רבי עובדיה יוסף זצ"ל

  • יוזם האשכול יוזם האשכול יד אברהם
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
ההגדרה הכי קולעת על מרן הרב עובדיה שמעתי מהרב אויערבאך מטבריה

"הפך דור שאין תורה חביבה עליהם לדור שתורה חביבה עליהם"​

הרב יחיאל מיכל שטרן הוציא ספר סמוך לפטירת מרן זצ"ל וקרא לו "מרן -הפך דור שאין התורה חביבה עליו לדור שהתורה חביבה עליו". והרב מאזוז זצ"ל בזמנו התלהב מזה שחכם אשכנזי כותב כך על מרן (אם כי הלין על אריכות השם [וי"ל שזה רק כותרת משנית ושם הספר מרן ותו לא]).
 
הרב יחיאל מיכל שטרן הוציא ספר סמוך לפטירת מרן זצ"ל וקרא לו "מרן -הפך דור שאין התורה חביבה עליו לדור שהתורה חביבה עליו". והרב מאזוז זצ"ל בזמנו התלהב מזה שחכם אשכנזי כותב כך על מרן (אם כי הלין על אריכות השם [וי"ל שזה רק כותרת משנית ושם הספר מרן ותו לא]).
לידיעתך הרב שטרן הוא קרוב משפחתו של הרב אויערבאך וכותב בהקדמה שלקח את השם מההספד של הרב אויערבאך

הרב אויערבאך הספיד את הרב עובדיה עם טלית בבית הכנסת הגדול דטבריה כשעתיים הספד יחיד במינו, ואם היית שומע את ההספד היית מתלהב פי שניים
 
לידיעתך הרב שטרן הוא קרוב משפחתו של הרב אויערבאך וכותב בהקדמה שלקח את השם מההספד של הרב אויערבאך

הרב אויערבאך הספיד את הרב עובדיה עם טלית בבית הכנסת הגדול דטבריה כשעתיים הספד יחיד במינו, ואם היית שומע את ההספד היית מתלהב פי שניים
כן אני יודע על הקירבה המשפחתית, הייתי בכמה וכמה שיחות של הרב שטרן שליט"א. ובאמת למרות שקראתי את כל הספר נעלם ממני עניין זה שלקח מהרב אויערבאך. [הוא רב של כולל בטירת כרמל בה התגוררתי עד לפני כשנתיים]
 
כן אני יודע על הקירבה המשפחתית, הייתי בכמה וכמה שיחות של הרב שטרן שליט"א. ובאמת למרות שקראתי את כל הספר נעלם ממני עניין זה שלקח מהרב אויערבאך. [הוא רב של כולל בטירת כרמל בה התגוררתי עד לפני כשנתיים]
כמדומני שהרב שטרן הכוונה לרבי יחיאל מיכל שטרן משכונת עזרת תורה בירושלים, והוא כבר נלב"ע למיטב ידיעתי.
 
כמדומני שהרב שטרן הכוונה לרבי יחיאל מיכל שטרן משכונת עזרת תורה בירושלים, והוא כבר נלב"ע למיטב ידיעתי.
ח"ו הרב שטרן שליט"א, לא נפטר, אכן הוא חולה מאוד ויש להתפלל עליו שיחלים ויאריך ימים ושנים.
 
הרב אויערבאך הספיד את הרב עובדיה עם טלית בבית הכנסת הגדול דטבריה כשעתיים הספד יחיד במינו, ואם היית שומע את ההספד היית מתלהב פי שניים
בספר אהל אברהם מתורת הגרא"ד זצ"ל נדפס ההספד, ובאמת הוא מיוחד.
 
רציתי לכתוב כאן משהו ששמעתי אותו וראיתי אותו בדברי מרן זצוק"ל ממש הזדעזעתי... (אני אולי יראה כמו "הרבנים המשיחיים"... אבל זה באמת הבהיל אותי ולכן אני יכתוב זאת)

- התאריך הלועזי 07.10 מוכר כבר לכל העולם לא תקפ"ץ.
- אבל מי שלא יודע זה גם יום הפטירה של מרן זצוק"ל. (כמובן שבדרך כלל אנחנו לא מתייחסים לתאריך הלועזי, אבל כמובן שיש לו משמעות מסויימת כמו שאנחנו בקורבנות אומרים כל יום "שלוש מאות ושישים וחמשה מנים כמניין ימות החמה"

- וההלכה האחרונה שמרן זצוק"ל כתב בספרו (סוף חזו"ע ח"ו וזה גם "הערה כב" וכ"ב כידוע זה יום "שמחת תורה"...) היא על הפסקת חשמל בשבת ושם הרחיב בפירוט על מה שיכול להיות אם יהיה "חושך"... (ומי שבקי בספרי מרן זצוק"ל יודע שאין דרכו בכלל להתבטאות כך...)

- אני לא נביא ולא בן נביא ולא יודע מה אפשר ללמוד מכל זה... אבל מה שבטוח שמרן זצוק"ל ידע דברים שאנחנו לא יודעים...
(ואולי זה היה אמור לקרות לפני 11 שנים ופטירת מרן זצוק"ל כיפרה על הדור... איננו יודעים חשבונות שמים)
1747922346176.png
 
מזעזע? אולי משעשע.

מה התועלת בחיפוש רמזים כאלה מתחת לאדמה? מלבד שזה מביך, זה גם מרים להנחתה עבור אותם אלה שלא אוהבים במיוחד את הגר"ע יוסף. לא נותר לך אלא להודות על כך שההנהלה עמדה על המשמר ומחקה את התגובה הקודמת...
 
כמובן שבדרך כלל אנחנו לא מתייחסים לתאריך הלועזי, אבל כמובן שיש לו משמעות מסויימת כמו שאנחנו בקורבנות אומרים כל יום "שלוש מאות ושישים וחמשה מנים כמניין ימות החמה"

"מנין ימות החמה" לא קשור לתאריך שהומצא ע"י הנוצרים. תאריך שאין לו שום משמעות והוא בדיחה בעלמא.

(ולמנין ימות החמה יש משמעות רק לקביעת מזל האדם. שלענין זה היו חז"ל משתמשים בשני הגדרות: שבט של חודשים, ושבט של תקופה, ראה בגמ' ראש השנה ט"ו).

ובדרשות החתם סופר (דרוש לז', אב תק"ע), שצווח על "אותם חדשים מקרוב המונים שכותבים בריש מגילתא מנין לידת משיח הנוצרים, כותב וחותם עצמו שאין לו חלק באלקי ישראל, אוי להם כי גמלו לנפשם רעה בתורת ה' מאסו וחכמת מה להם".

ואמנם בשו"ת יביע אומר (ח"ג יו"ד סימן ט) כתב הגר"ע שמניינם אינו מדוייק כי אינו מציין את שנת לידת אותו האיש והוא נולד כמה שנים לפני תחילת מניינם (לכל הפחות ארבע שנים לפני תחילת מניינם), והביא מדברי 'אוצר ישראל' שמניינם אינו ללידת ישוע הפרוע אלא למלכות רומי, אבל לכל הדעות מדובר בתאריך מומצא שאינו תאריך אמיתי המונה וסופר את השנים מבריאת העולם ועד עתה אלא הונהג ע"י נוצרים.
 
מזעזע? אולי משעשע.

מה התועלת בחיפוש רמזים כאלה מתחת לאדמה?
"רמזים"...
במקרה מרן זצוק"ל נפטר באותו תאריך...
במקרה כתב על זה בהלכה האחרונה...
במקרה פירט באופן ציורי אפי' שאין דרכו בכך...
במקרה פירט באופן מדויק את מה שקרה...

- עוד מעט תגיד לי שבמקרה התפוצץ איזה משהו והעולם נברא ה' ישמור...
זה גם מרים להנחתה עבור אותם אלה שלא אוהבים במיוחד את הגר"ע יוסף.
אלה שלא "אוהבים" זה אנשים בלי שכל ולא אליהם אני פונה.
"מנין ימות החמה" לא קשור לתאריך שהומצא ע"י הנוצרים. תאריך שאין לו שום משמעות והוא בדיחה בעלמא.

(ולמנין ימות החמה יש משמעות רק לקביעת מזל האדם. שלענין זה היו חז"ל משתמשים בשני הגדרות: שבט של חודשים, ושבט של תקופה, ראה בגמ' ראש השנה ט"ו).

ובדרשות החתם סופר (דרוש לז', אב תק"ע), שצווח על "אותם חדשים מקרוב המונים שכותבים בריש מגילתא מנין לידת משיח הנוצרים, כותב וחותם עצמו שאין לו חלק באלקי ישראל, אוי להם כי גמלו לנפשם רעה בתורת ה' מאסו וחכמת מה להם".

