רבי מרדכי אליהו זצ"ל

  • יוזם האשכול יוזם האשכול ידידיה
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
באנר תרומה
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
אני ממש מודה לך על כך! תודה רבה!
מה מרן היה עושה בלי זה???

רק באתי להדגיש למי שניסה לפרש בדבריי שאני מזלזל ברב מרדכי אליהו, שמה שכתבתי לא קשור, ואם הייתי מזלזל בו לא הייתי מחזיק את ספריו בביתי.
אף אחד לא חושב שהוא צריך הסכמה ממני.
 
אני תלמידו של מרן, ובשונה מ... הוא לא זילזל בת"ח בקצב הנשימה.

לגבי נשוא האשכול כתב דברים הרבה יותר חריפים מבנו. (ובבית מדרשו שמעתי שזו הסיבה שאינן מכניסים את ספרי מרן הגרע"י, ואני מבין אותם בהחלט).
 
נעביר נושא.
חיפשו כאן שיעורים של תלמידי הגר"מ אליהו.
ראיתי שיש ביוטיוב שיעורים של הרב יצחק שלו, רבה של ירוחם. בעיקר פרשת שבוע, אבל גם הלכות לחגים
 
נעביר נושא.
חיפשו כאן שיעורים של תלמידי הגר"מ אליהו.
ראיתי שיש ביוטיוב שיעורים של הרב יצחק שלו, רבה של ירוחם. בעיקר פרשת שבוע, אבל גם הלכות לחגים
יש כעת סדרת שיעורים בעיון לרבנים ואברכים ע"י ארגון דרכי מרדכי, מומלץ ביותר!
 
שיעורו של הג"ר יוסף אליהו שליט"א בעניין סכך לנצח

שיעורו של הג"ר אברהם אליהו בעניין ברכות נשים על מ"ע שהז"ג
 
לגבי נשוא האשכול כתב דברים הרבה יותר חריפים מבנו. (ובבית מדרשו שמעתי שזו הסיבה שאינן מכניסים את ספרי מרן הגרע"י, ואני מבין אותם בהחלט).

החזון עובדיה על מחלוקת הלכתית ונושא הלכתי נטו , כתב עליו "אחד המתיימר להקרא רב" "וכל השומע יצחק לו" , [כאילו היה כאחד הרפורמים].

א"כ אין פלא על ממשיכי דרכו ומה יעשו הבנים.
 
כתב עליו "אחד המתיימר להקרא רב" "וכל השומע יצחק לו"
רק מנסה לדמיין אילו הגרמ"א היה כותב כזו לשון חריפה על הגרע"י...
מיד היו מפעילים את סיפורי מעשיות הבדים על שריפת הספרים וזריקת העגבניות ואת סיסמאות "הני בבלאי טיפשאי" וכו' וכו' וכו'...
 
רק מנסה לדמיין אילו הגרמ"א היה כותב כזו לשון חריפה על הגרע"י...
מיד היו מפעילים את סיפורי מעשיות הבדים על שריפת הספרים וזריקת העגבניות ואת סיסמאות "הני בבלאי טיפשאי" וכו' וכו' וכו'...
כל זה במקרה הטוב.
אם היה כך בוודאי היו מתייחסים אליו כאל רב רפורמי.
 
אני לא באתי ולא ניסיתי להסביר זאת, גם אני איני מבין זאת, אבל אני בטוח שהרב עובדיה גדול מספיק יותר ממני וממך ומכל חברי הפורום, ויודע מה הוא עושה. גם כשיש צד אחר.
 
אני לא באתי ולא ניסיתי להסביר זאת, גם אני איני מבין זאת, אבל אני בטוח שהרב עובדיה גדול מספיק יותר ממני וממך ומכל חברי הפורום, ויודע מה הוא עושה. גם כשיש צד אחר.

השאלה, אם היית סומך גם על הגר"מ אליהו במידה וזה היה הפוך, או לא.
 
אני חושב שכל גדו"י שיכלו לנהוג כבוד זב"ז גדולים לא פחות.
וגם מרן הרמ"א גדול לא פחות מהגרע"י אפי' בכהוא זה.
אני לא מודד גדולים.
אבל במהלך הדורות היו גדולים רבים שכתבו דברים חריפים נגד גדולים אחרים, ואף אחד לא מזלזל בהם בגלל זה.
 
