עת שערי רצון
חבר מוביל
- הצטרף
- 5/1/25
- הודעות
- 1,874
כאן נביא דברי תורה והשקפה (לא חדשות ו"עידכונים") מהגאון האדיר רבי דוב לנדו שליט"א
כאן נביא דברי תורה והשקפה (לא חדשות ו"עידכונים") מהגאון האדיר רבי דוב לנדו שליט"א
מתי מה מצבו יותר פרטים יש?כנראה שעשית לו עין הרע עם פתיחת האשכול, הוא נפל ופונה לביה"ח במצב יציב.
בתחילת דרכו בלבד, והבין שאינו רצוי למרן החזו"א (כך שמעתי מנכדיו שיחיו), ואז עבר לפוניב'ז ואח"כ גם לחברון. כמובן שם קנה הרבה יותר את משנת לימודו. וביותר ע"י ספרי החזו"א ותלמידיו שלמד עמהם הרבה מאוד. ואכמ"ללא הרבה יודעים - הוא למד בישיבת "הישוב החדש" תל אביב
לא בדקתי. התכוונתי בעיקר שהוא עצמו אינו מייחס חשיבות לכך ורואה בכך סוג של חסרון, ולכן עבר, משא"כ מעברו לחברון לא היה מפגם בפוניבז' וק"לבהמכלול כתוב ג' שנים.



אכן מדובר בגאון אדיר שלא מבייש 'גדולים' מלפני מאה ומאתיים שנהחשוב שמישהו ירים את הכפפה, ויפרט את ייחידויותו של מרן הגאון האדיר דנן שליט"א בידיעת התורה.
לי אין כעת מוחין, לכן אוכל לכתוב, שלפני כמה שנים, היה אצלנו בכולל אברך צעיר שהיה החברותא של ר'ב דוב שליט"א, וממנו קיבלנו בבואה במה מדובר, כל מקום שתשאל אותו מברכות עד עוקצין, במקום מביא לך מהגרש"ש עד הגרי"ז ומהגרע"י עד הגרח"ק, טוחן זה בזה מכל הכיוונים דברים שלא שיערת כלל.
בקטע שהעליתי העלה סברא, משם ר' שמואל רוזובסקי שבהודאת בע''ד יש שני דינים,אכן מדובר בגאון אדיר שלא מבייש 'גדולים' מלפני מאה ומאתיים שנה
רק להדגיש שמה שכתבתי זה על חבר שלי (והמדובר היה בהיותו בן 20 וכמה שנים) וק"ו בן בנו של ק"ו על החברותא הוא הגרד"ל שליט"א.אכן מדובר בגאון אדיר שלא מבייש 'גדולים' מלפני מאה ומאתיים שנה
פלאי פלאים.בקטע שהעליתי העלה סברא, משם ר' שמואל רוזובסקי שבהודאת בע''ד יש שני דינים,
א] הודאה ומחילה. ב] ראיה שלא היה מפסיד עצמו.
ודן מה הדין במקרה שהיה יורש, שהודה שהאבא הקנה למישהו. ופתאום הגיע יורש אחר ניצול שואה, שלא היה ידוע כקיים, והוא יותר קרוב, וכעת אין הודאת בע''ד, האם זה נחשב הודאת בע''ד.
ואגב תוך כדי הדברים התפעלתי מענוותנותו של הגאון האדיר ר' אשר וייס שליט''א שבא לשמוע, ונו''נ לפניו, בהכנעה, זה פלא עצום בגילו ומעמדו, תורה וענוה בכרך אחד.
ומ''מ העלו הגאונים שם האם זו סברא שיש בכוחה להוציא ממוחזק.
והרב לא קיבל את השאלה.
ולאחר מכן ששאלו מכמה כיוונים, התבטא, בשקט "אין כאן לומדים", ואז אחד הביא שראיית ר''ש היא במקום שיש מוחזק.
תשמע זה מושגים של חלישות הדעת, איזה חשבון בגדרי הודאת בע''ד, לזכור על מה הוא מתבסס, כמושכל ראשון, הוא מצפה שהלומדים ידעו זאת בפשטות. רק יש שאלה שלב נוסף קדימה.
עוד דבר מעניין הראיות מופלאות מרלב''ג על התורה ומכל מיני מקורות בלתי צפויים לגמרי