיגוד של הרב זעפרני, אשמח שתתקן אותי.
הציבור הספרדי כיום מורכב ברובו הגדול מבני תורה בוגרי ישיבות ספרדיות ולכן בדר"כ המוסדות הותיקים פחות מתאימים להם.
חבל מאד שההתייחסות להגר"י עדס הוא כמו ההתייחסות להגר"א לויובמה מתבטאת ההכרה בהגר"א לוי ראש ישיבת שכר שכיר?