מאוד מעניין אילו זה היה הפוך והגרמ"א היה מתבטא בחריפות גדולה נגד הגרע"י, האם במקרה זה לית מאן דפליג שהגרמ"א בר הכי לחלוק על הגרע"י ולהתבטא בחריפות כנגדו ?
לא, במציאות יש מאן דפליג, יש תלמידי חכמים חשובים שסוברים שהוא לא בר הכי
אולי אתה מכיר ת"ח חשובים שסוברים שהגרע"י לא היה בר הכי לחלוק על הגרמ"א? או שאתה מכחיש שיש ת"ח הסוברים שהגרמ"א לא היה בר הכי?
@אסקופה הנדרסת לרגלי גדו"י
האם אנחנו תלמידי מרן אשמים עכשיו על רידוד השיח?
עומד כאן חבר פורום שמפאת כבודו לא אשתמש במילים חריפות
ובעזות מצח מוציא את מרן הרב זצ"ל מהמייינסטרים
מי הוא בכלל??
הוא קובע מי המיינסטרים???
אם זה היה רק בגלל הספרים מילא, אבל לתחושתי זה יושב על משהו עמוק, ולכן הייתי ממליץ לו לעלות להר המנוחות ולבקש מחילה ממרן
זכותך להמליץ למי מחברי הפורום שאתה רוצה לעלות להר המנוחות וכו'
להתקיף בחזרה את רבו של אותו א' מחברי הפורום הוא רידוד השיח
 
לא, במציאות יש מאן דפליג, יש תלמידי חכמים חשובים שסוברים שהוא לא בר הכי
אולי אתה מכיר ת"ח חשובים שסוברים שהגרע"י לא היה בר הכי לחלוק על הגרמ"א? או שאתה מכחיש שיש ת"ח הסוברים שהגרמ"א לא היה בר הכי?
כל השומע יצחק לך!
נראה שהנך מתיימר לומר שישנו רק רב אחד הראוי לחלוק על אחרים, א"כ הרי שאתה בבחינת אסקופה הדורסת...
ובכל אופן ההתבטאות "מתיימר וכו' כל השומע וכו'" לא מובנת כלל ועיקר, אלא אם כן חלו בספר ידים וכששלחו להגהה הכניס בו המגיה שינויים כמו שמצוי כיום...
 
אולי למד זאת מ "החזון עובדיה"

שעל מחלוקת הלכתית ונושא הילכתי נטו , כתב עליו "אחד המתיימר להקרא רב" "וכל השומע יצחק לו" , [כאילו היה כאחד הרפורמים].
אתה באמת חושב שהוא כתב עליו לשון זה רק בגלל מחלוקת הלכתית אחד?
ולמרות דברים חריפים שנכתבו, עדיין לא שמעתי על ת"ח שכתב על חברו "המתיימר להיקרא רב", אולי היעב"ץ על ר"י אייבשיץ כי חשב שהוא שבתאי.
כנר' אתה לא מכיר את היחס של היעב"ץ להכנסת יחזקאל
 
לא, במציאות יש מאן דפליג, יש תלמידי חכמים חשובים שסוברים שהוא לא בר הכי
אולי אתה מכיר ת"ח חשובים שסוברים שהגרע"י לא היה בר הכי לחלוק על הגרמ"א? או שאתה מכחיש שיש ת"ח הסוברים שהגרמ"א לא היה בר הכי?

זכותך להמליץ למי מחברי הפורום שאתה רוצה לעלות להר המנוחות וכו'
להתקיף בחזרה את רבו של אותו א' מחברי הפורום הוא רידוד השיח

א. התקיפה של הרב היא לא נקמה גרידא הטענה היא גם כלפי הרב על מה שקורה שם בשיעור השבועי
ב. תלמיד חכם שחושב כמו שהזכרת או שהוא לא תלמיד חכם או שהוא תלמיד טועה אבל חכם הוא לא
לצערי עם כל גדלותו של הרב עובדיה ( ואע״פ שאני מתלמידי מרן הגרמ"א אני מעריץ של הרב עובדיה ) גם לו אין זכות לכתוב כזה משפט.
 
אתה באמת חושב שהוא כתב עליו לשון זה רק בגלל מחלוקת הלכתית אחד?
גם אם חלק עליו 1000 פעמים זה לא מתאים לכתוב כזה לשון על ת"ח בישראל

ביטויים משל היה איש רפורמי וכד' [ה' יצילינו].

