בנציון
חבר קבוע
- הצטרף
- 20/8/25
- הודעות
- 276
אם התכוונת לזלזול אז כדי שתבדוק, כי ר' דן לוי שמדריך חתנים בעשרות ישיבות [יסודות מאור התורה יסודות התורה אש התלמוד ועוד] טוען שיש המוןהספר דרכי טהרה לא נמצא ביד אלפי בני התורה?
(לא אלו שחזרו בתשובה אתמול...)
אם התכוונת לזלזול אז כדי שתבדוק, כי ר' דן לוי שמדריך חתנים בעשרות ישיבות [יסודות מאור התורה יסודות התורה אש התלמוד ועוד] טוען שיש המוןהספר דרכי טהרה לא נמצא ביד אלפי בני התורה?
(לא אלו שחזרו בתשובה אתמול...)
בוא נבדוק בכמה מבתי המדרש של איגוד עמלי התורה ישנם?ברבים מאוד ישנם ותופסים מקום של כבוד כפי שראוי לאותו צדיק.
אבל המדד הוא לא הימצאות הספרים בבתי המדרש...
בבית מדרש שאני מנהל בו את אוצר הספרים ישנם כמה מספריו, אבל ברוב מוחץ של בתי המדרש של בני התורה לא יסכימו להקדיש מדף שלם לספריו.אם מרן היה מו"ל את ספריו בתקופת הגרב"צ (קרי: לפני שלושים שנה), אז היום כבר כל ספריו היו מקובלים בכל בתי המדרש.
הבעיה היא שמרן לא כתב את דבריו, ורק לאחר הסתלקותו נזכרו להוציא עלי ספר את פסקיו, ולוקח זמן עד שספרים מתקבלים. בפרט אחר שהמחבר הסתלק מן העולם (ובוודאי שכיום ספריו נפוצים הרבה יותר מלפני חמש ועשר שנים).
וההוכחה הגדולה היא, שספר 'דרכי טהרה' שהוציא מרן לפני עשרות שנים אכן נמצא בבתי המדרש מכל החוגים. פוק חזי.
בשכונתי יש ב11 מתוך 13 בתי כנסיות [הספרדים]בוא נבדוק בכמה מבתי המדרש של איגוד עמלי התורה ישנם?
אולי תמנה לי בשלוף עשרה בתי מדרש באזור אחד שישנם?
איזו שכונה זו?בשכונתי יש ב11 מתוך 13 בתי כנסיות [הספרדים]
ודוקא בביה"כ של העמך אין ותפסיק לבלבל את השכל
אני רוצה לשמור על חשאיות בפרטי ומחילהאיזו שכונה זו?
וגם על הדרך אתה רוצה להרויח שלא יוכלו להכחיש את דבריך, ושהם יהיו כצ'ק ללא כיסוי...אני רוצה לשמור על חשאיות בפרטי ומחילה
וגם על הדרך אתה רוצה להרויח שלא יוכלו להכחיש את דבריך, ושהם יהיו כצ'ק ללא כיסוי...
כגבאי אוצר ספרים, הסתובבתי בהרבה בתי מדרשות בי-ם בני ברק ובית שמש, ובמעטים מאוד ראיתי את ספריו. האזור היחיד שכן היה בו, זה בגבעת שאול בי-ם, שם אכן ישנם תלמידים רבים שלו.
בביה"כ של הגרש"י זעפראני, בישיבות מאור התורה, דעת חיים, יסודות, לב אליהו. תמשיך לדמיןתתחמק איך שאתה רוצה.
אפשר לבדוק זאת בקלות ע"י שאותן הטוענים שאכן ספריו נכנסים לכלל בתי המדרשות, שפשוט יציגו באיזה בתי מדרש יש את ספריו. וכדוגמא הצגתי את קהילות איגוד עמלי התורה, שמן הסתם רבים מחברי הפורום נמנים על קהילות אלו, ויוכלו לכתוב האם באי מהם נמצאים ספריו.
הרבה אנשים משום מה לא יודעים שיש אלפי אלפי (ואפי' הרבה למעלה מכך) בכל הארץ והעולם. לא פחות מתלמידי הגרב"צ ויותר.
הרבה הרבה יותר. כמובן לא שבא להמעיט מערכו של מרן ראש הישיבה זצוק"ל שהוא מאור עיננו ועטרת ראשנו, אלא שכך היא המציאות. בכל רחבי הארץ.
לא יודע לגבי "תלמידיו" ו"הולכים לפי פסקיו", אבל הדבר ברור שציבור התלמידי חכמים מעריכים את הגרב"צ אבא שאול הרב הרבה יותר מהגרמ"אואכן
מוכרח אני להעיר שאין בדבר כדי למעט בכהוא זה מגדלו של חכם בן ציון אך ברי לי שההולכים לפי פסקי מרן הגרמ״א רבים יותר
כן, הרבה פעמיםמסתבר כך.
