מערכה בפרשה • ה'שיעור כללי' בפרשה

נידון מקיף ומעמיק בענין השייך לפרשת השבוע, מאת הרה"ג אליהו ברכה שליט"א
יישר כח!!
נפלא עד מאוד
אני רואה שזהו גיליון י' כבר שיו"ל בס"ד
אולי תעלו את שאר הגיליונות הקודמים כסדר, ויהיה לתועלת הלומדים החשובים
 
תודה רבה לכם.
אמרתי אעלה... באשכולות הגפן.
 

קבצים מצורפים

ניתן לצרף רק שלשה קבצים, והחוט המשולש ל'ו במהרה ימ'תק, כשלשה שאכלו כאחד, תפסת מרובה לא תפסת לבל יהיו כעדר הקבצי'ם דכולה אין בהם.
 

קבצים מצורפים

ויבוא השלישי, שלשה בדים של שלשה קנים, שלשה קני מנורה כפתור ופרח, רדה עמי אל תעמוד לבל יהא פרח זימון אלא בחצרות הקודש יפריחו וילבלבו
 

קבצים מצורפים

מצורף גליון לפרשה הבאה פרשת ויגש - הלכות והליכות הקשורים להליכה בדרך ויציאה לדרך.
ותודה רבה לכל המפרגנים, טוב עין הוא יבורך.
 

קבצים מצורפים

מבהיל בגאונותו
שמא יחשוף לנו מיהו?
ומה חיבר עד היום הזה???
 
הגאון העצום רבי אליהו ברכה מח"ס תולדות נח. ומח"ס משנת הגט ועוד, אבן יקרה בכולל ברכת אברהם.
 
מצורף גיליון פרשת שמות - לתועלת הוגי הורה ומתענגיה
תודה רבה, ישר כך!
זכורני שהעליתי כבר ביום שני, אולי ארעה תקלה, והבאת עלי ברכה ואתיא מכללה.
אשריך שנתת לבך ועינך להיות שמח במערכותיהם של ישראל.
והנה הורה הגבר תיבת הורה וצריכה להיות תורה כתיב בה.
 
כבודו מתכוון כאשכולות הגפן
כבוד דניאל איש חמודות הניצול מגוב האריות כשיראה מילי דצחותא מנאי אנא עניא יצטרך לצאת מלהבות בשן ואף מתוך הקופסא אף שלא בתקופת ימי ניסן ויהיה כאילני מלבלבי לכבוד חודש שבט הבעל"ט.
ובכן כת"ר התרכז בתיבת אשכולות, אך אות הקישור קשורה לתיבה שלפניה, אמרתי אעלה בתמר, אך נמתק המר ונעלם התמר ומ'אעלה' פניתי אל האשכולות, ותל"מ.
ובלא"ה ב' הוא מנין קטן של כ', והיינו בת כ'ף בלא מעשה קו'ף.
ובהאי מילתא מדאתינן להכי אזכיר מה שנחלקו אם ששה בכרס אחת או שישים בכרס אחד, ודורשי רשומות אמרו שענין זה רמוז בפסוק בתהילים "בֵּרַךְ בָּנַיִךְ בְּקִרְבֵּךְ" היינו ריבוי הילודים בתוך מעי האשה, וביארו דמ"ד ששה בכרס דריש לראשי תיבות ב-ב-ב בא לכל ששה, ואילו מ"ד שישים המה מלכות שפיל לסיפיה כ-כ-כ ואתא לכלל שישים, והוא נפלא, וחתימנא בברכה.
 
הדברים נכוחים וברורים, וכשהכתב רבה על הנקודה אתה דורש את הכתב, אך כיון שהניקוד משולש הרי הוחזק לנקד, והו"ל להקדים ה ב' דאותיות קודם ה ג' דנקודות
 
אין מוקדם ומאוחר, הנני מביא מחר, ומאז תמול שלשום, היינו יום ראשון, ויסר ביום ההוא את העקודים, וירבו עליהם הנקודים, והמה בכתובים בלתי נקודות, כעתירת דניאל איש חמודות, ואתה שלום מאלוקי המערכה, ואני לעצמי אהיה ברכה.
 

בין הסדרים:

ראשי תחתית