כהנא דמסייע
חבר מוביל
- הצטרף
- 27/3/25
- הודעות
- 1,812
לא כתבתי לגופו של כותב כלום וידועה הערכתי לרב @כהן אך הטענות כאן לדעתי קלושות וניתנות לפתרון במעט תבונה. הא ותו לאלגופו של כותב מעכירות את הדיון.
לא כתבתי לגופו של כותב כלום וידועה הערכתי לרב @כהן אך הטענות כאן לדעתי קלושות וניתנות לפתרון במעט תבונה. הא ותו לאלגופו של כותב מעכירות את הדיון.
www2.kolhalashon.com
זה בדיוק מה שטענתי.וכן לגבי פגיעה בתפילה,
אני לומד כל הלילה,מעטים הם שלא פוגע להם בתפלה.
ואז מתפלל לא בנץ, או שהולך שעה וחצי לפני עלות השחר?אני הולך לישון. שעה וחצי.
לענ''ד החכמה בהלכה, לדעתי היא העדינות להלך בחכמה, בין שלל המקורות והמנהגים, וההכרעה בין דברים סותריםבסוף אתה מגיע למה שכתבתי אבל בצורה עדינה יותר.
מנסה לקום לנץ. אכן.אם לא בנץ - גם בזה יש עיקולי ופשורי אם מותר לישון לאחר עלות השחר, וכן מעלת התפלה בנץ וק"ש קודם הנץ, שיש בזה אריכות גדולה.
עכשיו אתה מגיע לתחלת האשכול.ולהרבות בלימוד תורה בתכנון נכון.
אני שמח שזה הייתה כוונתך מתחילה, אולם לא באתי אלא משום שהמשמעות של דבריך בהתחלה הייתה שרובא דאינשי אינם שייכים בהאי דינא, ולהם זה ביטול עונג יו''ט, ואין כאן היתר כי זה לא יום דין, וכו'.והזוהר והב"י והאר"י וסיעתם לא היה להם קשה להשאר, מרוב חשקם בתורה וקבלתה, ולפ"ז אפשר להסביר את לשון הזוהר 'חסידי קדמאי', דרק החסידים שהיו נשארים כך בחפץ לב ולא היו נרדמים היו עושים כן, ולא שאר האנשים.

עוד מראה מקומות בזה
מ"מ פסק לגבי התיקון שכיון שכל מי שנשאר ער "יודע את מעלת התיקון" וודאי שעושה זאת משמחה ואינו צער בשבילו.
(עיין חזו"ע שבת ח"ב עמ' רטז)
אם אתה נותן לי מוסר על דיבור גבוהה גבוהה, כנר' אני באמת חייב חשבון הנפשסתם לדבר ולכתוב גבוהה גבוהה כאילו בקי בכל התורה כולה.
כה"ח סי' ר"פ אות ד': ועוד עיין שם בפתח הדביר אות ב' מה שכתב לאסור לעשות תיקון כרת בליל שבת ולצער עצמו בנדידת השינה יעו"ש:


כמדומה שכת"ר לא מבין את דבריו, ובודאי לא בא הגחיד"א לכתוב דברים פשוטים וידועים לכלהצג קובץ מצורף 5357
מצטער מאד. אבל אתה ממש לא מבין את דברי החיד"א. זה דרכו, לכתוב את הסדר המינימלי וכמובן כל המוסיף מוסיפים לו. כמו שמופיע כמה שורות מתחת למה שציטטת לגבי קידוש בוקר של שבועות (ותקרא היטב ותראה שאין כוונת החיד"א להורות שיאכל מעט וילך לישון ואח"כ יאכל סעודה שלמה כמו שנוהגים היום חלק מהציבור).

אני מצטער שכת"ר נפגע ממה שכתבתי, וממש לא לזה התכוונתיומומלץ לפני שאתה מחלק תארים למי שאתה מתכתב איתו (כמו בעלי בתים) לברר אם הוא באמת ראוי לתואר הזה.
גם כאן. לא ראית שלעיל הבאתי אותו ודנתי בדבריו עי"ש.אם אתה נותן לי מוסר על דיבור גבוהה גבוהה, כנר' אני באמת חייב חשבון הנפש
בלי להכנס לדיון ביניכם, אבל נ''ל שכוונתו שבגלל שראה שהבאת אותו, ודנת בדבריו, הביא ממנו ראיות, דווקא.גם כאן. לא ראית שלעיל הבאתי אותו ודנתי בדבריו עי"ש.
לא ראיתי שהבאת את הנקודות שהבאתיגם כאן. לא ראית שלעיל הבאתי אותו ודנתי בדבריו עי"ש.
הבאתי את סוף דבריו, לאחר שנוקט שכן יש איסור [כדעת הפתה"ד והכה"ח] שמיישב את הענין של חג השבועות בב' דרכים וכו'.לא ראיתי שהבאת את הנקודות שהבאתי
יש הבדל, כיון שהצפיחית בדבש לא הביא את המקורות שהבאתי [אברבנאל ומהר"ל] ולכן לא ראה מקום לאסור אלא 'מסברא', ולכן כתב שמנהג ישראל יוכיח, אבל אני הבאתי מקורות לאיסור, וע"ז 'להג ולעג' 'ספיר ויהלום' כנגד מקורות ברורים בדברי סרק.ומצאתי שם שהוא גם כותב אותם "דברי להג ולעג" שכתב הרב @ספיר ויהלום -
הולך בטל כישן דמי
לא יודע אם זה אותו כוונה...
יסוד ושורש העבודה -אתה באמת חושב שכוונת החיד"א שיאכל רק את המינימום האפשרי במהירות וילך ללמוד?
פשוט שהחיד"א מתכוון לומר את סדר ליל שבועות. אין בדבריו שום הוראה לקצר את הסעודה ושאר שיגעונות שיש לאנשים היום.
ולכן ברור שאין שום מקור לכך שהלימוד בלילה יבוא על חשבון עונג יו"ט, ובטח לא בחג זה שנאמר עליו שהכל מודים דבעינן נמי לכם.