הראש"ל הרב יצחק ניסים זצ"ל מוזכר?
אין פה שום רמז, יש חכם א', שהוא "במקרה" רבם של הגאונים הנ"ל, ולית מאן דפליג שהוא היה בר הכי לחלוק על הגרמ"א, ומחמת כמה וכמה מחלוקות ביניהם, התבטא בחריפות גדולה מאד נגד הגרמ"אעיין הלכה ברורה וילקוט יוסף שכל אברך ופחות מכך הם מזכירים ואותו לא, וגם ציוניים הם מזכירים כמו הרב שפירא ונראה לי שהרמז ברור
כפי שכבר נכתב לעיל, חקר האמת לא מעניין אותך כדחזינן שוב ושוב ושוב ושוב, אתה רק מנסה לקנטר ולהמציא ולדמיין דמיונות עורבא פרח, ולהתעלם מהמציאות.תתחמק איך שאתה רוצה.
אפשר לבדוק זאת בקלות ע"י שאותן הטוענים שאכן ספריו נכנסים לכלל בתי המדרשות, שפשוט יציגו באיזה בתי מדרש יש את ספריו. וכדוגמא הצגתי את קהילות איגוד עמלי התורה, שמן הסתם רבים מחברי הפורום נמנים על קהילות אלו, ויוכלו לכתוב האם באי מהם נמצאים ספריו.
לא יודע לגבי "תלמידיו" ו"הולכים לפי פסקיו", אבל הדבר ברור שציבור התלמידי חכמים מעריכים את הגרב"צ אבא שאול הרב הרבה יותר מהגרמ"א
אפשר לחפש באוצה"ח, אפילו בהל' נדה [שאין להגרב"צ ספר מסודר] הגרב"צ מצוטט יותר מהגרמ"א
רק בתי המדרש של איגוד זה הם בתי מדרש???מבתי המדרש של איגוד עמלי התורה ישנם?
המדד הוא לא הימצאות הספרים בבתי המדרש...
ויש להוסיף שאם כבר בבתי מדרש של בני תורה ות"ח עסקינן, רבים מהם לא מעוניינים להכניס דווקא ילקוט יוסף משום מה...דווקא לעומת תלמידי הגרע"י שרבים מהם בע"ב, דווקא תלמידי מרן הרבה הרבה מהם אברכים.
יש אמת בדבריך.אפשר לטעון שיש איזה מגמה כלשהי להמעיט בתפוצה של ספרי הגרמ"א או באיזכור שלהם,
יתכן,
אבל לענ"ד לפחות חלק מהסיבה היא שהם פחות טובים. ניכר שתלמידי הגרמ"א פחות מורגלים בכתיבת ועריכת ספרים.
לכן: שו"ת מאמר מרדכי כולל בתוכו גם תשובות רציניות ברמה גבוהה, וגם סימנים עם דברים פשוטים ללא חידוש. לענ"ד זה מוריד את ערך הספר ונותן לו בעיני הקורא יחס פחות רציני. היה עדיף שיצאו 3-4 כרכים בלבד, אבל שכל תשובה שם חשובה, ואת שאר התשובות לפרסם במסגרת אחרת.
גם ספר מאמר מרדכי על הלכות שבת, כתוב מנופח מדי. תמיד מצטטים את לשונות הפסוקים במלואן וכו'. היה עדיף לכתוב באופן מתומצת יותר, וכך יותר אנשים היו קוראים.
בנוסף, כפי שראינו באשכול אחר בפורום, קשה למצוא ביוטיוב או בקול הלשון סדרות שיעורים בהלכה של תלמידי הגרמ"א, וגם קשה למצוא ספרים שחיברו (אולי דברי בניהו נחשב?). וזה גורם לכך שתפוצת פסקיו מצומצם יותר ממה שהיתה יכולה להיות. בשנים האחרונות הוציאו ביום האזכרה את הקובץ "בדרכו" וזו התחלה טובה, אבל יש לממשיכי דרכו עוד עבודה רבה
המגמה היא לא על הספרים ותפוצתם אלא על הגברא.אפשר לטעון שיש איזה מגמה כלשהי להמעיט בתפוצה של ספרי הגרמ"א או באיזכור שלהם,
כתבתי זאת כדוגמא בעלמא, אפשר בהחלט לבדוק זאת לפי שכונות, קח איזה שכונה שאתה רוצה בריכוזים החרדים ותעבור שם על הספריות בבתי המדרש, ותחזור עם נתונים.רק בתי המדרש של איגוד זה הם בתי מדרש???
