שאלה זו מצטרפת לעוד הרבה "שאלות" על עולם הישיבות...
- למה מכריחים לשים מגבעת על הראש ולא טלית??
בהרבה ישיבות ספרדיות לא מכריחים את זה
וגם היכן שכן, הרבה מחכמי הספרדים היו שמים כובע עם או בלי טלית על הראש, וגם הגרע''י לא הקפיד על כיסוי הראש בטלית כידוע
- למה מסלקים בחור שנוהג כפי שהורו גדולי ישראל להתחתן מוקדם??
המציאות מוכיחה שרוב ככל הבחורים לא ראויים להתחתן כלל לפני גיל 21, וכמובן שלכל כלל יש יוצא מן הכלל
- למה אין סדר קבוע אפי' של חצי שעה ללימוד הלכה בישיבה??
בטח שיש
רוב ככל הבחורים הרציניים לומדים 20-30 דק' ביום שו''ע משנה ברורה, אחרי שחרית, או בין הסדרים, כל אחד כדאית ליה
- למה בהרבה ישיבות נוהגים בימים הקדושים ביותר (ר"ה ויהכ"פ) בעת התפילה למחוא כפים ולדפוק וכו' בקצב הניגון ואין מוחה??
- למה בישיבות לא מניחים לבחורים לקרוא את התיקון הקדוש שנוסד ע"פ רבותינו בליל שבועות??
מעניין איך שאתם חסידי הגרע''י, פתאום אתם רוצים לקרוא תיקון ע''פ האר''י, למרות שאתם מסתפרים לפני מ'ט לעומר, נגד האר''י, והלוא מרן הרב עובדיה בעצמו פוסק שאין חיוב ללכת לפי האר''י (לאפוקי שיטת הבא''ח וכה''ח ועוד)
ויש לי חידוש בשביל כבודו, אפילו הרב יעקב הלל, מורה לבחורי ישיבה שלא לומר 'תיקון' ולא ללכת ע''פ האר''י, רק אחר החתונה
ובתכל'ס כל זה נכון, אולי גבי ישיבות קטנות, אבל בישיבות גדולות, אין שום ישיבה בעולם שיש משגיח שבודק מה בחור לומד
וגם מי שחשקה נפשו לצאת ידי הקבלה, די שיקרא את פסוקי התנ''ך מהתיקון, ובקריאה זריזה זה לוקח פחות משעה, ואפשר ללמוד גמ' כל הלילה, וכך אני נוהג מאז עמדי על דעתי, ולא הבנתי מה ה'עסק' שעושים מה''תיקון'', כי בסה''כ כבר בשעה 23.30, אפשר להיות אחרי 'תיקון'