כלומר כמו הצד השני...הביא לידי ביטוי וסידר בבהירות את מה שהיה בתת מודע
נתן שם וכינוי להרגשים
כלומר כמו הצד השני...הביא לידי ביטוי וסידר בבהירות את מה שהיה בתת מודע
נתן שם וכינוי להרגשים
מהו הצד הראשון ומהו הצד השני?כלומר כמו הצד השני...
אחד הביטויים היפים שמוזכרים שם הם על אותו אחר שמחזיק בידו כדוד טניס דמיוני
מהו הצד הראשון ומהו הצד השני?
ברור שזה עשה שינוי הרי אני בגלל זה שלחתי את בני לת״ת מוסדי עולם של הרב דוד אברהם (באמת! קודם קריאת החוברת רשמתי את בני לחיידר אשכנזי...) וכמוני אני מאמין שעוד רבים. לומר שהוא גרם להכל או אפילו לרוב השינוי זה הגזמה ובוודאי שלא אבל זה שיכנע רבים.אני בסך הכל מנסה להבין, האם מימד ההצלחה (המסחררת יש לומר, מהדורא שלישית!) של החוברת הוא שהיא כתובה יפה, ממוקד וכו',
או שזה הרבה יותר מזה, ובאמת הוא הצליח להביא לאיזה שינוי בחברה שלנו...
לי שהיתה לי מודעות עצמית על תהליכים חברתיים וציבוריים זה היה חידוד והבהרה.שהוא בסך הכל (בלי כל רצון להמעיט מערך החוברת) חידד והעיז להניח את התחושות שכל אחד מרגיש על השלחן.
אני בסך הכל מנסה להבין, האם מימד ההצלחה (המסחררת יש לומר, מהדורא שלישית!) של החוברת הוא שהיא כתובה יפה, ממוקד וכו',
או שזה הרבה יותר מזה, ובאמת הוא הצליח להביא לאיזה שינוי בחברה שלנו...
נ"ל כוונתו אם אתה מחבר הקונטרס "אריות קשורים בחוט".אני חושב משמע אני קיים. (אני חושב).
אולי בשביל שצעירי הצאן וגם חלק מהמבוגרים ידעו שלראשי הישיבות היה דעה טהורה ונקיה לש"ש (ופשוט שגם ל"צד השני") ולא סתם היו "משוכנזים ששנאו את מרן"מה בעצם הביא אותו להדפיס שוב את החוברת?
לכאורה לפחות במישור המפלגתי המרביצי כבר הצטרפו לש"ס [יהיו שיאמרו אפילו שהשתלטו עליה מבפנים]
המהדורה השלישית יצאה לאחרונה או לפני כמה חודשים?אם לשפוט לפי תאריך ההודעה האחרונה בתמונה דלהלן [ביחס לתאריך של ההודעה שקדמה לה], נראה שהפורום השכן ומנהליו עוקבים בהתענינות אחרי הפורום שלנו:
הצג קובץ מצורף 454
יפה אמרת!אולי בשביל שצעירי הצאן וגם חלק מהמבוגרים ידעו שלראשי הישיבות היה דעה טהורה ונקיה לש"ש (ופשוט שגם ל"צד השני") ולא סתם היו "משוכנזים ששנאו את מרן"
היום כשתנועת ש"ס מתנהלת באופן תורני וישיבתי, הצעירים אינם מבינים מדוע היה צורך להיבדל מהקו שנקטה אז התנועה.
ומאידך לולי שמרן זיע"א הצעיד את התנועה וסיקל האבנים והקוצים זרע וחרש, כנראה שלא היה היום מה לקצור - תוצאותיה המבורכות של התנועה בעשיה של תורה ורווחה למען כלל הציבור ובני התורה בפרט.
וזה שאמרו חז"ל עתיד הקב"ה לעשות מחול לצדיקים בגן עדן וכל אחד ואחד מראה באצבעו זה ה' קוינו לו.
והיינו שיושבים במחול (צורת עיגול) כל אחד ממקומו וכולם מצביעים לאותו מקום באמצע ואומרים זה ה' קוינו לו.
לא התרשמתי שהקונטרס נועד לשרת מטרה פוליטית, וכל הסוגיה של ש"ס היא שולית מאוד בסיפור, גם מצד הכותב.מה בעצם הביא אותו להדפיס שוב את החוברת?
לכאורה לפחות במישור המפלגתי המרביצי כבר הצטרפו לש"ס [יהיו שיאמרו אפילו שהשתלטו עליה מבפנים]
כנראה שמשהו באמצע.למעשה, האם הקונטרס הזה שינה לכם את החיים?! או לפחות משהו מהם?
