אברך מרמות
חבר חדש
- הצטרף
- 1/9/25
- הודעות
- 11
לא! ולכן אחרים במועצת כדוגמת הגרא"ס שמעמיד תלמידים כראש ישיבה יותר משישים שנה קודמים לו!שנתיים ? נראה לך מספיק להנהיג את הדור ????
לא! ולכן אחרים במועצת כדוגמת הגרא"ס שמעמיד תלמידים כראש ישיבה יותר משישים שנה קודמים לו!שנתיים ? נראה לך מספיק להנהיג את הדור ????
"כולנו אחרי כבודו" (ציטוט)לא! ולכן אחרים במועצת כדוגמת הגרא"ס שמעמיד תלמידים כראש ישיבה יותר משישים שנה קודמים לו!
ציטוט שנאמר בענין מסויים, לכבוד ולתפארת."כולנו אחרי כבודו" (ציטוט)
חד משמעית זכה מרן הגר"ש בצלאל שליט"א בנתונים שמתאימים להנהיג (ע"פ התורה) סבלנות, כשרון עצום בדעת (מגדולי בעלי הדעת בדורינו) ובמידות, גדלות ואצילות, ובעיקר שקיעות בלימוד 60 שנה לא מש מהביהמ"ד, עם הסמל של התווית החיצונית אמנם אבל המסמלת "ראש ישיבת פורת יוסף"...הגר"ש בצלאל צריך להנהיג. יש לו את כל התכונות הנדרשות. תורה. גדלות. השקפה. מנהיגות.
יותר מותאם לראש הממשלה ומנהיג מפלגה, לא למנהיג תורני (גדול המנהיגים משה רבינו היה כבד פה ולשון...)רטוריקה וכריזמה
לא צריך להקטין אחרים כדי להבליט את מעלותיו של מרן ראש הישיבה שליט"א (חוץ מהזלזול בגדולי ישראל, וחוסר ההתמקדות במעלות האחרים)בפער עצום לעומת שני המנהיגים הקיימים
אמנם משה רבינו היה כבד פה, אבל המציאות היום היא שהמנהיגים הגדולים של הציבור החרדי, אלו ששינו וקידמו את המציאות בכל הכוח, ולפעמים גם הפכו את המציאות על פיה היו כריזמטיים מאוד ורטוריקאים. כך היה מרן הגר"ע זיע"א, כך הרב שך, וכך הרבי מליובוויטש. ייתכן שאם מנהיגי הדור היו נועדים עם הקב"ה באספקלריה המאירה, אז הם יכלו גם להיות כבדי פה וכבדי לשוןיותר מותאם לראש הממשלה ומנהיג מפלגה, לא למנהיג תורני (גדול המנהיגים משה רבינו היה כבד פה ולשון...)
הרב אלישיב, הרב שטיינמן-שינה את פני הציבור החרדי, הרב בעדני, הרב קנייבסקי, הרב סלים, הרב לנדו, עשו ועושים את זה מצוין בלי טיפת רטוריקה....אמנם משה רבינו היה כבד פה, אבל המציאות היום היא שהמנהיגים הגדולים של הציבור החרדי, אלו ששינו וקידמו את המציאות בכל הכוח, ולפעמים גם הפכו את המציאות על פיה היו כריזמטיים מאוד ורטוריקאים. כך היה מרן הגר"ע זיע"א, כך הרב שך, וכך הרבי מליובוויטש. ייתכן שאם מנהיגי הדור היו נועדים עם הקב"ה באספקלריה המאירה, אז הם יכלו גם להיות כבדי פה וכבדי לשון
והחזו"א ור' עזרא עטיה הגרב"צ ועוד לא שמענו שהיו בעלי רטוריקה.אמנם משה רבינו היה כבד פה, אבל המציאות היום היא שהמנהיגים הגדולים של הציבור החרדי, אלו ששינו וקידמו את המציאות בכל הכוח, ולפעמים גם הפכו את המציאות על פיה היו כריזמטיים מאוד ורטוריקאים. כך היה מרן הגר"ע זיע"א, כך הרב שך, וכך הרבי מליובוויטש. ייתכן שאם מנהיגי הדור היו נועדים עם הקב"ה באספקלריה המאירה, אז הם יכלו גם להיות כבדי פה וכבדי לשון
אכן, מה לעשות אין מבחן כניסה לפורום, לכן נוכל לראות כאן כל מיני סגנונות של אפס מחשבה, ולפעמים גם מתחת לאפס.עיון לא יכול להיות בהגדרה 'ביטול תורה באיכות', אם כבר אז בכמות - ביחס לכוללי הלכה. 'דעתך' היא דוגמא מצוינת להעדר עיון. ערבוב מושגים, כמו 'כמות' מול 'איכות', חוסר הבנה במה שקראת במקום אחר - 'ביטול תורה באיכות' - ושידכת בלי בדל שייכות לנידון, ובעיקר, אפס מחשבה.
