"מנין ימות החמה" לא קשור לתאריך שהומצא ע"י הנוצרים. תאריך שאין לו שום משמעות והוא בדיחה בעלמא.
(ולמנין ימות החמה יש משמעות רק לקביעת מזל האדם. שלענין זה היו חז"ל משתמשים בשני הגדרות: שבט של חודשים, ושבט של תקופה, ראה בגמ' ראש השנה ט"ו).
ובדרשות החתם סופר (דרוש לז', אב תק"ע), שצווח על "אותם חדשים מקרוב המונים שכותבים בריש מגילתא מנין לידת משיח הנוצרים, כותב וחותם עצמו שאין לו חלק באלקי ישראל, אוי להם כי גמלו לנפשם רעה בתורת ה' מאסו וחכמת מה להם".
ואמנם בשו"ת יביע אומר (ח"ג יו"ד סימן ט) כתב הגר"ע שמניינם אינו מדוייק כי אינו מציין את שנת לידת אותו האיש והוא נולד כמה שנים לפני תחילת מניינם (לכל הפחות ארבע שנים לפני תחילת מניינם), והביא מדברי 'אוצר ישראל' שמניינם אינו ללידת ישוע הפרוע אלא למלכות רומי, אבל לכל הדעות מדובר בתאריך מומצא שאינו תאריך אמיתי המונה וסופר את השנים מבריאת העולם ועד עתה אלא הונהג ע"י נוצרים.