איפה כתוב תקון כרת.אתה שהולך כפי האר"י, אתה לא בוכה בר"ה? או שאתה בוכה מתוך שמחה והתרוממות?
אם עושה כן לצורך כפרת עוונות כמו קריאת תהלים כמנין כפר וכדומה - מותר וכן מפורש בחמדת ימים
חמדת ימים אלול וראש השנה פרק ז אות ג
ג) אכן ה"א זה הדרך ישכון אור משפטו, כי הן לו בכח יגבר איש לעמוד חי לא ינום ולא יישן כל הלילה ויהיה מוכן לעמוד על משמרתו ולקום בעוד לילה לבא אל המלך ולהתחנן לו ולבקש מלפניו עליו ועל עמו שיוציא לאור משפטנו ויגזור עלינו ועל כל ישראל גזרות טובות ויכתבנו בספר חיים ובספר צדיקים ולא יפגע הדין במעט הצאן צאן קדשים חס ושלום, ויעסוק בתורה כפי כחו באימה וביראה ובחרדה וישלים השלשה ספרים אחרים של תהלים אשר נשארו לו עם הבקשה כנזכר לעיל בפרק ו', ובכן מכניע וקוצץ כל המשטינים והמקטרגים מעליו כמו שאמרו בזוהר בכמה מקומות בסגולת הקריאה והלימוד לראש אשמורות דכיון דאיהו פתח באורייתא כל אינון זינין בישין אעיל לון בנוקבהון דתהומא רבא וכו'.
וזה צורך בשאר הימים וקל וחומר בעצם היום הזה כי יבואו בני האלהים להתיצב על ה' ורבים בנפש יקיפו עלינו בקום למשפט אלהים, שצריך לקדם באשמורת לעסוק בתורה ולהתחנן לפני אלהי המשפט יכרית וישמיד שוטני נפשינו יפלו ולא יוכלו קום.
עם מקורות א"א להתכוח איתך, יש לך יכולות אנטליות. עובדה.
אבל צריך להבין מה הכוונה העומדת מאחרי הדברים.
אף א' לא התכוין לגרום סבל וצער. ודו"ק.