ומרן הגרע"י זיע"א אחז אחרת, ואתה לא מסוגל לשמוע דעה זו.אני שמעתי את הרב בצלאל בשיחה, ומראהו ודיבורו כמלאך ה' צבקות, חדור ביראת שמים אמיתית, ומעביר אותה בצורה יוצאת דופן לשומעי לקחו.
אני לא חושב שמתפקידנו למנות אנשים למנהיגים, אבל ברור לי שיש לו את כל התכונות והיכולות להנהיג את הציבור.
חוץ מזה, כבר כתבתי באשכול אחר, שרה"י ר' מנשה טופיק אביעזרי אמר לי, שחכם בן ציון אבא שאול אמר לו, שאברך שלא לומד בכולל אחרי החתונה כמה שנים גמרא בעיון יצא גמד! (זו המילה שהוא אמר). ככה שדברי החכם בצלאל תואמים בדיוק לדברי חכם בן ציון אבא שאול.
מי שזה מפריע לו, שיעשה חושבין אם עצמו מדוע הוא לא יכול לקבל ביקורת, וחבל, שהציבור הספרדי שגדל היום לתפארת לא יכול להשמיע לעצמו ביקורת, כי בסופו של דבר זה הדבר שהכי בונה, כשאנחנו מבקרים את עצמנו, משום מה כל מיני אנשים שהולכים כמו דעה מסויימת לא יכולים לשמוע אפילו ברבע אוזן דעה אחרת שאיננה תואמת באופן מושלם את דעת רבם, לא זו הדרך ולא זו העיר, ככה נשארים מרובעים בלי יכולת לקבל ולשמוע דעות אחרות מהדעות שיש לכם בלקסיקון.
היכן אמר או כתב כנגד שיטה זו? לכאורה רק בגדלותו חשב שיכולים ללמוד בהיקף ובהספק כמותו ובכל זאת יהיה זה בעיון נמרץ, אלא שאצל רוב המחקים זאת המציאות טופחת על הפנים שלהם ולצערנו זה משפריץ גם על הפנים שלנו.ומרן הגרע"י זיע"א אחז אחרת, ואתה לא מסוגל לשמוע דעה זו.
אי אפשר להשיב על כל ביקורת עניינית את התירוץ השחוק של אואדא"ח, אפשר להסביר למה אתה כן דוגל בגמדיות, או לחילופין לבאר מדוע לשיטתך זה לא מוביל לגמדיות אלא לענקיות, ואידך זיל גמור.כמו בכל דבר יש דעות שונות ומגוונות, ואלו ואלו דברי אלוקים חיים.
הוא עורר בכמה הזדמנויות שגם בישיבה הלימוד יהיה אליבא דהלכתא. ודבריו הובאו בין היתר בספר "דרך המלך".היכן אמר או כתב כנגד שיטה זו?
לדעתו זה מוביל לענקיות, וכמדומה שגם כמה מאלו שאתה אוחז מהם מיד אחרי החתונה למדו בכוללי הלכה.אי אפשר להשיב על כל ביקורת עניינית את התירוץ השחוק של אואדא"ח, אפשר להסביר למה אתה כן דוגל בגמדיות, או לחילופין לבאר מדוע לשיטתך זה לא מוביל לגמדיות אלא לענקיות, ואידך זיל גמור.
כמדומה שכבר השיב לך חכם כתונת תשבץ, שאף אחד לא מתווכח על החשיבות של חתירה לאסוקי שמעתתא אליבא דהלכתא. רק השאלה היכן ראינו שמרן הגרע"י תמך בשטחיות, בגירסה בלא הבנה ול'ו יבוא כבלע את הקודש, בדקלום סעיפים ותתי סעיפים בלא להבין את השורשים, ביריית כללים בלא להבין את הנשמה שמאחוריהם, ואידך זיל גמור.הוא עורר בכמה הזדמנויות שגם בישיבה הלימוד יהיה אליבא דהלכתא. ודבריו הובאו בין היתר בספר "דרך המלך".
אין חולק שהתנגד לזה, ואין מי שחולק בזה.כמדומה שכבר השיב לך חכם כתונת תשבץ, שאף אחד לא מתווכח על החשיבות של חתירה לאסוקי שמעתתא אליבא דהלכתא. רק השאלה היכן ראינו שמרן הגרע"י תמך בשטחיות, בגירסה בלא הבנה ול'ו יבוא כבלע את הקודש, בדקלום סעיפים ותתי סעיפים בלא להבין את השורשים, ביריית כללים בלא להבין את הנשמה שמאחוריהם, ואידך זיל גמור.