כיום כמעט בכל בית מדרש של אברכים הסט נמצא, וודאי שספרי אביו נמצאים (אחר שבחייו ברבים מהם הם לא היו).ויש להוסיף שאם כבר בבתי מדרש של בני תורה ות"ח עסקינן, רבים מהם לא מעוניינים להכניס דווקא את אותו ילקוט משום מה...
בעיקר ה"מחזיקים הגדולים" מזה הספר הם בעלי בתים שלא יודעים ללמוד.
תלמידי הגרע"י
מישהו פה הזכיר את הגר"ע יוסף?? יש מושג של לדבר פה על משהו בלי לערב התקפות על הגרע"י ובניו הגאונים??ילקוט
מאוד מעניין אילו זה היה הפוך והגרמ"א היה מתבטא בחריפות גדולה נגד הגרע"י, האם במקרה זה לית מאן דפליג שהגרמ"א בר הכי לחלוק על הגרע"י ולהתבטא בחריפות כנגדו ?יש חכם א', שהוא "במקרה" רבם של הגאונים הנ"ל, ולית מאן דפליג שהוא היה בר הכי לחלוק על הגרמ"א, ומחמת כמה וכמה מחלוקות ביניהם, התבטא בחריפות גדולה מאד נגד הגרמ"א
לצערי כןמישהו פה הזכיר את הגר"ע יוסף?? יש מושג של לדבר פה על משהו בלי לערב התקפות על הגרע"י ובניו הגאונים??
נראה לי שלך זה יושב על משהו עמוק...@אסקופה הנדרסת לרגלי גדו״י
האם אנחנו תלמידי מרן אשמים עכשיו על רידוד השיח?
עומד כאן חבר פורום שמפאת כבודו לא אשתמש במילים חריפות
ובעזות מצח מוציא את מרן הרב זצל מהמייינסטרים
מי הוא בכלל??
הוא קובע מי המיינסטרים???
אם זה היה רק בגלל הספרים מילא אבל לתחושתי זה יושב על משהו עמוק ולכן הייתי ממליץ לו לעלות להר המנוחות ולבקש מחילה ממרן
אתה מבלבל במוח ללא הרף וממש מתאבד כדי להצדיק את הזיותך.נראה לי שלך זה יושב על משהו עמוק...
גם בביתי יש חלק מספריו של הרב מרדכי אליהו, וגם באוצה"ס שאני מנהל.
ובמשך כמה שנים התפללתי בבית מדרשו בי-ם, ואף תקופה הייתי מוסר שם שיעור בין מנחה לערבית.
ועכ"ז אני כותב דבר שלענ"ד פשוט, שהרב מרדכי אליהו לא נכנס או יצא מהמיינסטים החרדי, ושוב אדגיש שאיני נכנס לנידון האם זה נכון, או שזה תפיסה מוטעית.
אני ממש מודה לך על כך! תודה רבה!גם בביתי יש חלק מספריו של הרב מרדכי אליהו, וגם באוצה"ס שאני מנהל.
אני לא מתביישנראה לי שלך זה יושב על משהו עמוק...
גם בביתי יש חלק מספריו של הרב מרדכי אליהו, וגם באוצה"ס שאני מנהל.
ובמשך כמה שנים התפללתי בבית מדרשו בי-ם, ואף תקופה הייתי מוסר שם שיעור בין מנחה לערבית.
ועכ"ז אני כותב דבר שלענ"ד פשוט, שהרב מרדכי אליהו לא נכנס או יצא מהמיינסטים החרדי, ושוב אדגיש שאיני נכנס לנידון האם זה נכון, או שזה תפיסה מוטעית.
בינתיים אברכים רבים מאוד (!) לא מחזיקים מהספר הזה כלל, אלא מספרי הגרע"י או אם כבר אז מהלכה ברורה. ולא לחינם. אחר המחילה.כיום כמעט בכל בית מדרש של אברכים הסט נמצא, וודאי שספרי אביו נמצאים (אחר שבחייו ברבים מהם הם לא היו).
לא ביזיתי, וזה לא קשור לאהבת שלום, אלא לציבור החרדי בכללותו.אני לא מתבייש
זה יושב לי על משהו עמוק
שמבזים את הרב שלי זה כואב לי ונכנס עמוק ואין לי במה להתבייש זו תופעה לגיטימית
לגופו של עניין
אני שמח שהבהרת את דבריך שזו רק פרשנות שלך לטיפשות של מוסדות אהבת שלום ולא דעתך האישית
בכל אופן היה יכל להישמע בזה זיזלזול בכבודו של מרן
(רק לפרוטוקול מרן לא צריך אישור של אף אחד או מוסד (גם אם הוא מוסד חשוב שכולם מעריכים) לגדלותו)
ועוד עיין באישי במה שאכתוב לך..