אם הם היו יושבים ללמוד זה וודאי היה שמחה גדולה.
רק שבדר"כ הם נשארים לשבת 'על הברזלים', ולכן זה לצערנו.
המכוון היה שזה יום שכולם נשארים בו ערים, ולא נחשב צער.
אגב - ייתכן שיש גם להביא בחשבון את הצער של הבושה מפני החברים וכו' על כך שלא נשאר ער כל הלילה.
לא יודע מה יותר גורם צער - הבושה מהחברים או העייפות.
אני מסכים שזה לא צער להישאר ער בליל שבועות, ואני חושב שכיום יותר צער הוא ללכת לישון בליל שבועות....
אבל לגבי 'יושבי הברזילים' - למעשה לענ"ד זה עדיף, ועדיין יש בזה תועלת, כיון שעכ"פ בחלק מהלילה הם לומדים,
ואם האברכים בביכנ"ס לוקחים קצת אחריות על זולתם שלא זכו (שיעור, חברותא, לימוד קבוצתי, דיבור בלימוד),
אזי ניתן לראות שיש להם אוזן לשמוע ולב להבין דווקא בלילה הזה,
וזה משובב נפש לראות כאלו שהינם רחוקים בד"כ מדף גמרא, נהנים כל רגע באישון לילה...