רבי שמעון בר יוחאי היה מעולם האצילות?

  • יוזם האשכול יוזם האשכול עשרה זהב
  • תאריך התחלה תאריך התחלה

עשרה זהב

חבר מוביל
הצטרף
19/12/24
הודעות
602
כתב בספר מסויים, וז"ל:

"הטעם שאין הלכה כרבי שמעון בר יוחאי יען שנשמתו היתה מעולם האצילות והתנאים היתה נשמתם מעולם הבריאה"

מישהו יודע מה המקור של זה?

מלבד זאת, הרי יש מקומות שהלכה נפסקה כמו רשב"י?
 
"הטעם שאין הלכה כרבי שמעון בר יוחאי יען שנשמתו היתה מעולם האצילות והתנאים היתה נשמתם מעולם הבריאה"
דברים כאלה אנשים אומרים מסברות בעלמא.
יעויין בשער הגלגולים הקדמה כו.

ונזכר אנכי בכיתה מסויימת שאומרת שממשה עד רשב''י היה גילוי דמרע''ה ברשב''י דווקא.
וזה טעות
ועיין באר''י ז''ל כאן שפירש שהיה גם הלל, ר' אליעזר, וגם רשב''י וגם רבינו הקדוש, ואלה מטעים את הציבור שאינו מבין כלל בענינים אלו, בדברי הבאי, ואכמ''ל:
שער הגלגולים - הקדמה לו - ענין משה והלל הזקן, אשר שניהם שוים במדת הענוה, ושנותיהם שוות, הנה הם סוד ב' שמות משם בן ע"ב, והם, מה"ש, לל"ה, הסמוכים זה לזה, בע"ב שמהן של ויסע ויב"א וי"ט. וזהו מה שרמז השי"ת למשה כשעלה למרום, וא"ל "היה "לך "לעזרני ר"ת הלל, הנזכר בפרק ר' עקיבא במסכת שבת וכפי מה שהבנתי מדברי מורי ז"ל, אע"פ שלא אמרו בפירוש, הוא כי משה והלל משרש אחד הם. וכן ר' אליעזר שהתפלל עליו משה, ואמר י"ר שיצא זה מחלצי. וכן רבינו הקדוש. וכן רשב"י. וכמו שהודעתיך למעלה בדרוש הנשמות, הנמשכות מחמשה בחי' זווגים עליונים, והודעתיך כי רשב"י ע"ה, ורבינו הקדוש הם בחי' היסודות בזעיר, או ביעקב, וגם משה הוא ביסוד דאבא:
 
זה שרשב"י הוא מעולם האצילות ראיתי פעם את זה בספרים, אחפש.

אבל שבגלל זה לא נפסקה הלכה כמותו לא ראיתי, ועל זה אני שואל ומבקש.
 
יש בתפארת שלמה [ראדומסק] פרשת שופטים שכתב, שאין הלכה בכ"מ כרשב"א מפני שמעלת רשב"י גבוהה מאוד וכו' יעו"ש ביותר אריכות
 
ראשי תחתית