יש מחלוקת הילכתית, תביא את הסברא שלך וראיותיך, אך להוסיף ביטויים מוזרים זה לא לשם שמים
 
גם אם חלק עליו 1000 פעמים זה לא מתאים לכתוב כזה לשון על ת"ח בישראל

ביטויים משל היה איש רפורמי וכד' [ה' יצילינו].

יש מחלוקת הילכתית, תביא את הסברא שלך וראיותיך, אך להוסיף ביטויים מוזרים זה לא לשם שמים
מסכים עם כל מילה
ומאידך הרי מדבר הרב עובדיה ולא בקטיל קני באגמא ולכן מתרצים שזה נכנס בזדוניות על ידי מישהו אחר
וקשה להאמין שהרב עובדיה יכתוב זאת
 
תמיד כשדנים בנושא הזה התשובה היא שזה לא הרב עובדיה כתב זאת
לא שמעתי זאת מעולם.
וגם הרב יוסף אליהו כשדיבר בזה עם הרב משה יוסף, נענה שהוא לא יכול לשנות מאומה ממה שאביו כתב.
 
גם אם חלק עליו 1000 פעמים זה לא מתאים לכתוב כזה לשון על ת"ח בישראל

ביטויים משל היה איש רפורמי וכד' [ה' יצילינו].

יש מחלוקת הילכתית, תביא את הסברא שלך וראיותיך, אך להוסיף ביטויים מוזרים זה לא לשם שמים
המחלוקת ביניהם לא היתה רק הלכתית.
גם על זה שלא הורה להצביע למפלגות חרדיות, אלא דתיות. ועוד.
 
המחלוקת ביניהם לא היתה רק הלכתית.
גם על זה שלא הורה להצביע למפלגות חרדיות, אלא דתיות. ועוד.
אנו מדברים על נושא דידן שהוא נושא הילכתי גבי ברכת המצה
ואין צורך לערב מניעים אישיים בתוך מח' הילכתית
 
@אהבה רבה אהובינו
איש לא מוציא תסכול, אומרים לכם את האמת בפנים.
אני אישית כלל איני מחוג תלמידיו של הגר"מ אליהו זצ"ל,
אני סה"כ יהודי פשוט, ואני רואה צורך לנכון לומר זאת בקול רם.
הדיקטוטורה הזו שיש משפחה אחת (או אב ובן) שלהם מותר לומר הכל ולכתוב הכל, ולתלמידיהם תחת חסותם מותר כנ"ל.
ואילו לאחרים אסור כלום (כל עוד שזה נוגע אליהם), חלפה ועברה ובטלה מן העולם.
דור ההשתקה מת, ותחתיו קם דור חדש.
דור סתימות העיניים כאילו הרב עובדיה מעולם לא טעה או שגה, וכל מי שחלק עליו ודאי וודאי ששגה וטעה, ג"כ חלף מן העולם (למרות שיש כאלו שהעבירו זאת כלפי הרב יצחק), אבל לא עוד.
מי שמפריע לו, לא חייב לכתוב תגובות כל הזמן (ובודאי לא לפתוח ניקים שונים כל כמה הודעות), ופשוט רשאי לא לקרא ולא להגיב.
ומי שיש לו תגובות ענייניות (לפחות כמו הטענות) מוזמן לעשות זאת בכל עת.
 
אם התכוונת לזלזול אז כדי שתבדוק, כי ר' דן לוי שמדריך חתנים בעשרות ישיבות [יסודות מאור התורה יסודות התורה אש התלמוד ועוד] טוען שיש המון
לא התכונתי ח"ו לזלזל,
אלא כפשוטו.
כמוני כמוך.
 
א. התקיפה של הרב היא לא נקמה גרידא הטענה היא גם כלפי הרב על מה שקורה שם בשיעור השבועי
והקשר לאשכול זה....?

תמיד כשדנים בנושא הזה התשובה היא שזה לא הרב עובדיה כתב זאת
נו באמת....

זו הסיבה ואין בלתה!
ופירושה, על כך שהגרמ"א זצ"ל העיז להתמודד לכהונת הראש"ל כאילו כהונה זו ירושה למשפחת יוסף מימים ימימה.
כי כידוע לכל הגרע"י היה ממש רודף כבוד... [רק צ"ב לפ"ז למה כשכן היו מכבדים אותו היה לוחש לעצמו "עובדיה עפר ואפר"]
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית