ספר כתר שם טוב (גאגין) מהימנותו והיחס אליו

לעניות דעתי יש תועלת גדולה לדעת מקור כל מנהג כדי שידע מאין שרשו והאם יש לשרשו
לכן יש תועלת בתיעוד מנהגים שהונהגו על ידי או בהשפעת אליאנס, רפורמים, מוסלמים, נוצרים, קראים, ציונים, ולהבדיל - חב"ד, ישיבות ליטא, חסידים ואדמו"ריהם, ציונות דתית וכו'. אם הרב הנ"ל יצא כנגד הרפורמים בחריפות - לא מן הנמנע ואף מסתבר שכוונתו בתיעוד ההיסטורי שלא ינהגו כאותם המנהגים שהונהגו על ידם.
תשתדל לבדוק את הדברים בפנים, כי כמדומה שלא משמע כן
צריך לפרט מה בדיוק צורם.
בקיצור נמרץ: בקטע הראשון והשני צורם שכותב על מנהגים כאילו הם פולקלור שצריך לשמור עליהם [יתכן כמובן שכתב כך לצורך הדור], בקטע השלישי - לא ידוע לי מי שכתב שמנהגי הרמ"א הם "נגד התלמוד", בקטע הרביעי כמדומה שאין צורך להסביר
כאן אני הקטן לא מבין כלל מה הבעיה בדבריו אלה, אם יש לך טענות נגדו - תפרט ותסביר.
לשונותיו על הראב"ד, סילוף דעתו של הראב"ד, ובכלל הלהיטות להתעסק בכגון דא

שיהיה ברור - אין כאן טענות ברורות, ואילו היה מוחזק כא' מגדולי התורה היינו מוותרים לו את הכל (כלשון החזו"א בקו"א ח"ב סי' קל"ג), אבל הדברים מעלים חשדות כבידות נגדו, ולכן כתבתי שכל הענין עדיין צריך בירור
 
ידוע שכשהצטלמו בשביל תעודת זהות רשמית וכיו"ב היו מוכרחים להצטלם בלי כיפה
בצעירותי כשרציתי להצטלם לצורך רישיון הרכב עפה לי הכיפה דרך החלון במונית, עמדתי וחיכיתי מחוץ לצילומים עד שמצאתי למי שהסכים לי להשאיל הכיפה שלו כדי שאהיה מצולם עם כיפה. כשהרישיון הגיע ראה ראיתי שלמרות שהייתה כיפה על ראשי בצילום לא רואים זאת....
אני לא אומר שזה המקרה [בפרט שאתה מעיר שכך הייתה דרכם] אבל יכול לקרות...
 
דרך אגב
לפי הדעות שנשים מברכות על לולב, האם מברכות גם על סוכה?
כי שמעתי בזמנו מרבי אשר ווייס שליטא שיש בזה חילוק.
 
דרך אגב
לפי הדעות שנשים מברכות על לולב, האם מברכות גם על סוכה?
כי שמעתי בזמנו מרבי אשר ווייס שליטא שיש בזה חילוק.

בפשטות לא תברכנה,
כי במציאות לא קבלו עליהן לשבת בדוקא בסוכה (כשכולם נמצאים ויש מקום אז כן, אבל בסתם הן בהחלט יושבות גם בבית),
משא"כ לולב שהוא הנהגה בתור חובה, כמו שהן מתפללות שחרית (ע"פ רוב), כך הן מנענעות כל יום בלולב כחלק מהתפילה (וקוראות הלל), ולכן מברכות.
 
בקטע השלישי - לא ידוע לי מי שכתב שמנהגי הרמ"א הם "נגד התלמוד"
מדובר על מנהגי אשכנז והדברים עתיקים וברורים לענ"ד לכל מי שלומד בספרי הפוסקים
אסתפק בכמה מקורות ט"ז תעג
וכת' רש"ל מנהג אשכנז שצולין הבשר והביצה היינו לפי שאין אוכלין אותם ומשמרין אותה לליל ב' ומנהג זה הוא נגד מנהג התלמוד

ועיין מהר"ץ חיות שהרחיב בזה
 
על זה כל הנידון כאן.
תעבור על האשכול, ותמצא מענה לדבריך או סייעתא לעמדתך.
לא מצאתי שום תשובה.
הרב סופר לא מסתמך על דעתו. אלא על עדותו, וכתוספת להרבה עדויות אחרות שנהגו לברך על הלולב.
אבל כשמחפשים בכח אז מוצאים זוטות.

וחוץ מזה הילקוט עצמו מביאו [ואפילו באותו ספר עצמו שהעיר על הרב סופר], וכן ביבי"א.
ועל זה נאמר טול קורה וכל הפוסל.
 
ראשי תחתית