משיב כהלכה
חבר בכיר
- הצטרף
- 18/12/24
- הודעות
- 2,675
פשוט וברור
ואם הגר"ע היה מתיר פאה, היית כותב מיד "פשוט וברור" באופן אוטומט.
פשוט וברור
וכיום רבים מרבני האשכנזים מודים בזה. ראה לגר"מ שטרנבוך בספריו האחרונים, ובדרשות שובה מה שמעורר על זה. ועוד.
לא.ואם הגר"ע היה מתיר פאה, היית כותב מיד "פשוט וברור" באופן אוטומט.
לא אמרתי שסתר דבריו הראשונים, אלא שרואים בזה "סכנה גדולה ליצר הרע ופריצות".חלמא טבא חזית. "רבים מרבני האשכנזים"...
הגר"מ שטרנבוך בספריו האחרונים לא סתר את הראשונים, ובני ביתו העידו שעד עצם היום הזה הוא מפנה כל אחד ששואל בענין הפאה לעיין בספרו הראשון "דת והלכה" שם הרחיב את היריעה וביאר הכל.
ומה שמעורר בשבת שובה על פאות פרוצות, ומדבר הרבה על פאות פרוצות, גם זה הסבירו בני ביתו שכחלק מהתנאי לקבלתו לראב"ד העדה החרדית היה שלא יוציא לאור את ספרו "דת והלכה" במהדורות נוספות, ויתן לציבור "לשכוח" ממנו, כמו כן שיעורר הרבה על פאות פרוצות, ותנאי שלישי שאשתו שחבשה פאה תחבוש מעתה מטפחת כמנהג המקום, והסכים.
ולכן גם בספריו האחרונים תמצא שעורר על פאות פרוצות, אבל עם זאת לא סתר דבריו הראשונים ולא חזר בו מעולם.
בספריו האחרונים לא סתר את הראשונים
אבל הדבר הזה פשוט וברור לרגיל במשנתו שזה הסיבה שהחמיר
הכי מצחיק זה ספר מיוסף עד יוסף, שטוען שהגרע''י מחמיר יותר מהבא''ח. וכבר נשאתי ונתתי עמו בזה. ושתיק ולא אמר מידי.כמחמיר באופן כללי, ולשכתב את ההיסטוריה.
הרב משיב כהלכה חייב אני לפרגן לך על ידיעותך המרובות אשרי הפורום שזוכה לכתיבתך פהמשיב כהלכה
חלמא טבא חזית. "רבים מרבני האשכנזים"...
הגר"מ שטרנבוך בספריו האחרונים לא סתר את הראשונים, ובני ביתו העידו שעד עצם היום הזה הוא מפנה כל אחד ששואל בענין הפאה לעיין בספרו הראשון "דת והלכה" שם הרחיב את היריעה וביאר הכל.
ומה שמעורר בשבת שובה על פאות פרוצות, ומדבר הרבה על פאות פרוצות, גם זה הסבירו בני ביתו שכחלק מהתנאי לקבלתו לראב"ד העדה החרדית היה שלא יוציא לאור את ספרו "דת והלכה" במהדורות נוספות, ויתן לציבור "לשכוח" ממנו, כמו כן שיעורר הרבה על פאות פרוצות, ותנאי שלישי שאשתו שחבשה פאה תחבוש מעתה מטפחת כמנהג המקום, והסכים.
ולכן גם בספריו האחרונים תמצא שעורר על פאות פרוצות, אבל עם זאת לא סתר דבריו הראשונים ולא חזר בו מעולם.
כמו כן היקל בענין ישיבה משותפת באירועים משפחתיים:
"ואמרתי להביא קצת סמך נוסף להנ"ל, ממ"ש הלבוש בסוף או"ח (מנהגים אות ל"ו), שאע"פ שכתב בספר חסידים שבכל מקום שאנשים ונשים רואים זא"ז בסעודת נישואין, אין לברך שהשמחה במעונו, לפי שאין שמחה לפני הקב"ה כשיש הרהורי עבירה, מ"מ אין נזהרין עכשיו בזה, וה"ט משום שעכשיו מורגלות הנשים הרבה בין האנשים, ואין כאן הרהורי עבירה כ"כ, דדמיין באפן כקאקי חיורי מרוב הרגלן בינינו וכיון דדשו דשו" (יביע אומר חלק ו' או"ח סימן י"ג, וכמדומה שהוא עצמו תועד באירועים כאלה).
אין החי מכחיש את החי, ומשה ובית דינו קיים, וכל אחד יכול לשאולהגר"מ שטרנבוך בספריו האחרונים לא סתר את הראשונים, ובני ביתו העידו שעד עצם היום הזה הוא מפנה כל אחד ששואל בענין הפאה לעיין בספרו הראשון "דת והלכה" שם הרחיב את היריעה וביאר הכל.
בקיצור התעלם ממה שכתבתי, איידי דטריד למפלט...אין החי מכחיש את החי, ומשה ובית דינו קיים, וכל אחד יכול לשאול
כל מה שכתבת על המינוי וכו' פשוט מגוחך למי שמכיר קצת את הפולטיקה בעדה"ח והגרמ"ש, כך שאין צורך אפילו להכחיש
וגם מה שכתבת על "ספריו האחרונים" כנראה שלא הצצת בעמוד השער לראות מתי כל ספר נדפס, וכמובן שכחת מלהביא מ"ש בתשוה"נ בחלקים המאוחרים
וכ"ז לבד ממה שמעורר ע"ז בדרשותיו לא פעם ובמיוחד בשבת שובה
אין החי מכחיש את החי, ומשה ובית דינו קיים, וכל אחד יכול לשאול
כל מה שכתבת על המינוי וכו' פשוט מגוחך למי שמכיר קצת את הפולטיקה בעדה"ח והגרמ"ש, כך שאין צורך אפילו להכחיש
וגם מה שכתבת על "ספריו האחרונים" כנראה שלא הצצת בעמוד השער לראות מתי כל ספר נדפס, וכמובן שכחת מלהביא מ"ש בתשוה"נ בחלקים המאוחרים
וכ"ז לבד ממה שמעורר ע"ז בדרשותיו לא פעם ובמיוחד בשבת שובה
בקיצור התעלם ממה שכתבתי, איידי דטריד למפלט...