שמח שאחרי יגיעה רבה סוף סוף מצאת מקור להנהגה השגויה הזאת, למעט באכילתו ביום טוב שהוא ציווי מהתורה, כדי לעשות תיקון שהוא מנהג. זה לדעתי עיוות גדול, והפיכת עיקר לטפל. אם אתה נוהג לעשות כל מעשיך על פי ספר יסוד ושורש העבודה, אשריך וטוב לך. אך לנו אין אלא דעת הפוסקים שלא הזכירו דבר כזה כלל, ואדרבא, הזהירו לא לגרוע משמחת יום טוב. מצורף בזה תשובת הגאון בעל אבני ישפה:יסוד ושורש העבודה -
הצג קובץ מצורף 5575

אתה לא מתיירא לכתוב כך על היסוד ושורש העבודה?לדעתי עיוות גדול, והפיכת עיקר לטפל
מחאתך על כבוד הרב הקדוש בעל יסו"ה מיותרת ואינה נכונה.אתה לא מתיירא לכתוב כך על היסוד ושורש העבודה?
גם אם נראה לך אחרת, קצת כבוד וד"א
לא נראה לי שעיינת היטב בכל הסוגיה הזאת וכל מה שנאמר כאן בעניין זה.זה בלי להיכנס שזה דיבר על מיעוט, וזה דיבר על ביטול, ולא קרב זא"ז
שותא דמר לא ידענא, החיד"א והיסוש"ה לא כתבו שחייבים למעט באכילה, זה הנהגה טובה, ומה להם להפוסקים להזכיר את זה, ולמה קשור לכאן אם מישהו נוהג בכל מעשיו ע"פ היסוש"השמח שאחרי יגיעה רבה סוף סוף מצאת מקור להנהגה השגויה הזאת, למעט באכילתו ביום טוב שהוא ציווי מהתורה, כדי לעשות תיקון שהוא מנהג. זה לדעתי עיוות גדול, והפיכת עיקר לטפל. אם אתה נוהג לעשות כל מעשיך על פי ספר יסוד ושורש העבודה, אשריך וטוב לך. אך לנו אין אלא דעת הפוסקים שלא הזכירו דבר כזה כלל, ואדרבא, הזהירו לא לגרוע משמחת יום טוב.
וכדבריו פסק גם הכה"ח -דוגמא אחת שזכורה לי כעת, שכתב על חג סוכות שמחויב אדם שלא לצאת כל שבעת החג מהסוכה לביתו כלל וכלל, אם לא לדבר הכרחי מאד. והמשיל שאם צריך לשתיה ומוכרח לצאת מן הסוכה לבית לומר להביא לו המשקה לסוכה, אסור לו לשהות בביתו רק שיעור הדיבורים של צרכי השתיה, ואם ישהה מעט יותר מכדי צרכו בבית עובר על מצות עשה של בסוכות תשבו, וכן על כל רגע ששהה בביתו חוץ לסוכה בלא הכרח.
וכבר תמהו עליו רבים, וביניהם בספר תפילת דוד נפש דוד (לאדר"ת עמ' רי) שהרי כל השנה כולה כל אחד בביתו יוצא ובא ואינו יושב בביתו בלי הרף, ומשום הכי בודאי 'תשבו כעין תדורו' הוא גם כשיוצא לפעמים להתענג ולטייל, ולא מסתבר שתחייב התורה לאדם שיהא יושב בביתו ז' ימים כבבית האסורים ח"ו, דהא דרכיה דרכי נועם כתיב (משלי ג' יז).


עניין מצוות סוכה היא רק דוגמא להנהגה של בעל יסו"ה ששייכת רק לצדיקי עליון, ויש עוד דוגמאות רבות כאלה, ולא כאן המקום לדון בזה, רק אביא מה שכבר כתב בספר תורת המועדים על השונה הלכות סימן תרל"ט שברור שאין הכוונה להיות בסוכה כפשוטו כל הזמן, כי סוכה לא הוי בית האסורים כמו שהגדיר החזו"א ואינו עובר על לאו, אלא הכוונה כשאין לו מניעה להיות בסוכה אסור לו להיות מחוץ לסוכה, וזוהי שיטת הפוסקים. אבל לא שיטת היסו"ה.שותא דמר לא ידענא, החיד"א והיסוש"ה לא כתבו שחייבים למעט באכילה, זה הנהגה טובה, ומה להם להפוסקים להזכיר את זה, ולמה קשור לכאן אם מישהו נוהג בכל מעשיו ע"פ היסוש"ה
וכדבריו פסק גם הכה"ח -
הצג קובץ מצורף 5594
ועי' מ"ש על זה בילקוט יוסף -