כהנא דמסייע
חבר בכיר
- הצטרף
- 27/3/25
- הודעות
- 1,072
לא כתבתי לגופו של כותב כלום וידועה הערכתי לרב @כהן אך הטענות כאן לדעתי קלושות וניתנות לפתרון במעט תבונה. הא ותו לאלגופו של כותב מעכירות את הדיון.
לא כתבתי לגופו של כותב כלום וידועה הערכתי לרב @כהן אך הטענות כאן לדעתי קלושות וניתנות לפתרון במעט תבונה. הא ותו לאלגופו של כותב מעכירות את הדיון.
זה בדיוק מה שטענתי.וכן לגבי פגיעה בתפילה,
אני לומד כל הלילה,מעטים הם שלא פוגע להם בתפלה.
ואז מתפלל לא בנץ, או שהולך שעה וחצי לפני עלות השחר?אני הולך לישון. שעה וחצי.
לענ''ד החכמה בהלכה, לדעתי היא העדינות להלך בחכמה, בין שלל המקורות והמנהגים, וההכרעה בין דברים סותריםבסוף אתה מגיע למה שכתבתי אבל בצורה עדינה יותר.
מנסה לקום לנץ. אכן.אם לא בנץ - גם בזה יש עיקולי ופשורי אם מותר לישון לאחר עלות השחר, וכן מעלת התפלה בנץ וק"ש קודם הנץ, שיש בזה אריכות גדולה.
עכשיו אתה מגיע לתחלת האשכול.ולהרבות בלימוד תורה בתכנון נכון.
אני שמח שזה הייתה כוונתך מתחילה, אולם לא באתי אלא משום שהמשמעות של דבריך בהתחלה הייתה שרובא דאינשי אינם שייכים בהאי דינא, ולהם זה ביטול עונג יו''ט, ואין כאן היתר כי זה לא יום דין, וכו'.והזוהר והב"י והאר"י וסיעתם לא היה להם קשה להשאר, מרוב חשקם בתורה וקבלתה, ולפ"ז אפשר להסביר את לשון הזוהר 'חסידי קדמאי', דרק החסידים שהיו נשארים כך בחפץ לב ולא היו נרדמים היו עושים כן, ולא שאר האנשים.
עוד מראה מקומות בזה
מ"מ פסק לגבי התיקון שכיון שכל מי שנשאר ער "יודע את מעלת התיקון" וודאי שעושה זאת משמחה ואינו צער בשבילו.
(עיין חזו"ע שבת ח"ב עמ' רטז)
אם אתה נותן לי מוסר על דיבור גבוהה גבוהה, כנר' אני באמת חייב חשבון הנפשסתם לדבר ולכתוב גבוהה גבוהה כאילו בקי בכל התורה כולה.
כה"ח סי' ר"פ אות ד': ועוד עיין שם בפתח הדביר אות ב' מה שכתב לאסור לעשות תיקון כרת בליל שבת ולצער עצמו בנדידת השינה יעו"ש:
כמדומה שכת"ר לא מבין את דבריו, ובודאי לא בא הגחיד"א לכתוב דברים פשוטים וידועים לכלהצג קובץ מצורף 5357
מצטער מאד. אבל אתה ממש לא מבין את דברי החיד"א. זה דרכו, לכתוב את הסדר המינימלי וכמובן כל המוסיף מוסיפים לו. כמו שמופיע כמה שורות מתחת למה שציטטת לגבי קידוש בוקר של שבועות (ותקרא היטב ותראה שאין כוונת החיד"א להורות שיאכל מעט וילך לישון ואח"כ יאכל סעודה שלמה כמו שנוהגים היום חלק מהציבור).
אני מצטער שכת"ר נפגע ממה שכתבתי, וממש לא לזה התכוונתיומומלץ לפני שאתה מחלק תארים למי שאתה מתכתב איתו (כמו בעלי בתים) לברר אם הוא באמת ראוי לתואר הזה.
גם כאן. לא ראית שלעיל הבאתי אותו ודנתי בדבריו עי"ש.אם אתה נותן לי מוסר על דיבור גבוהה גבוהה, כנר' אני באמת חייב חשבון הנפש
בלי להכנס לדיון ביניכם, אבל נ''ל שכוונתו שבגלל שראה שהבאת אותו, ודנת בדבריו, הביא ממנו ראיות, דווקא.גם כאן. לא ראית שלעיל הבאתי אותו ודנתי בדבריו עי"ש.
לא ראיתי שהבאת את הנקודות שהבאתיגם כאן. לא ראית שלעיל הבאתי אותו ודנתי בדבריו עי"ש.
הבאתי את סוף דבריו, לאחר שנוקט שכן יש איסור [כדעת הפתה"ד והכה"ח] שמיישב את הענין של חג השבועות בב' דרכים וכו'.לא ראיתי שהבאת את הנקודות שהבאתי
יש הבדל, כיון שהצפיחית בדבש לא הביא את המקורות שהבאתי [אברבנאל ומהר"ל] ולכן לא ראה מקום לאסור אלא 'מסברא', ולכן כתב שמנהג ישראל יוכיח, אבל אני הבאתי מקורות לאיסור, וע"ז 'להג ולעג' 'ספיר ויהלום' כנגד מקורות ברורים בדברי סרק.ומצאתי שם שהוא גם כותב אותם "דברי להג ולעג" שכתב הרב @ספיר ויהלום -