מערכה בפרשה • ה'שיעור כללי' בפרשה

כבודו מתכוון כאשכולות הגפן
כבוד דניאל איש חמודות הניצול מגוב האריות כשיראה מילי דצחותא מנאי אנא עניא יצטרך לצאת מלהבות בשן ואף מתוך הקופסא אף שלא בתקופת ימי ניסן ויהיה כאילני מלבלבי לכבוד חודש שבט הבעל"ט.
ובכן כת"ר התרכז בתיבת אשכולות, אך אות הקישור קשורה לתיבה שלפניה, אמרתי אעלה בתמר, אך נמתק המר ונעלם התמר ומ'אעלה' פניתי אל האשכולות, ותל"מ.
ובלא"ה ב' הוא מנין קטן של כ', והיינו בת כ'ף בלא מעשה קו'ף.
ובהאי מילתא מדאתינן להכי אזכיר מה שנחלקו אם ששה בכרס אחת או שישים בכרס אחד, ודורשי רשומות אמרו שענין זה רמוז בפסוק בתהילים "בֵּרַךְ בָּנַיִךְ בְּקִרְבֵּךְ" היינו ריבוי הילודים בתוך מעי האשה, וביארו דמ"ד ששה בכרס דריש לראשי תיבות ב-ב-ב בא לכל ששה, ואילו מ"ד שישים המה מלכות שפיל לסיפיה כ-כ-כ ואתא לכלל שישים, והוא נפלא, וחתימנא בברכה.
 
הדברים נכוחים וברורים, וכשהכתב רבה על הנקודה אתה דורש את הכתב, אך כיון שהניקוד משולש הרי הוחזק לנקד, והו"ל להקדים ה ב' דאותיות קודם ה ג' דנקודות
 
אין מוקדם ומאוחר, הנני מביא מחר, ומאז תמול שלשום, היינו יום ראשון, ויסר ביום ההוא את העקודים, וירבו עליהם הנקודים, והמה בכתובים בלתי נקודות, כעתירת דניאל איש חמודות, ואתה שלום מאלוקי המערכה, ואני לעצמי אהיה ברכה.
 
ראה בתוך הגיליון, מעשה שסיפר רבינו חיים פלאג'י על הגה"ק רבי אליהו הכהן מאיזמיר שחגר באבנט וגילה שזה נחש.
 
מערכה בענין "הנזהר ממשהו חמץ בפסח - מובטח לו שלא יחטא כל השנה"


פסח כשר ושמח, יהי רצון שנזכה השנה לאכול מן הזבחים והפסחים בבית קודשנו ותפארתנו.

1743936585829.png
 

קבצים מצורפים

שבוע טוב, שנשמע בשורות טובות, שבת שלום.

מצורף גיליון פרשת שמיני
נושא כשרות (בענין טמטום הנגרם ממאכלות אסורות).

1745416642513.jpeg
 

קבצים מצורפים

ראשי תחתית