משיב כהלכה
חבר בכיר
- הצטרף
- 18/12/24
- הודעות
- 4,483
מרן בכוח שאין שני לו אחיד את כולם בחזרה תחת השו"ע
לא תחת השו"ע, אלא תחת ההלכות שהוא בעצמו פסק, לעיתים נגד השו"ע וכנ"ל.
ולא את כולם, אלא את חלקם, ולא בכל ההלכות.
מרן בכוח שאין שני לו אחיד את כולם בחזרה תחת השו"ע
כך שבפירוש מרן הקים מאפס את עולם התורה הספרדי
ה'קולות של כולכם' היו עד לפני שנתיים עמוק עמוק בתוך דגל, באמצעותם חיזקתם את האפליה נגדנו ובכך רק הקטנתם את עולם התורה הספרדי.עולם התורה הספרדי הוקם ע"י מרביצי התורה הספרדיים, ראשי הישיבות.
מי שנתן כח לעולם התורה לפרוח, ע"י הקמת תלמודי תורה, תקציבים לישיבות וכדו', היתה מפלגת ש"ס, באמצעות הקולות של כולנו.
מזכיר חלק ממשפחות החטופים שהודו לכל העולם על שחרור יקיריהם חוץ מלנתניהו... בגלל שנאתם, בגלל קנאתם...מי שגרם לחזרה בתשובה המונית, וסיפק ילדים לתלמודי תורה, שלאחר מכן המשיכו לישיבות, הם ארגוני התשובה ובראשם ערכים, לב לאחים, חב"ד.
ה'קולות של כולכם' היו עד לפני שנתיים עמוק עמוק בתוך דגל, באמצעותם חיזקתם את האפליה נגדנו ובכך רק הקטנתם את עולם התורה הספרדי.
מזכיר חלק ממשפחות החטופים שהודו לכל העולם על שחרור יקיריהם חוץ מלנתניהו... בגלל שנאתם, בגלל קנאתם...
מגוחך...
אבל מי שבעיקר הקים את את עולם התשובה, היו בראש ובראשונה חב"ד,
ואם הוא ספרדי ע"פ רוב ינשור משם...בדרך כלל, מי שחב"ד מחזירה בתשובה, יישלח למוסדות חב"ד.
ובכלל, בחב'ד אין איסור גורף על אייפונים כידוע, אז פשוט שהדרך לנשור קצרה מאוד!!ואם הוא ספרדי ע"פ רוב ינשור משם...
עם כל מה שכתבת לעיל חוששני לאבק לשון הרע עיין חפץ חיים כלל ט סעיף ב
ואם טעיתי תקן אותי.
אז פשוט שהדרך לנשור קצרה מאוד!!
וודאי שחלק...הוא חלק על השו"ע בעשרות הלכות, כפי שהרחיב בסדרת הספרים "דברי שלום ואמת".
יש לי גם שאלה למה באמירת אתה חוננתנו אנחנו לא נוהגים כמרן השו"ע וכל הראשונים.וזה שהוא פסק כמו מנהגים שנוסדו אחר השו"ע וחלק על השו"ע, זו לא "שאלה", זו עובדה.
אין הבדל בינו לבין אחרים, אבל הוא השריש זאת יותר מאחרים.והסיבה מדוע חלק, אם משום סב"ל אם משום מנהג, אינה משנה את העובדה הזו שהוא חלק בסופו של דבר, ולכן אי אפשר לומר שפוסק "כמו השו"ע" אלא כמו השו"ע "חוץ מ", ובזה אין הבדל בינו לבין אחרים, אדרבה אחרים (רבני מרוקו) חולקים פחות.
יש לי גם שאלה למה באמירת אתה חוננתנו אנחנו לא נוהגים כמרן השו"ע וכל הראשונים.
ולא ראיתי שאחד מרבני מרוקו או רבנים אחרים לא חולק על השלחן ערוך אפי' שזה מנהג מאוחר, אשמח להסבר ממך.
