ראיתי הקונטרס השבוע בבהכ"נ, ועברתי עליו מקופיא, והוא קונטרס יפה, יש בו מעט כפילויות והרבה דברים שיש לדון [גם העירוב בין המדרשים להלכה, נראה שכחו גדול באגדה, אבל לפי המשתקף מהחיבור הזה נראה שאין לו כ"כ ידיעה באחרונים ובקושי הוא מציין אליהם (הוא מחליף בין ספר כל החיים לספר כף החיים למהרח"ף, למשל), וכ"ז אני כותב אחר שאיני מכירו כלל], אבל הוא מציב ומעמיד יפה דברים ברורים.
וראו לו בעמ' עא אות ב'
שכתב וז"ל: מה שאמרו כח דהתירא עדיף, היינו כשנותן טעם לדבריו ובגוף הדין, אבל אם מתיר מכח ספיקי ספיקות שנראה לו להקל מחמתם, הרי שאין זה טעם בגוף הדין. והאפשרות לצרף ספיקות היתה ידועה לחכמים אחרים ומיאנו בזה מאיזה טעמים, אז אין בזה חידוש להחשיבו שיהיה עדיף. עכ"ל.
ודו"ק