או שמא הוא רק חידד את כל מה שאתם יודעים, והציב על השלחן את מה שלפעמים בורחים ממנו...
קונטרס - או כל מניפסט שהוא - לא משנה חיים של אנשים באופן ישיר אף פעם.
לי יש השערה ברורה מאוד מי המחבר ואשמור אותה לעצמי
לא יודע אם כתבת ברצינות או לא,ו... אני יודע בוודאות מי הכותב.
מה אכפת לי לכתוב את זה...
אם זה היית אתה זה לא היה "בוודאות גבוהה" אלא "בוודאות גמורה"!ב. בוודאות גבוהה - כותב הקונטרס הגיב באשכול הזה (לא אני).
התחמקות נאהאני חושב משמע אני קיים. (אני חושב).
וגם על זה לא ענית -אבל הגבת ''תודה''נ"ל כוונתו אם אתה מחבר הקונטרס "אריות קשורים בחוט".
עברת על הכל פסקה פסקה?לא איתי דבר שהתחדש במהדורה השלישית.
יש שינוי מהותי?עברת על הכל פסקה פסקה?
כנראה שלא..
באיזה ספר ראית שינוי מהותי ממהדורה למהדורה?יש שינוי מהותי?
מסכים לגמרי.לא יודע אם כתבת ברצינות או לא,
אבל אני יודע בוודאות את זהות הכותב.
שני רמזים:
א. בוודאות גמורה - זה לא אף אחד מהשמות שהוזכרו בתחילת האשכול,
ב. בוודאות גבוהה - כותב הקונטרס הגיב באשכול הזה (לא אני).
פשוט תגובה מדהימה! כל כך ישיר, לתוך המציאות הישרה, בלי כל הצטעצעויות המקובלות.האינטרס של מפרסמי החוברות הללו הוא למנוע את המצב שטובי הבחורים לומדים בישיבות האשכנזיות, מכמה סיבות, כל אחד והאינטרס הקטן שלו. לאחד מפריעה העובדה שבנו לא התקבל לישיבה אשכנזית טובה, לשני מפריעה העובדה שבחורים ספרדיים שלמדו בישיבות אשכנזיות לא ממהרים לקבל את מרותו של הגר"ע יוסף, כפי ששאף כל ימי חייו שהספרדים ללא יוצא מן הכלל ילכו לפי פסקיו. והשלישי בכלל רוצה להמליך את אחד הרבנים שלדעתו אינו מוכר מספיק בציבור הספרדי.
יתכן שהמצב העכשווי ישתנה מעט, לאורך תקופה של עשרות שנים, אבל הוא לא יתבטל עד ביאת גואל צדק, היות ויש כאן גלגל, שמתחיל (לגודל האבסורד) דוקא אצל בניהם של ה"מיוחסים", גם הרבנים וגם העסקנים, וכל מי שידו משגת לדחוף את בנו למוסדות אשכנזיים. לדוגמא, למרות שהגר"ע יוסף בעצמו למד במוסדות ספרדיים (ת"ת בני ציון בשכונת הבוכרים, ישיבת פורת יוסף), בניו כבר למדו בישיבות אשכנזיות נחשבות (חברון, הנגב, וכו'). כך גם בניהם של עסקני ש"ס. והמצב הזה גורם שהעידית הספרדית נמצאת שם, ובאופן טבעי, איכות הישיבות הספרדיות יורדת. ולכן אי אפשר לשכנע אדם ספרדי שיכניס את בנו לישיבה ספרדית, כאשר הוא יכול להכניסו לישיבה אשכנזית. וכמו בכל היצע וביקוש, הביקוש לישיבות האשכנזיות הוא תמיד גבוה.
יש הרבה ספרדים (ואני בתוכם) שבאופן מושכל בחרו שהילד שלהם ילמד במוסדות ספרדיים דוקא, שם אין הרגשת נחיתות כלשהי, ואין התעללות נפשית שמגיעה באופן טבעי מילדים אחרים, והם חושבים שספרדי צריך ללמוד במוסדות ספרדיים ולא לדחוף את עצמו למקומות שאינם מתאימים לו ואינם מעוניינים בו. לשיטתם, מוסד ספרדי הוא לכתחילה ולא בדיעבד, והם לא זקוקים לטובות של אף אחד. סוג האנשים האלה ממילא אינו זקוק ל"חוברות חיזוק" למיניהם.
אז מה יתרון לבעל הלשון?