אין הבדל בינו לבין אחרים, אבל הוא השריש זאת יותר מאחרים.
זה שחלק חולקים יותר או פחות לא משנה את העובדה.
זכורני שדנו על זה במקו"א ולא ענית לי.פתח אשכול ונדון בכך, אל תעשה סלט מטבוחה.
מה הבעיה?איך הוא יכול להשריש לפסוק כשו"ע כשהוא חולק עליו בעצמו?
אם אין הבדל בינו לבין אחרים, כיצד יכול לחלוק עליהם בנימוק שקיבלנו הוראות מרן?
מה שאני כתבתי, התכוונתי לתיכון ספרדי בהנהלה ספרדית ללא שום קשר לחב"ד. והיא תוצאה של מדיניות מטופשת (לפי מה שנאמר לי - עושים בעיות גם להורים שמחזיקים מכשירים מסוננים).
ומה שאתה כתבת, זו הוצאת שם רע כפשוטו, כשבמקומות אחרים אתה חושש ל"אבק לשון הרע", בהצטדקות ובגלגול עיניים לשמים:
חב"ד מאוד מקפידים על התלמידים והתלמידות שיהיה להם מכשיר כשר בהשגחת וועדת הרבנים לענייני תקשורת, ואפילו בישיבות שלומדים בהם מקצוע, שאינם מיועדים לבני תורה, הם מתירים רק בגילאים מאוחרים, ורק מכשירים מסוננים היטב, באופן שיש אדם הממונה על הסינון והוא יודע כל דבר שקורה במכשירים (התקנת אפליקציה, הסרת אפליקציה וכו').
והבל הביא גם הוא.מה שאני כתבתי, התכוונתי לתיכון ספרדי בהנהלה ספרדית ללא שום קשר לחב"ד. והיא תוצאה של מדיניות מטופשת (לפי מה שנאמר לי - עושים בעיות גם להורים שמחזיקים מכשירים מסוננים).
ומה שאתה כתבת, זו הוצאת שם רע כפשוטו, כשבמקומות אחרים אתה חושש ל"אבק לשון הרע", בהצטדקות ובגלגול עיניים לשמים:
חב"ד מאוד מקפידים על התלמידים והתלמידות שיהיה להם מכשיר כשר בהשגחת וועדת הרבנים לענייני תקשורת, ואפילו בישיבות שלומדים בהם מקצוע, שאינם מיועדים לבני תורה, הם מתירים רק בגילאים מאוחרים, ורק מכשירים מסוננים היטב, באופן שיש אדם הממונה על הסינון והוא יודע כל דבר שקורה במכשירים (התקנת אפליקציה, הסרת אפליקציה וכו').
מתי לאחרונה ראית בחור ישיבה / בת סמינר חבדית עם מכשיר המאושר בוועדת הרבנים
אמן ואמן (עצם העובדה שמצאת אברכים חבדיים הוא חידוש)ראיתי גם אצל אברכים ושלוחי דרחמנא.
עזוב אותנו משיחות נוקבות שמוכרים לך סיפורים, אני יודע מה אני רואה מול עיני. שיירות שיירות של צעירי הצאן ולכל אחד יש ביד מסך מרצד.לגבי בחורי ישיבה דוקא היתה לי שיחה נוקבת בענין זה עם אחד מראשי הישיבות של חב"ד, והם מקפידים על כך מאוד.
אני לצערי פעם במספר שבועות נאלץ לשהות באזור חבדי ומתוך מאות המשפחות בקהילה שמה יש בודדים ממש עם מכשיר שאינו סמרטפון (אולי מסונן, אבל סמרטפון)
מי הם רוב גדולי ישראל שמתירים אייפון מוגן?ומפיצים כל הזמן (נגד דעת רוב גדולי ישראל) שסמארטפון מסונן הוא איסור גמור, גם מה שגדו"י נתנו לו הכשר, ו