ואמנם בשו"ת יביע אומר (ח"ג יו"ד סימן ט) כתב הגר"ע שמניינם אינו מדוייק כי אינו מציין את שנת לידת אותו האיש והוא נולד כמה שנים לפני תחילת מניינם (לכל הפחות ארבע שנים לפני תחילת מניינם), והביא מדברי 'אוצר ישראל' שמניינם אינו ללידת ישוע הפרוע אלא למלכות רומי, אבל לכל הדעות מדובר בתאריך מומצא שאינו תאריך אמיתי המונה וסופר את השנים מבריאת העולם ועד עתה אלא הונהג ע"י נוצרים.
"התאריך" מומצא.
אבל "היום" שבו מרן זצוק"ל נפטר (לפי ימות החמה) זה אותו יום שקרה בו האסון.
 
"התאריך" מומצא.
אבל "היום" שבו מרן זצוק"ל נפטר (לפי ימות החמה) זה אותו יום שקרה בו האסון.

אם התאריך מומצא, אז אין שום משמעות ליום בו נפטר הגר"ע וליום בו קרה האסון, אלא רק לתאריך העברי של אותם ימים.
 
אלה שלא "אוהבים" זה אנשים בלי שכל

לא בהכרח, לא השמיצו סתם. כתבו כאן שהגר"ע פסק שצריך למסור שטחים תמורת שלום, ופעל בנדון, ומחמת מסירת השטחים והשלום המדומה עם הערבים קרו כל האסונות.
 
שמעתי מאדם נאמן שהיה נוכח באותו מעמד:

פ"א בא אדם אחד לביתו של מרן זצ"ל, והתחנן שיתנו לו להיכנס, כיון שיש לו דבר סתר לספר לרב,
לאחר הפצרות מרובות הניחו לו להיכנס.
היהודי התיישב ליד הרב, ואמר לו בעיניים בורקות: "הרב יודע? אני המשיח!"
הרב הרים את עיניו, התבונן בו ואמר "מסכת שבת, אתה יודע?"
מיודעינו התבלבל.. "אה, לא כל כך.."
הרב לא התייאש: "אולי מסכת תענית, או מגילה?"
"גם לא.." השיב.
"לך! אתה לא המשיח.."
ואם היה יודע, אז הוא כן משיח?? צא ולמד מה קרה עם צבי שבור, ענק בתורה, חשבו שיביא הגאולה, וסופו ה' ירחם!!
 
כמה צחקתי מההשוואה...

מי שלא מאמין להזיות שכתבת - מסתמא אינו מאמין בבריאת העולם...
זה בדיוק הבעיה של החילונים להבדיל שחושבים שהכל "במקרה"...
והכל זה "צירוף מקרים" שהמלחמה התחילה ולא היה כאן יד מכוונת.

וגם להגיד על הנ"ל שזה "צירוף מקרים" זה נראה לי קצת גובל בבעיתיות.

ובמקום סתם לכתוב שזה "הזיות" (כי ח"ו לומר שלמרן זצוק"ל היה "רוח הקודש" או משהו כזה) או "צירוף מקרים" בא אתה תסביר לי את מה שעיניך רואות.
אם התאריך מומצא, אז אין שום משמעות ליום בו נפטר הגר"ע וליום בו קרה האסון, אלא רק לתאריך העברי של אותם ימים.
זה בדיוק מה שכתבתי לפני...
נכון ש"התאריך" מומצא וזה לא מדוייק וכו'
אבל "ימות החמה" זה לא דבר מומצא, ומציאות שיום החמה שמרן זצוק"ל נפטר זה יום החמה שקרה האסון. (בלי קשר לתאריך)
 
ובכל מקרה @משיב כהלכה
יש כמה רבנים ת"ח עצומים שמסרו את הדברים הנ"ל וגרמו לחיזוק גדול בציבור, אם לך זה "מוריד" אתה לא חייב לפרסם, ויכול להמשיך לחשוב שהכל "צירוף מקרים"...
 
אבל "ימות החמה" זה לא דבר מומצא, ומציאות שיום החמה שמרן זצוק"ל נפטר זה יום החמה שקרה האסון. (בלי קשר לתאריך)

ואיזה משמעות יש לימות החמה? כל מה שהבאת לעיל הוא מספר ימות החמה שכנגדו יש מספר מנים, יכולת גם להביא "הריני נזיר כמנין ימות החמה", אין לזה שום קשר למשמעות התאריך.
 
ראשי תחתית